Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat
Apple és el màxim exponent d'aquesta mena de “nova religió” tecnològica

Fanboys, quan la devoció a una empresa o tecnologia és cega

El fenomen va a l'alça, i troba la seva màxima expressió en blocs i xarxes socials
By , on 19 de juliol de 2010

Els maquers, paradigma del fenomen "fanboy"

Constitueix un fenomen de masses en l’era tecnològica, sobretot en aquests darrers temps: els fanboys, admiradors incondicionals d’un tipus de tecnologia, producte o fabricant. I cada cop sembla anar a més.

Els més coneguts són potser els “maquers”, i al meu parer iniciadors d’aquest fenomen. És clar que Apple s’ho mereix; la companyia de Cupertino no només fabrica productes d’electrònica de consum tals com ordinadors personals, reproductors de MP3, telèfons i altres gàdgets, sinó que ofereix una filosofia de vida determinada. I això és el que compren els més incondicionals de la marca, aquells que adquireixen tots els productes que surten de les ments pensants de Steve Jobs i els equips d’enginyers d’Apple.

Hi ha qui ho fa cegament: que Apple treu al mercat una nova versió d’iPhone? Se la compren sense abans comparar preus, productes de la competència, prestacions,… que Apple presenta una nova versió de MacBook? Allà van a per ella, sense aturar-se a comparar aquest ordinador i el seu sistema operatiu amb altres alternatives. És gairebé una fe cega en què tot el que produirà la companyia admirada serà un bon producte.

Hi ha fanboys que ho són d’altres marques i en altres camps, tot i que potser l’exemple més paradigmàtic d’aquest fenomen és el dels admiradors d’Apple. Un altre cas es dona en el món de les videoconsoles, ja que des del principi dels temps ens hem anat trobant amb seguidors incondicionals de Sega, Nintendo o Atari al principi dels temps, i de Nintendo, Sony o Microsoft actualment.

Fins i tot a mi m’han arribat a dir fanboy tot i que no me’n considero. El motiu? He estat el posseïdor de diverses generacions de telèfons Nokia: el 9300, E90, N97 i ara l’N900.

Realment, no és que sigui un incondicional del fabricant finlandès, però sí és cert que ells m’han sabut seduir amb cada nou llançament de smartphones de gamma alta que han fet. El meu primer factor diferencial és que només vull telèfons amb teclat QWERTY complet en format apaïsat, del qual Nokia n’és pionera amb els terminals de la sèrie Communicator. Això, vulgueu o no, ja marca.

Un segon factor que busco en un telèfon mòbil és el processador de texts, ja que jo treballo bàsicament amb aquesta eina, i en les comparatives que faig quan vull canviar de terminal, és una de les especificacions que miro, què porta i com funciona aquest programa.

No és que no m’hagi mirat mai la competència (i no m’estic justificant, simplement us explico el perquè no em considero un fanboy en contraposició amb el que es defineix com a tal), però és que sospesant les diferències, al final sempre m’ha acabat interessant més comprar-me un Nokia.

I com ha estat la meva experiència amb aquest fabricant finlandès? Molt positiva amb el 9300, força positiva amb l’E90, molt bé amb l’N97 al principi i malament cap al final, i de moment en el poc temps que fa que tinc l’N900 no paro d’explicar-ne meravelles.

Molts fanboys són actius “evangelistes” de la seva religió… perdó, vull dir afició ;-) encara que també es poden desenganyar i, fins i tot, convertir-se a una altra fe; un exemple punyent del que me n’he assabentat darrerament ha estat el del director i editor de Symbian-Guru, que fart de l’erràtica política de Nokia amb aquesta plataforma i al nyap que per a ell han suposat els darrers terminals llançats per la companyia finesa, ha decidit passar-se a Android. Un canvi a la competència més directa que sens dubte haurà fet posar els pèls de punta a més d’un fanboy convençut, tant d’aquest sistema operatiu mòbil com del fabricant de telèfons. Però així és la vida.

Com a darrera nota curiosa, dir-vos que, almenys que jo sàpiga, no existeix (o no s’empra habitualment) el terme fangirl per referir-se al mateix però per a les noies. Sembla que és una mostra més del concepte masclista que es té de la tecnologia. En l’imaginari col·lectiu, el món dels gàdgets és un terreny exclusiu dels homes. Per sort, conec més d’una noia que trenca amb aquest esquema, malgrat que haig d’admetre que per cadascuna d’elles en conec vint nois.

I vosaltres, sou fanboys d’alguna marca o producte?

Foto: Kenny Louie (Kennymatic) a Flickr sota llicència Creative Commons

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Fanboys, quan la devoció a una empresa o tecnologia és cega”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio