Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat

Google estrena botiga de música

Vol competir amb la tot poderosa Apple i amb Amazon en el mercat musical online
By , on 19 de novembre de 2011

Els moviments estratègics de Google sovint van encaminats a imitar tot allò que funciona, un tipus d’actuació molt semblant al que tenen algunes empreses xineses, per exemple, però a Google els resultats acostumen a ser similars o superiors als dels seus competidors.

Google llança als Estats Units Google Music

Google mateix va néixer quan el gran dominador del món de les cerques per Internet era Yahoo (ja veiem en quina posició està cadascuna d’aquestes empreses). Amb el navegador Chrome, Google va voler entrar en e mercat dominat absolutament per Internet Explorer de Microsoft, i ara aquest ja no té el monopoli de la navegació per Internet. Gmail va aparèixer quan tothom tenia un compte de Hotmail i s’hi ha fet un forat ben important en quant a nombre d’usuaris. Google Docs pretén acabar amb l’Office i, de fet, té una certa part de culpa en que els de Microsoft comencessin a pensar en portar el seu paquet al núvol. Amb Android, Google va voler fer front a iOS d’Apple, el sistema operatiu de l’iPhone i l’iPad, i de moment està aconseguint una legió de fabricants i usuaris que prefereixen la plataforma lliure del robot verd. Finalment, amb Google+ s’està intentant atraure usuaris d’altres xarxes socials i fer-se forat en aquest món, dominat per Facebook i Twitter.

I ara? Doncs ara és el torn d’entrar en el mercat de la venda de música per Internet. És a dir, ara Google vol tocar el pastís de l’iTunes d’Apple (també entrarà en competència directa amb Amazon). Per fer-ho, ha començat pels Estats Units

El nous servei de música de Google, que han batejat amb el nom de Google Music, posarà a la venda cançons a partir de 69 cèntims, amb la novetat que permetrà als usuaris d’Android compartir fins a 20.000 cançons de manera gratuïta. Aquest fet segueix en la línia de Google de no fer pagar per tots els serveis que rebem els usuaris. A més, Google Music estarà disponible també a Google TV, de manera que podrem accedir al servei amb el nostre compte de Google des del televisor i escoltar música sense haver de descarregar-la ni de fer servir un ordinador.

Aquestes cançons sortiran del catàleg de Sony Music Entertainment, EMI Music i Universal Music Group, tres de les grans discogràfiques del mercat, a més de 26 petites discogràfiques independents. El servei arranca amb força, ja que disposarà de 8 milions de cançons i es preveu que en pocs mesos arribin als 13 milions. Malgrat això, l’absència de Warner Music ens impedeix de gaudir de molts artistes.

El negoci de Google es basa en oferir de manera gratuïta un allau de serveis i després utilitzar les nostres dades per fer negoci (venent publicitat orientada als consumidors i molt ben segmentada). Amb Google Music fan un pas endavant i ens demanen una petita quantitat de diners per tal de pagar, suposem, els drets d’autor.

Foto | brionv a Flickr

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Google estrena botiga de música”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio