Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat

Les 15 excuses més usades per operadores per no donar-te de baixa

Les companyies abusen per retenir als clients
By , on 14 de setembre de 2015

operadora

Les ofertes de la competència, una nova tarifa amb tecnologia 4G, una factura per sobre de la mitjana o una mala experiència amb l’empresa de telefonia a prendre la decisió de donar-nos de baixa en el seu servei. Tot i que aquesta decisió pot semblar a priori una tasca senzilla, en més d’una ocasió es converteix en un autèntic calvari i una pèrdua important de temps. Les companyies de telecomunicacions solen posar tot tipus de traves a les sol•licituds de baixa perquè els usuaris es cansin i no acabin mai de separar-se de la companyia.

L’associació espanyola FACUA, dedicada a la defensa dels drets dels consumidors, ha realitzat un anàlisi del comportament que solen adoptar les operadores de telecomunicacions quan els clients les informen que volen donar-se de baixa. FACUA ha elaborat un llistat amb les 15 excuses més habituals que solen posar cada vegada que s’intenta tramitar una baixa. Tu també les has escoltat algun cop?

1. “Ara mateix li passem amb el departament que s’encarrega”: Per donar-te de baixa han de passar-te amb el departament que suposadament s’encarrega de tramitar les baixes o has de demanar a un altre treballador que estigui autoritzat a fer-ho. La tècnica per aconseguir que no et donis de baixa és ben senzilla: marejar-te d’un departament i treballador a un altre fins que et cansis, pengis el telèfon i et donis per vençut.

2. “No pot demanar la baixa fins haver complert la permanència”: En el contracte que vas realitzar amb la operadora vas acordar un temps mínim de permanència a la companyia i no pots abandonar-la fins superar-la. Es tracta d’una excusa falsa, ja que pots abandonar la operadora sempre i quan estiguis disposat a pagar a penalització corresponent.

3. “Si cancel•la la seva permanència ha d’abonar una penalització econòmica”: Pot ser, però no oblidis que haurien d’haver-te informat de l’existència d’una penalització econòmica en donar-te d’alta. La seva quantia, en tot cas, ha de ser equivalent al descompte que t’apliquessin (si no ho van fer, no poden penalitzar-te) i amb un descompte corresponent al nombre a client. Si et vols donar de baixa per un incompliment de la companyia no et poden aplicar cap penalització.

4. “Has d’abonar una penalització per permanència renovada”: Et demanen una compensació econòmica per cancel•lar un contracte de permanència que en realitat va finalitzar fa temps o que mai vas acceptar renovar. Prova a demanar-los el document amb la teva signatura o l’enregistrament en la qual autoritzes una nova permanència aparellada a un descompte. Si no has acordat res, no poden aplicar-te automàticament una nova permanència.

5. “Fins que no aboni totes les factures no el puc donar de baixa”: Que no puguis donar-te de baixa fins que paguis suposades factures pendents és alguna cosa bastant habitual que et diguin. De nou, es tracta d’una mentira per enredar-te ja que un impagament de la tarifa d’un contracte, sigui per un deute real o un error de la companyia no te prou validesa com per aturar una baixa en el servei.

6. “Hauràs de pagar una tarifa després de la tramitació de la baixa”: Sota un to informatiu hi ha una amenaça velada equivalent a dir que si marxes, ho pagaràs car. No cedeixis a la por d’una tarifa per tramitar la baixa ja que no es tracta d’un servei que et presti l’operadora, així que no has de pagar res per tramitar la teva sol•licitud de baixa.

7. “Has de demanar la baixa l’últim dia de facturació”: Un parany habitual per a mantenir un client, com a mínim, una factura més, és dir-li que només pot demanar la baixa el dia que es completa la facturació que està en curs. I és fals. Pots demanar la baixa de la teva companyia o operadora quan tu vulguis; rebent una última factura corresponent als dies facturats i no al mes sencer.

8. “Trigarà dues setmanes a fer-se efectiva”: “I mentrestant t’anirem cobrant” és la part que s’obliden de dir-te. No obstant això, la normativa de telecomunicacions d’Espanya estableix que en dos dies pots considerar-te lliure de la teva operadora un cop has comunicat la baixa del servei (article 7 del Reial decret 899/2009, de 22 de maig). Així doncs, només has de pagar el consum corresponent als dos dies posteriors. Si has pagat per endavant, han de retornar-te la part proporcional que t’han cobrat de més.

9. “No pot tramitar la baixa per telèfon”: L’operadora et comunica que la baixa no pot efectuar-se per telèfon i has d’enviar un fax, un burofax o presentar-te en persona per tramitar la teva baixa quan precisament et vas donar d’alta per telèfon. Segons la llei espanyola, estan obligats a acceptar la baixa mitjançant el mateix sistema pel qual et van donar d’alta (article 11.3 de l’Ordre ITC/1030/2007, de 12 d’abril).

10. “Hi ha una incidència i ara mateix no podem atendre’l”: Et demanen molt amablement que els tornis a trucar en una altra ocasió perquè hi ha una incidència en els seus sistemes informàtics i ara mateix no et poden fer la tramitació de la baixa. Potser en la propera ocasió que tornis a trucar et posen per excusa que t’has equivocat de departament, que l’encarregat no està o que s’ha tornat a penjar el sistema.

11. “Has de trucar a X telèfon per confirmar la teva baixa”: Que t’arribi un SMS en el qual indiquin que per confirmar el canvi has de cridar a un telèfon és alguna cosa que ocorre en nombrosos casos. Això sol passar quan tramites la baixa mitjançant una petició de portabilitat a una altra companyia. A més, acostumen a posar-se en contacte amb tu per fer-te una contraoferta que en alguns casos pot ser una simple estafa per a que no marxis.

12. La trucada es talla misteriosament: A l’altra línia del telèfon es fa un silenci de cop i es talla la trucada. No calen excuses, directament, no t’atenen.

13. El canvi d’operadora ha estat rebutjat: En demanar un canvi d’operadora, és molt possible que la teva ho rebutgi aprofitant-se que l’empleat de la companyia a la qual vols anar-te es va equivocar en una lletra en escriure el teu nom.

14. Et donem de baixa però seguim mantenint la quota d’alguns serveis: Que et donin de baixa el telèfon de casa però segueixin passant-te rebuts per la connexió a Internet o el lloguer del terminal és rebuscat però tristament real. Quan et vas a una companyia mitjançant una portabilitat de la teva línia a un altre operador, la llei (article 26.2 del RD 899/2009, de 22 de maig) diu amb claredat que això implicarà la baixa de tots els serveis associats al número de telèfon en qüestió.

15. La sol•licitud està tramitada però segueixen cobrant-te factures: Segur que més d’una vegada has sentit parlar a gent a la qual li han assegurat que la seva sol•licitud de baixa d’una operadora de telefonia mòbil està tramitada, però li segueixen arribant factures. Doncs segons la llei, han de facilitar-te un codi que identifiqui la gestió que has sol•licitat (article 26.2 del RD 899/2009, de 22 de maig); però poden ficar-hi excuses inventades per no fer-ho o no donar-te el correcte. Així que si demanes la baixa per telèfon i no reps una confirmació clara i per escrit, potser no t’han tramitat la sol•licitud de baixa.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Les 15 excuses més usades per operadores per no donar-te de baixa”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio