Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat

Londres 2012: Els Jocs Olímpics de les xarxes socials

Tant els participants en la competició com els espectadors han utilitzat les xarxes socials per comentar els millors moments al minut
By , on 5 de setembre de 2012

Aquest estiu que ara s’acaba s’ha vist marcat, sens dubte, pels Jocs Olímpics de Londres 2012. La competició esportiva ha ocupat tots els titulars de les principals capçaleres del país i semblava que a la televisió no feien altra cosa. I és que els jocs són tot un esdeveniment que només se celebra cada quatre anys i, per tant, reben tota l’atenció mediàtica. Però si hi ha quelcom nou que ha definit aquesta trentena edició dels olímpics han sigut les xarxes socials. A Espanya, els jocs de Londres són els primers amb Twitter, perquè als anteriors, els de Pekín 2008, encara no existia la seva versió espanyola.

Peveter Londres 2012

El peveter de Londres 2012 a l'Estadi Olímpic de Stratford

Ara que s’han acabat els Jocs (tot i que encara se celebren els Paralímpics), Twitter ha publicat un informe en el qual deia que, durant les dues setmanes de competició, s’havien publicat més de 150 milions de tuits. Amb aquesta xifra tant gran, no es pot negar que els Jocs Olímpics de Londres 2012 han sigut els de les xarxes socials i la interactivitat a través d’Internet. Però aquesta connexió s’ha vist definida tant pels espectadors i els usuaris d’Internet com pels atletes i participants de la competició.

En primer lloc, els espectadors, han fet bullir Twitter en els moments clau. Les victòries del jamaicà Usain Bolt han sigut les més comentades. A la dels 200 metres es van publicar 80.000 tuits per minut i a la dels 100 metres uns 74.000. En canvi, els relleus de 4×100 metres, en el qual l’equip jamaicà va batre el rècord mundial, va suscitar 52.000 tuits al minut. I a sota, a la llista, hi ha Michael Phelps, el nadador nord-americà amb més medalles de la història i Tom Daley, saltador de trampolí britànic. Però no tot és esport, perquè la reaparició de les Spice Girls a la cerimònia de clausura va generar 116.000 tuits al minut.

Però pel què fa als participants i atletes, gràcies als smartphone i les xarxes socials, han pogut posar al corrent als seus seguidors sobre la competició des del seu punt de vista, pràcticament al minut. Gràcies a ells s’ha pogut conèixer com era la Villa Olímpica, com eren les habitacions, els apartaments i com vivien els nervis per competir. A Youtube, el Comitè Olímpic Internacional s’ha encarregat de seleccionar i classificar tots els moments clau dels Jocs per tal de fer els vídeos més virals i que es puguin compartir millor a les xarxes socials. En definitiva, les xarxes socials com Facebook i Twitter han canviat la recepció de la informació per la societat en general, cosa que ha quedat molt accentuada en aquest esdeveniment de tant grans dimensions.

Foto: Neil Thompson a Flickr

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Londres 2012: Els Jocs Olímpics de les xarxes socials”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio