Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘amistat’

Cibersocietat

Els joves comencen a abandonar Facebook

Segons la Pew Research Center, els joves prefereixen Twitter abans que Facebook
By , on 29 de maig de 2013

Facebook

Facebook és una xarxa social que ha permès, des de la seva creació, enfortir els vincles i relacions socials, així com posar en contacte moltes persones que havien perdut la seva connexió. Ara bé, segons ha analitzat la Pew Research Center, cada cop més joves abandonen aquesta xarxa social perquè troben que cada vegada hi ha més persones adultes en ella, inclosos els seus pares i familiars. Pew Research és una agència que s’encarrega d’analitzar els comportaments dels joves a Internet des de l’any 2006, informació que és d’utilitat per les empreses per encarar les seves estratègies i campanyes futures i –perquè no?– per satisfer la nostra curiositat.

És curiós el fet que, segons l’estudi, els joves se senten estressats per Facebook perquè veuen la necessitat d’actualitzar-lo constantment i generar continguts massa freqüentment. En canvi, altres xarxes socials com Twitter i Instagram són més útils per ells a l’hora de poder expressar els seus sentiments. Així doncs, el tràfic a Facebook ha disminuït notablement en els països desenvolupats, quelcom que ha afirmat també SocialBakers, que mesura el tràfic de visites de les diferents pàgines web a Internet. Ara bé, malgrat aquesta disminució, la pàgina de Mark Zuckerberg segueix sent la més visitada, per sobre de Twitter (tot i que el seu tràfic si que ha millorat respecte l’any passat).

La continuïtat de Facebook és encara vigent, bàsicament per la seva antiguitat, ja que, malgrat tot, continua sent el lloc de trobada més popular de molts amics, coneguts i familiars. Que l’argument que utilitzen els joves per explicar que abandonin Facebook és la gran quantitat d’adults que utilitzen la plataforma, és molt sorprenent. Bàsicament perquè a Facebook es permet controlar qui pot veure els continguts, privatitzar-los, i limitar les peticions d’amistat. A Espanya, però, sembla ser que passa el mateix, que cada cop més joves abandonen aquesta xarxa social. Però aquí l’explicació és diferent: els joves utilitzen, majoritàriament, Tuenti.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
Als actes públics, en el dia a dia, les empreses, els particulars... una reflexió sobre l'ús de les noves tecnologies

No trobeu que es twiteja massa?

L'autor qüestiona si de veritat estem per al que hem d'estar o bé si en fem un gra massa de l'ús de Twitter
By , on 25 de març de 2010

Aquells de vosaltres que ara en teniu uns trenta i tants o quaranta i pocs segurament deveu recordar uns temps en els que l’escola era més dura que ara (però menys de quan van estudiar els nostres pares i avis!) i no et podies distreure que el professor ja et cridava l’atenció; “estàs per al que has d’estar?” t’increpava mentre els teus companys de classe es burlaven de tu per haver estat pescat “in fraganti” (on és ara l’amistat que es demostra al pati? ;-)

La moderna distracció de l’era de les comunicacions és el Twitter. No a les escoles, almenys mentre no ens arribin els portàtils promesos per en ZP, que serà llavors quan els nens podran començar a “twitejar” i actualitzar els seus perfils de Facebook indiscriminadament. Jo, que -com aquell qui res- ja vaig camí dels 36, no arribava al nivell de jugar “a barcos” com en generacions pretèrites, però si que pintava a les darreres pàgines de la llibreta… és ben bé que els temps evolucionen que és una barbaritat!

Però aquestes ratlles no són per a evocar “batalletes” del passat malgrat que jo ja he fet la meva incursió nostàlgica; no, són degudes a una reflexió provocada per una conferència a la que vaig acudir fa unes setmanes, i en la que vaig veure força gent “twitejant” mentre el conferenciant anava donant el seu discurs. De veritat tota aquella gent podia estar per fer un redactat al Twitter mínimament decent i escoltant i absorbint el que deia el conferenciant al mateix temps?
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
L'any 2009 ha estat el de la seva consolidació

Xarxes socials: quines i com

Analitzem les tipologies d'aquestes eines
By , on 25 de desembre de 2009
Les xarxes socials, un dels temes recurrents del panorama informàtic aquest 2009

Les xarxes socials, un dels temes recurrents del panorama informàtic aquest 2009

Durant aquests dies, de ben segur que es publicaran molts resums del què han donat de si aquests darrers dotze mesos que han composat l’any 2009 (i que en el moment d’escriure aquestes ratlles, encara no s’ha acabat!), i tant en els generalistes com en els dedicats concretament al camp tecnològic de ben segur que no hi mancarà noticia de l’influència que han tingut les xarxes socials. Si el 2008 va suposar l’envol d’aquests serveis en línia, el 2009 ha significat la seva consolidació i èxit a tots els nivells.

Facebook n’és, sens dubte, la més coneguda, la punta de llança malgrat que no la pionera. Correspondria a una categoria que podríem anomenar “xarxes d’oci”, ja que busquen un tipus d’usuari generalment jove, que el que cerca a Internet és passar una bona estona, xerrar amb els seus amics, fer noves coneixences i flirtejar. Per això a Facebook hi podem veure tantes aplicacions “xorra” (i disculpeu-me el barbarisme) com el ja famós Farmville, que només busquen fer riure una estona als què hi juguen. Una altra xarxa social d’aquesta tipologia seria Tuenti, creada a Espanya que és on també hi té el seu principal mercat. O Orkut, la xarxa propietat de Google, molt coneguda i utilitzada al Brasil.

Massa xarxes socials? això és el que ens intenta transmetre aquesta imatge

Massa xarxes socials? això és el que ens intenta transmetre aquesta imatge

La veritat és que parlem molt en general de ‘xarxes socials’, però poques vegades ens aturem a pensar que dins d’aquest concepte global s’hi amaguen especialitzacions i generalitzacions que han fet d’aquest camp una segment amb vida pròpia dins d’Internet, com ho són els portals o els cercadors.

Un altre tipus de xarxa social que podem trobar és la professional. Bons exemples en són Xing, Viadeo o LinkedIn. El seu objectiu és facilitar les relacions de tipus empresarial, corporatiu o laboral. Per exemple, ens poden ajudar a trobar una nova feina, socis (en el cas que siguem emprenedors o empresaris), o fins i tot aliats en un procés d’internacionalització, ja que acostumen a ser d’abast mundial.

A grans trets, aquestes són les dues grans línies de xarxes socials que hi ha actualment, però podem recórrer múltiples branques que surten d’aquests dos troncs principals, sobretot de les d’oci. Si em permeteu, em prenc la llibertat de fer una classificació pròpia del subtipus de xarxes socials, que considero universal i molt aproximada a la que podria fer qualsevol altre entès en la matèria:

  • Per fer nous amics/conèixer gent: tipus Hi5 o Friendster. Molt semblants a Facebook, però si bé aquesta darrera facilita més els contactes i relacions entre usuaris que prèviament ja es coneixien, aquestes s’enfoquen més a permetre la coneixença de noves persones. No confondre amb contactes d’altres tipus, sinó que aquestes s’enfoquen als contactes informals d’amistat.
  • Per trobar parella: aquesta recerca pot ser feta amb diverses finalitats, des de trobar companyia per a tota la vida (o no…) fins a trobar companyia per a una nit.
  • Verticals: com els portals, dedicades a un tema concret: futbol, fans de la ciència-ficció, informàtics,…
  • Sectorials: de negocis, però dedicades a una temàtica o sector molt concret o a uns objectius molt específics.
  • Lligades a un portal/lloc web/empresa: les eines de creació de xarxes socials no han explotat tant com les mateixes xarxes, però n’hi ha i es fan servir. Algunes empreses han creat les seves pròpies xarxes, sobretot les més grans i que poden formar una comunitat d’usuaris, ja que d’aquesta manera, aquests es senten quelcom més que simples clients, els dóna la sensació de formar part d’una cosa més gran.

Finalment, no vull acabar aquest escrit sense esmentar aquells serveis en línia que, per volum d’usuaris i interrelació entre ells, al meu parer s’han guanyat sobradament l’apel·latiu de xarxes socials. Parlo dels Twitter, Blogger, WordPress i d’altres, encara que sobretot del primer (els altres dos no gaudeixen tant de les qualitats que marcarien una xarxa social, i potser caldria etiquetar-los com a pseudo-xarxes socials).

Twitter, en canvi, si que té un gran potencial; i és que en aquest servei de micro-blogging els usuaris desenvolupen entre ells relacions d’amistat a base de seguir i comentar mútuament els seus respectius feeds, que l’acosten a una xarxa social tot i mancar de les eines de qualsevol xarxa “convencional” com podrien ser un servei intern de missatgeria o fotos al perfil.

Foto de portada: Beck Tench a Flickr sota llicència Creative Commons
Foto interior: Matthew Keefe a Flickr sota llicència Creative Commons

Comments (0)
Cibersocietat, Internet

Què és Facebook?

By , on 21 de desembre de 2008
Facebook, el cinquè lloc web del món

Facebook, el cinquè lloc web del món

És un dels termes més cercats enguany a la Web segons l’anàlisi Zeitgeist de Google, i s’ha imbricat tan a fons en la cultura popular que fins i tot he sentit que se l’esmentava en un gag del conegut espai humorístic de TV3 Polònia. Es tracta de Facebook.

Tenir amics al Facebook ha deixat de ser una raresa social, una cosa de frikis per passar a ser un must si em permeteu una expressió un xic pija. No m’agraden gaire els anglicismes, però també és cert que molts estan al Facebook per simple esnobisme, així és que amb aquests termes parlem el mateix llenguatge. Must, per cert, és una paraula anglesa, i vindria a traduir-se i adaptar-se com a quelcom que cal tenir per estar a la moda.

Però per començar, què és Facebook? Doncs és el que s’anomena una xarxa social, un indret d’Internet en el qual la gent es dona d’alta i crea un perfil amb les seves dades. Què s’hi pot posar? Doncs tot el que vulguem i no ens preocupi que sàpiguen la resta dels mortals; des de la nostra data de naixement -en alguns casos informació ultrasecreta- fins a les nostres pel·lícules preferides o la música que més ens agrada.

Continue reading »

Comments (1)
Software, Tutorial

Identitat digital: el nostre DNI a Internet

By , on 22 de juny de 2008

Cartell d\'una exposicio sobre la identitat digital que es va fer a Palma de MallorcaEn un món cada cop més digital, fins i tot els costums més estesos canvien i s’adapten al nou entorn. És el cas dels currículums vitae de tota la vida, que han passat dels tradicionals fulls fets amb Word amb més o menys filigranes (tipus insertar una fotografia en una banda del document) a autèntics currículums online que la gent penja al seu espai personal a Internet, convertint-lo així en una mostra d’identitat a Internet.

És un dels llegats de la Web 2.0 (l’evolució del servei Web al qual s’hi ha afegit ara la col·laboració dels mateixos internautes que construeixen serveis i creen continguts), el poder plasmar qui som, què fem, què volem a Internet i cap a on anem. En resum, una completa identitat digital. Però, en què consisteix exactament aquesta?

Una identitat digital no deixa de ser una plana web en la qual hi consten les nostres dades personals (tantes com desitgem i només aquelles que vulguem donar), dades de contacte, dades professionals i interessos personals en la mesura en que els vulguem donar a conèixer.

Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio