Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘apps’

Mòbils

Snapchat permetrà guardar les imatges i vídeos propis a l’aplicació

El termini de 24 hores només s’aplicarà al receptor
By , on 22 de juliol de 2016

snapchat-1360003_960_720

L’aplicació de missatgeria instantània Snapchat ha canviat radicalment la filosofia amb la qual va néixer; i es que a partir d’ara els usuaris podran guardar i compartir fotos i vídeos en qualsevol moment. Els creadors de Snapchat han llençat ‘Memories’, una nova eina que permetrà que els usuaris d’aquesta plataforma puguin emmagatzemar les imatges i vídeos enviats a través de la xarxa social.

En els inicis de l’aplicació de missatgeria, el més característic era la fugacitat del contingut enviat entre els usuaris; que generalment són adolescents. En un termini de 24 hores des de l’enviament de les captures, l’aplicació esborra els continguts de forma automàtica, de tal forma que no tornen a estar disponibles tant per qui ho ha enviat com per qui ho ha rebut. Doncs bé, aquesta característica canviarà ja que ‘Memories’ ens permetrà guardar, buscar, editar i tornar a manar les nostres fotos i vídeos al moment en què desitgem.

No només es podrà fer això, sinó que amb tan sol un dit, els usuaris de Snapchat podran accedir a tots els seus records, com si d’un àlbum es tractés. Aquesta nova eina ha estat creada com un complement de l’apartat ‘Històries’, que sí que se seguiran eliminant cal cap de 24 hores des del seu enviament, com ha estat habitual fins ara en els continguts bolcats a aquesta aplicació de missatgeria instantània per mòbils.

A més, l’empresa responsable de Snapchat ha donat a conèixer la funció ‘My Eyes Only’ que permetrà guardar captures en un espai privat que necessitarà una contrasenya per poder veure-ho. D’altra banda, aquesta nova eina dins de la xarxa social incorporarà la possibilitat de publicar imatges i vídeos externs a la plataforma, quelcom que no es podia fer abans. Continue reading »

Comments (0)
Mòbils

L’última actualització de Whatsapp: novetats per tots i problemes per iOS

Els internautes no podran accedir a continguts d’altres països
By , on 11 de març de 2016

whatsapp

L’última actualització de WhatsApp permet enviar arxius a través de l’aplicació de missatgeria i integra serveis en el núvol com Google Drive o Dropbox. Una nova característica que els usuaris que necessiten intercanviar documents o arxius habitualment agraeixen; potser uns més que d’altres, ja que els usuaris de iPhone han detectat una gran pèrdua d’espai.

L’arribada d’aquesta nova actualització de la principal aplicació de missatgeria instantània per a usuaris de dispositius iOS no han tingut només avantatges: la nova actualització provoca la pèrdua d’espai en el telèfon dels usuaris d’iPhone. Els usuaris d’iPhone s’han trobat problemes d’emmagatzematge aquest cap de setmana en els seus telèfons. Malgrat esborrar documents, imatges i informació de l’emmagatzematge intern del telèfon, el problema no desapareixia.

El problema va aparèixer en diversos fòrums oficials d’Apple, on s’explicava que l’arrel de la pèrdua de lloc d’emmagatzematge era per culpa de l’aplicació WhatsApp. Segons s’explicava en aquests fòrums, l’actualització de l’aplicació de missatgeria s’adjudicava fins a 9GB d’emmagatzematge en els dispositius d’Apple. Un inconvenient que no s’advertia als usuaris de dispositius amb sistema operatiu iOS. Continue reading »

Comments (0)
Software

Les millors apps per llegir ebooks a qualsevol dispositiu digital

Tingues a mà la teva col•lecció electrònica
By , on 27 de abril de 2015

tablet

Els lectors voraços o els ocasionals tenen assenyalat Sant Jordi o el ‘Día del Libro’ com el moment perfecte per augmentar una mica més la col•lecció i comprar aquell exemplar que porta temps rondant-nos el cap. Si bé els llibres en paper són els principals protagonistes de la jornada, també es possible passar aquest dia en versió 2.0 i comprar un llibre digital. Si et consideres un lector inquiet i necessites tindre a mà en tot moment els teus volums de llibres digitals, aquí tens un recull de les millors aplicacions:

  • Kindle (Android, iOS). Aquesta app et permetrà accedir a més d’1.500.000 llibres de la tenda de Kindle, entre els quals s’inclouen les últimes novetats, els més venuts i algun que un altre llibre gratuït com ‘El Quixot’ o ‘El gos de l’hortolà’. A més ofereix l’opció de sincronitzar els teus llibres entre tots els teus dispositius perquè no hagis de buscar la pàgina cada vegada que et vulguis posar a llegir.
  • Ebooks (Android, iOS). L’aplicació per a dispositius mòbils Ebooks t’oferirà la possibilitat de gaudir dels teus llibres favorits en qualsevol lloc i a qualsevol moment. A la seva biblioteca virtual podràs trobar des dels clàssics més clàssics fins als últims best-sellers.
  • Google Books (Android, iOS). Aquesta app de Google posarà a la teva disposició milions de llibres en els teus dispositius mòbils. La diferència amb la resta d’aplicacions és que aquesta per exemple et permet modificar la grandària de la lletra i personalitzar la teva experiència en la lectura subratllant text o afegint notes. Amb Google Books és possible llegir sense connexió.

Continue reading »

Comments (0)
Mòbils

Whatsapp introdueix canvis estètics per als usuaris d’Android Lollipop

Material Design obliga a modificar colors i imatges
By , on 28 de gener de 2015

La popular aplicació de missatgeria instantània WhatsApp Messenger s’ha adaptat al nou aspecte del sistema operatiu Android, anomenat Material Design, en la seva última actualització per a usuaris d’Android Lollipop. El sistema de missatgeria més popular del món ha canviat en la seva versió beta 2.11.498 la interfície i un dels elements claus d’Android 5.0 per adaptar-se al nou sistema operatiu.

La nova beta de Whatsapp només introdueix canvis gràfics i, de moment, els usuaris de l’aplicació de missatgeria instantània hauran de seguir esperant al fet que s’incorpori el suport per a trucades o la versió per a PC. Així doncs, la nova actualització de la popular aplicació queda restringida només per aquells usuaris de telèfons intel•ligents configurats amb Android Lollipop.

El nou disseny de Whasapp compta amb icones esfèriques i la icona de l’aplicació, que es troba en més de 700 milions de dispositius a tot el món. Tanmateix, ha introduït una nova escala cromàtica, més fosca que el model original. D’aquesta manera, l’app tindrà un aspecte visual d’acord amb la resta d’aplicacions pròpies de Android, tals com YouTube, i amb tota la interfície d’aquesta plataforma, la de major presència del món actualment. Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Whatsapp introdueix el ‘doble check’ de color blau

Els usuaris sabran quan s’han llegit els missatges
By , on 7 de novembre de 2014

Els usuaris de Whatsapp d’Espanya ja poden començar a veure quan els seus missatges han estat vists pel receptor. La companyia de missatgeria instantània per smartphones ha incorporat els ‘doble check’ de color blau en l’actualització de la versió 2.11.432 d’aquest 5 de novembre. En actualitzar la l’aplicació, els ‘checks’ que apareixen en els missatges enviats canvien de color de gris a blau quan l’usuari receptor hauria obert la conversa i vist el text, imatge o vídeo rebuts.

Amb aquest canvi, l’aplicació Whatsapp ofereix tres nivells de confirmació. En un primer moment, mentre el missatge s’està enviant, apareix un rellotge. El primer ‘check’ es pot veure quan el missatge és lliurat al servidor, el segon apareix quan és lliurat al dispositiu del destinatari. Fins aquí, cap novetat; però ara aquests ‘checks’ passen a color blau quan, segons afirma la companyia a la seva pàgina web, “el destinatari llegeix el teu missatge”.

Aquestes novetats arriben també als grups d’usuaris. Les persones que enviïn un missatge a un grup veuran les mateixes tres confirmacions que en enviar-ho a un sol individu (un ‘check’, dos ‘checks’ i ‘checks’ de color blau). Tanmateix, amb aquesta nova versió del sistema de missatgeria instantània més popular en prémer sobre un missatge enviat des del nostre smartphone, sigui de l’operador que sigui, apareix una icona d’informació. Prement-ho podrem veure quins dels usuaris del grup han rebut el missatge i quins d’ells ho han llegit. Continue reading »

Comments (0)
Mòbils

Facebook incorpora l’esborrat automàtic en la seva aplicació

La nova característica està en probes en alguns usuaris
By , on 17 de setembre de 2014

facebook

L’aplicació de Facebook per a ‘smartphones’ iPhone ha incorporat la característica de poder enviar missatges que són esborrats al cap d’un temps indicat; imitant el sistema de missatgeria insantània Snapchat que l’empresa de Mark Zuckerberg va intentar comprar sense èxit. Així, des de fa uns dies alguns usuaris de l’aplicació Facebook en iPhone s’han trobat amb la nova característica: els missatges efímers.

L’efímer en les publicacions i comunicacions entre persones sembla estar cridant l’atenció entre els sistemes de comunicació instantània amb ‘Snapchat’ com a principal exponent d’aquesta tendència. Alguna cosa que Zuckerberg va deure agradar fins al punt de tractar de comprar aquesta aplicació, que segueix el seu camí independent i no va acceptar l’oferta del gegant de les xarxes socials. Amb la porta tancada, Facebook va crear ‘Poke’, que no va quallar, i després ‘Slingshot’una aplicació de característiques similars a ‘Snapchat’que només permet un únic visionat dels continguts i obliga a la reciprocitat per poder accedir al que s’ha enviat.

En canvi, la nova característica incorporada per Facebook permet que el contingut publicat a la xarxa a través de la seva aplicació pugui esborrar-se automàticament al cap d’un temps indicat. A l’hora de publicar una nova actualització d’estat o qualsevol altre contingut en el seu mur, l’opció ‘Choose Expiration’permet escollir temps d’expiració o eliminació del missatge. D’aquesta manera poden programar un esborrat automàtic d’aquesta publicació abans fins i tot de fer-ho públic, limitant així el nombre de persones que ho veuran i controlant la seva propagació.
Continue reading »

Comments (0)
Mòbils

‘WhatsApp Plus’ és l’aplicació de missatgeria més descarregada

La App ‘WhatsApp Plus’ és la líder mundial
By , on 29 de juliol de 2014

L’aplicació per a dispositius mòbils Android ‘WhatsApp Plus’, és l’aplicació de missatgeria fora de les tendes oficials de descàrrega més descarregada a nivell global i en països com Espanya, Estats Units o Brasil, segons el rànquing semestral d’Uptodown.com. En concret, ‘WhatsApp Plus’ és una aplicació no oficial disponible per a dispositius Android que disposa de les funcions i l’interfície semblant a l’App original però permet una personalització de l’aplicació i l’enviament d’arxius.

Tot i que no es troba disponible a la botiga oficial d’Android, Google Play, ni a la App Store pels dispositius iOS; parteix amb molta avantatge respecte les altres aplicacions de missatgeria. No obstant això, ha escalat posicions en el rànquing d’aplicacions no oficials per a dispositius mòbils. Així doncs, s’ha convertit en l’aplicació de missatgeria més descarregada al món, essent líder als mercats dels Estats Units, Espanya o el Brasil; segons destaca un informe de Uptodown.com.

L’App ‘WhatsApp Plus’ s’ha convertit en l’aplicació de missatgeria instantània més descàrrega a nivell global, amb 3.507.401 descàrregues segons les dades aportades. La següent més utilitzada a nivell mundial és ‘Viber’, amb 685.814 descàrregues. Les següents Apps més populars són ‘WhatsApp’ (566.426), ‘Line’ (211.743) i l’aplicació de missatgeria instantània ‘Facebook Messenger’ (201.926) completen els cinc primers llocs de la llista de descàrregues mundials.

Tot i que la popularitat de ‘WhatsApp Plus’ fora de les botigues oficials d’iOS i Android és indiscutible; l’aplicació ‘WhatsApp Messenger’ –el servei de missatgeria instantània oficial– és la segona aplicació més descarregada pels usuaris de dispositius mòbils, segons les dades amb les que compta Uptodown.com. Continue reading »

Comments (0)
Mòbils

Samsung llança ‘Galaxy Apps’, una tenda online d’aplicacions

El portal estarà dissenyat per als usuaris de dispositius ‘Galaxy’
By , on 24 de juliol de 2014

L’empresa Samsung Electronics ha anunciat el llançament de la seva tenda online d’aplicacions anomenada ‘Galaxy Apps’, en la qual la companyia que ofereix centenars d’aplicacions disponibles per als usuaris de dispositius mòbils de la família Samsung Galaxy. El nou portal permetrà accedir a continguts exclusius i a aplicacions que milloraran el rendiment dels dispositius.

La nova tenda online compta amb una millora pel que fa a la seva predecessora, Samsung Apps, ja que ofereix aplicacions que permetran als usuaris una “major personalització dels seus dispositius”, com la pròpia empresa ha explicat en un comunicat. A més, els usuaris del la botiga online tindran accés a aplicacions optimitzades així com a “continguts dissenyats per treure el màxim partit dels seus dispositius” i promocions exclusives.

El president de Media Solution Center de l’empresa Samsung Electronics, WonPyo Hong ha afirmat que “a Samsung ens esforcem contínuament a crear valor per als nostres clients a través de solucions i serveis que s’ajustin als nostres innovadors productes”. El portal de Samsung ‘Galaxy Apps’ suposa “un pas més enllà per oferir aplicacions exclusives que donen valor i enriqueixen l’experiència de l’usuari” dels productes de la família Galaxy, i alhora suposen millores constants del productes de l’empresa coreana.

La plataforma ‘Samsung Galaxy Apps’ compta amb una interfície d’usuari molt intuïtiva que es compon de tres seccions: Recomanat, Top i Galaxy. El desplegable ‘Recomanat’ permet als usuaris dels dispositius de Samsung trobar fàcilment aquelles aplicacions i promocions recomanades específicament per a ells, mentre que al desplegable ‘Top’ es mostren les aplicacions més populars entre els usuaris de la tenda online, que es poden triar en funció a la seva popularitat, data de publicació o preu de l’aplicació. Continue reading »

Comments (0)
Software

Line crea un servei per a trucades a fix i mòbil

Line Call només està disponible per a Android
By , on 18 de març de 2014

L’aplicació de missatgeria instantània per a ‘smartphones’ Line ha incorporat el servei de trucades a línies fixes i mòbils des de la funció Line Call, present en la versió 4.1.0 del servei. Les trucades es podran realitzar a telèfons amb destinacions nacionals i internacionals a “preus molt baixos”, segons ha explicat la companyia nipona.

L’actualització de la versió 4.1.0 del servei de missatgeria instantània permet realitzar trucades a números fixes i mòbils, però només per als usuaris de països com Espanya, Colòmbia, Mèxic, Perú, Estats Units d’Amèrica, Japó, Tailàndia i les Filipines. Alhora, els usuaris de Line han d’haver registrat el seu número mòbil per a poder accedir a aquesta funció, que augmenta significativament la connectivitat entre les persones que utilitzen Line.

Els usuaris de sistemes operatius Android dels països esmentats ja poden accedir al servei Line Call descarregant-la a través de la pàgina Play Store de Google o actualitzant l’aplicació si ja tenen descarregat Line al seu ‘smartphone’. Els usuaris de iOS i altres sistemes hauran d’esperar per obtenir aquesta actualització en format compatible, de mode que encara no podran realitzar trucades a telèfons a través de l’aplicació.

Sobre aquesta novetat en el servei, Line ja havia anunciat prèviament que incorporaria les trucades a telèfons fixes i mòbils; com també ho va fer Whatsapp, el seu principal rival dins de les aplicacions de missatgeria instantània. Sobre això, el cofundador de Whatsapp, Jan Koum, va revelar durant el Mobile World Congress de Barcelona que l’empresa planeja llançar un servei de trucades a partir del segon trimestre de l’any; però Line s’ha avançat amb el seu Line Call per a usuaris Android.

Continue reading »

Comments (0)
Seguretat

L’anonimat, el nou valor en alça en les Apps de comunicació

Els adolescents impulsen apps alternatives
By , on 28 de febrer de 2014

Les propostes d’aplicacions que prometen no ser rastrejats a la xarxa, ocultar l’usuari o que autodestrueixen els missatges i els arxius enviats en un obrir i tancar d’ulls han agafat embranzida durant els últims anys. Qui en són els seus consumidors, que han aconseguit que l’anonimat en les comunicacions sigui un valor en alça? No són els joves, tampoc els treballadors que guarden secrets d’empresa, sinó els adolescents.

L’anonimat en les comunicacions és un valor en alça per als adolescents, que són alhora consumidors majoritaris de tecnologia. D’aquest fet ja se’n va adonar Daniel Singer, un adolescent de 14 anys que acaba de llançar al mercat la seva segona aplicació de comunicació social, anomenada ‘Backchat’, que aposta per el misteri per tornar a fer divertida la comunicació entre els adolescents.

La teoria de Daniel Singer és que els pares i els altres familiars curiosos són la raó per a que molts adolescents abandonin els seus comptes a les xarxes socials més tradicionals i busquin una alternativa que els doni anonimat. La diferència que ofereix la app inventada per Singer és que amb ‘Backchat’ es permet que la identitat del seu usuari sigui un secret, impedint la tasca d’espionatge que “els pares tafaners” han començat a exercir des de fa molt temps en Facebook i portals similars.
Continue reading »

Comments (0)
Pàgina 1 de 212

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio