Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘avantatges de les xarxes socials’

Entrevista

BCN2013, els primers mundials de natació 2.0

Una competició molt potent i comentada a Twitter, Facebook, Instagram i Youtube
By , on 30 de juliol de 2013

Natación BCN 2013

La percepció dels grans esdeveniments esportius per part del públic s’ha transformat en els darrers anys. Si l’any passat, amb Londres 2012, es va dir que van ser els Jocs Olímpics de les xarxes socials, només cal esperar que en un futur la cosa anirà a més i que els organitzadors ja potenciaran aquesta característica per donar més visibilitat a la trobada. Durant aquests dies s’està celebrant a Barcelona els Mundials de Natació. És una competició important però que, malauradament, no té tanta visibilitat com uns Jocs Olímpics (que inclús interrompen la programació habitual de molts canals). Ara bé, també s’ha encarregat de potenciar la seva aparició per les diferents xarxes socials.

Continue reading »

Comentaris tancats a BCN2013, els primers mundials de natació 2.0
Cibersocietat

Londres 2012: Els Jocs Olímpics de les xarxes socials

Tant els participants en la competició com els espectadors han utilitzat les xarxes socials per comentar els millors moments al minut
By , on 5 de setembre de 2012

Aquest estiu que ara s’acaba s’ha vist marcat, sens dubte, pels Jocs Olímpics de Londres 2012. La competició esportiva ha ocupat tots els titulars de les principals capçaleres del país i semblava que a la televisió no feien altra cosa. I és que els jocs són tot un esdeveniment que només se celebra cada quatre anys i, per tant, reben tota l’atenció mediàtica. Però si hi ha quelcom nou que ha definit aquesta trentena edició dels olímpics han sigut les xarxes socials. A Espanya, els jocs de Londres són els primers amb Twitter, perquè als anteriors, els de Pekín 2008, encara no existia la seva versió espanyola.

Peveter Londres 2012

El peveter de Londres 2012 a l'Estadi Olímpic de Stratford

Ara que s’han acabat els Jocs (tot i que encara se celebren els Paralímpics), Twitter ha publicat un informe en el qual deia que, durant les dues setmanes de competició, s’havien publicat més de 150 milions de tuits. Amb aquesta xifra tant gran, no es pot negar que els Jocs Olímpics de Londres 2012 han sigut els de les xarxes socials i la interactivitat a través d’Internet. Però aquesta connexió s’ha vist definida tant pels espectadors i els usuaris d’Internet com pels atletes i participants de la competició.

En primer lloc, els espectadors, han fet bullir Twitter en els moments clau. Les victòries del jamaicà Usain Bolt han sigut les més comentades. A la dels 200 metres es van publicar 80.000 tuits per minut i a la dels 100 metres uns 74.000. En canvi, els relleus de 4×100 metres, en el qual l’equip jamaicà va batre el rècord mundial, va suscitar 52.000 tuits al minut. I a sota, a la llista, hi ha Michael Phelps, el nadador nord-americà amb més medalles de la història i Tom Daley, saltador de trampolí britànic. Però no tot és esport, perquè la reaparició de les Spice Girls a la cerimònia de clausura va generar 116.000 tuits al minut.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Software
Aquesta plataforma ajuda a finançar projectes en favor del proïsme

Goteo porta el crowdfunding als projectes de codi obert

By , on 15 de novembre de 2011

Com tothom sap, corren temps difícils per a l’economia mundial, i a aquestes alçades segons per a quines coses, aconseguir crèdits o altres vies de finançament convencionals pot esdevenir una autèntica odissea. Però com que la gana aguditza l’ingeni –almenys això diuen– sempre es pot tirar pel dret i demostrar que els temps de crisi també poden servir per explorar sendes fins el moment poc transitades.

goteo

Captura de pantalla del web del projecte.

Així neix un fenomen com el crowdfunding, altrament dit finançament en massa. Aquest sistema de captació de fons consisteix a presentar un projecte i donar-lo a conèixer aprofitant tots els canals de comunicació a l’abast –les xarxes socials són una eina vital en aquest propòsit– per tal que tots aquells a qui els agrada la idea hi contribuïsquen amb aportacions.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Seguretat
El 77% dels treballadors es connecten a xarxes socials en l'horari laboral

Així perdem el temps a Facebook, Tuenti,…

Malgrat que l'estudi ha estat realitzat als Estats Units, els resultats són força extrapolables a la nostra realitat
By , on 27 de setembre de 2010

Les xarxes socials, la seva seguretat i ús al món empresarial, a debat

Molt s’ha parlat fins a la data del risc o el benefici que les xarxes socials suposen per a la productivitat a l’empresa. Per una banda, aquestes poden ser emprades per a la promoció d’un negoci o d’un professional, augmentant amb això la base de clients i, per tant, la facturació. Però, per altra banda, també poden contribuir a què els treballadors es distreguin i perdin hores de feina mentre xategen o pengen fotos al seu perfil.

Fins i tot he arribat a llegir (i ara no sóc capaç de recordar a on) l’opinió d’un psicòleg que afirmava que distreure’s de tant en tant de la feina entrant a les xarxes socials és bo, és com aixecar-se de la cadira per anar a buscar un cafè a la màquina expenedora de l’oficina. És difícil que algú es pugui estar totes les hores de la jornada assegut a una taula picant el que sigui al seu ordinador sense tenir un temps de descans (qualsevol expert aconsellarà una estona de descans periòdicament), però el que jo em pregunto és si serà bo que les pauses també es facin davant de l’ordinador.

Panda Security, una empresa espanyola dedicada als productes de seguretat informàtica, ha realitzat un estudi a un total de 315 PIMES dels Estats Units de no més de 1.000 treballadors, els resultats del qual són en bona part paralelitzables a l’escenari català, i ha descobert que un 77% dels treballadors es connecten a les xarxes socials (Facebook, LinkedIn, Twitter,… al nostre país hi podríem afegir Tuenti) de manera habitual, i un 33% ha provocat amb les seves accions la infecció amb algun malware de la xarxa corporativa.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Software
Xat, missatgeria instantània, correu electrònic o xarxes socials, tot des d'una única interfície

Digsby: el tot en un de les comunicacions

Resumida en una sola finestra hi tindrem tota la nostra activitat social en línia
By , on 28 de abril de 2010

La finestra principal de digsby just abans que li comencem a introduïr dades

Realment, Digsby no inventa res de nou (unificar comunicacions diverses en una sola interfície ja ho fan altres programes i des de fa molt de temps), però el que fa ho fa bé i d’una manera senzilla, que és el que busquen els usuaris avui en dia. Però, abans d’entrar en matèria, deixeu-me plantejar-vos el problema que ve a solucionar aquest programa, ja que si no s’entén bé aquest, es pot menysvalorar el que fa aquesta petita aplicació.

Quan Internet començava a rodar pels domicilis particulars, hi havia poques maneres de parlar amb la resta dels internautes: correu electrònic, xats via IRC, i els incipients programes de missatgeria instantània que en aquell temps dominava l’ICQ i, en menor mesura, l’AiM. Més tard va entrar en escena el Messenger, l’Skype, el Google Talk o GTalk, es van multiplicar els programes de missatgeria instantània (malgrat que el més emprat al nostre país és sense cap mena de dubte el Messenger de Microsoft), van entrar en escena les xarxes socials i els serveis de microblogging.

Avui en dia, i si volem estar en tot moment comunicats amb els nostres amics i coneguts, hem d’estar presents i atents a tota una sèrie de serveis en línia: que si Facebook per una banda, Twitter per l’altra, Facebook per a les amistats personals, LinkedIn per als contactes professionals, el Messenger per xerrar cara a cara… al final, engegar l’ordinador i els programes que necessitem per a parlar ens pot suposar una bona pèrdua de temps.
Continue reading »

Comments (0)
Internet, Software
Ens permet estar al corrent de l'estat del Twitter des del nostre escriptori

El Twitter d’escriptori

Es basa en el framework Adobe AIR, essent multiplataforma
By , on 9 de abril de 2010

TweetDeck sobre Windows 7. Imatge: Guillem Alsina

Tot i que no té les característiques principals d’un Facebook, LinkedIn o Xing, Twitter ha esdevingut una xarxa social de ple dret mercès a les relacions que s’estableixen entre els usuaris, i també gràcies a l’acció de l’empresa que hi ha al darrere, que ha sabut “moure fitxa” encertadament a cada moment en el que ha estat necessari per arribar a l’èxit.

Al servei de Twitter s’hi pot accedir via web, quelcom que a vegades pot ser ferregós encara que ens trobem en un ordinador de sobretaula, ja que ens obliga a tenir un navegador obert de manera permanent. Per solucionar aquest problema, i aprofitant l’API proporcionada pel servei de microblogging, alguns han desenvolupat clients que consisteixen en programes que es poden instal·lar al nostre escriptori i que ens permeten enviar missatges, estar a l’aguait del que diuen els nostres contactes i respondre’ls. Un d’aquests és TweetDeck, que s’empra majoritàriament per a Twitter però també permet gestionar comptes de Facebook, LinkedIn i MySpace des d’una única interfície.

Està construït sobre el framework Adobe AIR, que l’aplicació instal·larà també si no el troba en el sistema. Això fa compatible a TweetDeck amb les tres principals plataformes informàtiques que hi ha al mercat: Windows, Mac OS X i GNU/Linux.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
L'any 2009 ha estat el de la seva consolidació

Xarxes socials: quines i com

Analitzem les tipologies d'aquestes eines
By , on 25 de desembre de 2009
Les xarxes socials, un dels temes recurrents del panorama informàtic aquest 2009

Les xarxes socials, un dels temes recurrents del panorama informàtic aquest 2009

Durant aquests dies, de ben segur que es publicaran molts resums del què han donat de si aquests darrers dotze mesos que han composat l’any 2009 (i que en el moment d’escriure aquestes ratlles, encara no s’ha acabat!), i tant en els generalistes com en els dedicats concretament al camp tecnològic de ben segur que no hi mancarà noticia de l’influència que han tingut les xarxes socials. Si el 2008 va suposar l’envol d’aquests serveis en línia, el 2009 ha significat la seva consolidació i èxit a tots els nivells.

Facebook n’és, sens dubte, la més coneguda, la punta de llança malgrat que no la pionera. Correspondria a una categoria que podríem anomenar “xarxes d’oci”, ja que busquen un tipus d’usuari generalment jove, que el que cerca a Internet és passar una bona estona, xerrar amb els seus amics, fer noves coneixences i flirtejar. Per això a Facebook hi podem veure tantes aplicacions “xorra” (i disculpeu-me el barbarisme) com el ja famós Farmville, que només busquen fer riure una estona als què hi juguen. Una altra xarxa social d’aquesta tipologia seria Tuenti, creada a Espanya que és on també hi té el seu principal mercat. O Orkut, la xarxa propietat de Google, molt coneguda i utilitzada al Brasil.

Massa xarxes socials? això és el que ens intenta transmetre aquesta imatge

Massa xarxes socials? això és el que ens intenta transmetre aquesta imatge

La veritat és que parlem molt en general de ‘xarxes socials’, però poques vegades ens aturem a pensar que dins d’aquest concepte global s’hi amaguen especialitzacions i generalitzacions que han fet d’aquest camp una segment amb vida pròpia dins d’Internet, com ho són els portals o els cercadors.

Un altre tipus de xarxa social que podem trobar és la professional. Bons exemples en són Xing, Viadeo o LinkedIn. El seu objectiu és facilitar les relacions de tipus empresarial, corporatiu o laboral. Per exemple, ens poden ajudar a trobar una nova feina, socis (en el cas que siguem emprenedors o empresaris), o fins i tot aliats en un procés d’internacionalització, ja que acostumen a ser d’abast mundial.

A grans trets, aquestes són les dues grans línies de xarxes socials que hi ha actualment, però podem recórrer múltiples branques que surten d’aquests dos troncs principals, sobretot de les d’oci. Si em permeteu, em prenc la llibertat de fer una classificació pròpia del subtipus de xarxes socials, que considero universal i molt aproximada a la que podria fer qualsevol altre entès en la matèria:

  • Per fer nous amics/conèixer gent: tipus Hi5 o Friendster. Molt semblants a Facebook, però si bé aquesta darrera facilita més els contactes i relacions entre usuaris que prèviament ja es coneixien, aquestes s’enfoquen més a permetre la coneixença de noves persones. No confondre amb contactes d’altres tipus, sinó que aquestes s’enfoquen als contactes informals d’amistat.
  • Per trobar parella: aquesta recerca pot ser feta amb diverses finalitats, des de trobar companyia per a tota la vida (o no…) fins a trobar companyia per a una nit.
  • Verticals: com els portals, dedicades a un tema concret: futbol, fans de la ciència-ficció, informàtics,…
  • Sectorials: de negocis, però dedicades a una temàtica o sector molt concret o a uns objectius molt específics.
  • Lligades a un portal/lloc web/empresa: les eines de creació de xarxes socials no han explotat tant com les mateixes xarxes, però n’hi ha i es fan servir. Algunes empreses han creat les seves pròpies xarxes, sobretot les més grans i que poden formar una comunitat d’usuaris, ja que d’aquesta manera, aquests es senten quelcom més que simples clients, els dóna la sensació de formar part d’una cosa més gran.

Finalment, no vull acabar aquest escrit sense esmentar aquells serveis en línia que, per volum d’usuaris i interrelació entre ells, al meu parer s’han guanyat sobradament l’apel·latiu de xarxes socials. Parlo dels Twitter, Blogger, WordPress i d’altres, encara que sobretot del primer (els altres dos no gaudeixen tant de les qualitats que marcarien una xarxa social, i potser caldria etiquetar-los com a pseudo-xarxes socials).

Twitter, en canvi, si que té un gran potencial; i és que en aquest servei de micro-blogging els usuaris desenvolupen entre ells relacions d’amistat a base de seguir i comentar mútuament els seus respectius feeds, que l’acosten a una xarxa social tot i mancar de les eines de qualsevol xarxa “convencional” com podrien ser un servei intern de missatgeria o fotos al perfil.

Foto de portada: Beck Tench a Flickr sota llicència Creative Commons
Foto interior: Matthew Keefe a Flickr sota llicència Creative Commons

Comments (0)
Internet, Mòbils, Noticies

Facebook al mòbil

El model W705 de Sony Ericsson inclou una aplicació client per accedir a la popular xarxa social
By , on 20 de abril de 2009
La xarxa social líder en el món; ara encara més fàcil usar-la des del mòbil

La xarxa social líder en el món; ara encara més fàcil usar-la des del mòbil

Sony Ericsson i Telefónica han presentat recentment el nou model W705 del fabricant sueco-japonès, que inclou com a gran novetat una aplicació per accedir directament al nostre compte de Facebook i poder-lo gestionar. Això demostra la importància creixent de les xarxes socials en general i de Facebook en particular, de la qual en parlàvem tot just fa uns dies.

El nou telèfon de Sony Ericsson té l’empremta de qualitat de la companyia conjunta formada pel fabricant suec de material de telefonia i el gegant de l’electrònica japonès, i que es nota en unes altes prestacions d’àudio i vídeo.

Però sens dubte, el què més crida l’atenció és que incorpora un accés directe a la xarxa social líder a Espanya i al món; no en va, Facebook ocupa la cinquena posició entre els llocs més visitats d’Internet segons el rànquing d’Alexa.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Correu, Internet

Les xarxes socials, cada dia més importants

I això farà que canvii la forma en com es construeixen llocs web per a la xarxa
By , on 18 de març de 2009
Facebook ja és el cinquè lloc web més popular del món, i impulsor en gran mesura de l'èxit de les xarxes socials

Facebook ja és el cinquè lloc web més popular del món, i impulsor en gran mesura de l'èxit de les xarxes socials

Qui de vosaltres que llegeix això no està a Facebook o Tuenti? Per als que heu respost amb entusiasme “jo”, tinc una mala noticia: si no ho esteu ja, ben aviat estareu antiquats. I no ho dic pas jo, si no un estudi dut a terme per la prestigiosa consultora Nielsen Online.En aquest estudi, titulat “Global Faces and Networked Places” s’hi revela que la navegació per aquest tipus de llocs (anomenats xarxes socials) juntament amb la consulta i realització de blocs, ha arribat ja a la quarta posició de les principals activitats que els internautes duen a terme a Internet.

El pes d’aquestes activitats és tal que en qüestió de temps emprat pels internautes es menja el 10% total de les hores, minuts i segons esmerçats per aquest col·lectiu a la Xarxa de xarxes, superant al què es passa consultant i responent al correu electrònic. I cal tenir en compte que mentre és normal que el correu electrònic arribi a tothom i tots aquells qui es connecten a Internet en siguin usuaris, les xarxes socials encara no han penetrat en el total de la població internauta.

Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio