Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘comercial@dissenyplus2.com’

Noticies

Apple estudia crear una plataforma per escolar música en ‘streaming’

L’empresa també llançarà iTunnes per Android
By , on 28 de març de 2014

La revista Billboard apunta a que Apple pot estar planejant portar iTunes per a sistemes Android i crear un servei per escoltar música en ‘streaming’ més enllà de l’aplicació iTunes Radio, semblant a la plataforma musical Spotify, per impulsar els seus ingressos. La publicació apunta a que aquest canvi en la política d’Apple podria ser atès que les vendes musicals a iTunes Store arrosseguen unes pèrdues del 13% als Estats Units.

La competència amb Android i marques com Amazon i Google és molt dura al mercat de la distribució digital de continguts, essent aquestes les firmes capdavanteres en el sector. La venda de música digital ha generat quantiosos beneficis per a Apple amb un creixement continu, però per primera vegada iTunes Store ha registrat un descens de les vendes; mentre que iTunes Radio guanya terreny.

D’altra banda, els ingressos per serveis de ‘streaming’ han crescut. Segons un estudi de l’Associació de la Indústria d’Enregistrament d’Amèrica (RIAA), els serveis de ‘streaming’ com Spotify, Pandora i YouTube van generar 1.400 milions de dòlars en ingressos per subscripcions, publicitat i llicències a EUA l’any passat, un 39% més des al 2012, mentre que els ingressos de les descàrregues legals de música van baixar un 3,2%. El segon informe, de la Federació Internacional de la Indústria Fonogràfica (*IFPI), va constatat que els ingressos per música en ‘streaming’ van créixer un 51% a tot el món.

Continue reading »

Comments (0)
Seguretat

Attributor, el caçador de còpies il•legals a Internet

Busca, segueix, recopila i informa al client de les possibles còpies dels seus continguts
By , on 9 de juliol de 2012

La persecució de la còpia il•legal és una pràctica molt estesa doncs suposa la pèrdua de molts diners per empreses i artistes. Però la caça i captura de la pirateria no és una acció que es porti a terme només en el món real, Internet i la seva gran expansió és una font inesgotable de pirateria. Per tal de poder perseguir aquesta còpia il•legal i virtual existeix un programa utilitzat per moltes editorials: l’Attributor.

Es tracta d’un programa informàtic per rastrejar continguts a Internet. De la mateixa forma que ho faria un detectiu de carn i ossos, Attributor busca, segueix, recopila i comunica al client. Després, i si la persona que ha copiat continguts no el vol treure, mesures de pressió: demanar als cercadors que ocultin la pàgina en qüestió o advertir als anunciants. Perquè moltes vegades, la còpia il•legal ve acompanyada de publicitat, el que fa que el pirata s’emporti uns beneficis que no li corresponen. Tot i així, se sol els continguts copiats es solen treure de primeres, com era el cas de Megaupload.

Continue reading »

Comments (0)
General

Diaspora, la xarxa social lliure

La nova xarxa social lliure de publicitat i amb una politica de privacitat estricta
By , on 9 de novembre de 2011

A qui no li ha desagradat mai un dels ja habituals canvis de Facebook? De fet, aquesta xarxa social és coneguda per les seues constants polèmiques cada vegada que modifica el seu aspecte o, com també resulta freqüent, fa canvis en la seua política de privacitat. En algunes ocasions, com en el cas de la propietat de les imatges, acaba per imposar-se l’usuari (si bé de manera un tant ambigüa en aquest cas), però en tantes altres -l’última, la del famós ticker, rebutjat per molts usuaris- és la companyia qui acaba cantant victòria.

diaspora

Diaspora es troba disponible en català!

Doncs bé, farts del poc respecte a la privacitat i de l’ús comercial que la xarxa de Zuckerberg fa sovint de les dades, un grapat d’estudiants de matemàtiques de la Universitat de Nova York es proposaren fa un any crear la seua pròpia social. Una xarxa plenament lliure que respectara escrupolosament la privacitat dels seus usuaris, oferira llibertat per compartir només que volgueren i en cap cas féra servir les dades obtingudes amb cap propòsit comercial. Bé, doncs finalment han aconseguit posar-la en marxa, i justament això és el que ofereix Diaspora en la seua primara setmana de rodatge.

A primera vista, el disseny de la xarxa té molt més a veure amb Google + que no pas amb Facebook, cosa que s’agraeix molt si no t’agraden els nivells d’aglutinament i barroquisme que aquesta xarxa arriba a assolir i prefereixes una interfícile molt més sòbria. També agafa el testimoni de Google amb els seus ‘grups’, on es poden classificar les amistats per categories d’una manera ordenada. A Diaspora però, aquests grups es diuen ‘aspectes’.

Allò que veritablement marca la diferència amb la resta de xarxes socials és l’aposta en ferm per la privacitat, tal com deiem. D’entrada, admet que l’usuari es registre sota pseudònim, i a banda de no vendre aquestes dades, tampoc no insereix publicitat. Però a més ofereix un nivell de seguretat inusitat per a aquest tipus de xarxes; preveu la possiblitat de desar les dades de cada usuari al seu propi ordinador, sense necessitat d’apujar-les als de Diaspora. La connexió es produeix doncs, de node a node, és a dir, estem davant d’una xarxa en què els ordinadors es connecten entre ells directament i s’intercomunicen. Això garanteix un control ferm de les dades en tot moment.

A banda d’això, com a Twitter, hi ha hashtags, i es poden fer mencions d’altres usuaris, cosa que afavoreix la interacció. El seu nom, Diaspora, pren l’accepció ‘Dispersió d’un grup ètnic, religiós o cultural fora del seu lloc’,  justament per marcar distància amb la resta de xarxes socials, sobretot amb Facebook. De moment el projecte es troba en fase alfa i es preveu que tinguen a punt una versió beta per abans de final de mes. Ah, ho oblidava, com tot bon producte, està en català ja d’entrada.

Comments (0)
Professional

Experiència de realitat virtual en 360º

El sistema Immersive Digital Entertainment va ser presentat a la "3D & Virtual Reality Exhibition" sorprenent a tothom
By , on 11 de juliol de 2011

El holodeck (la holocoberta instalada a les naus intergalàctiques) podrà ser una creació exclusiva de l’univers Star Trek i de la ciència ficció en general, però els desenvolupaments en realitat virtual continuen donant petits salts en el món real. Lluny encara de ser una opció viable i/o comercial, l’entreteniment sembla ser la gran ruta a seguir per a aquesta classe de sistemes. Un bon exemple el trobem a la “3D & Virtual Reality Exhibition”, on es va presentar el Immersive Digital Entertainment, millor conegut com IDE, un complex sistema de realitat virtual que, combinant un casc especial i un conjunt de càmeres dedicades a la detecció de moviment, pot lliurar a l’usuari una experiència completa en 360 graus.

Tot i el seu aspecte aparatós, l'Immersive Digital Entertainment apunta com al futur de la realitat virtiual

Certament, durant els últims anys hem vist diferents formes de realitat virtual i s’han discutit moltes aplicacions per a la realitat virtual, des de la medicina fins a l’entrenament militar. Però no és altre sinó l’entreteniment, sigui personal o grupal, el que sorgeix una i altra vegada com a la seva destinació per excel.lència. Imagineu un exemple tan senzill com estar disputant un torneig de poker en un luxós casino virtual desde la taula del menjador de casa teva, però sentint-te realment com si estiguèssis a Las Vegas. Deixa d’imaginar, perquè ben aviat serà pura realitat.

Alguns intents per comercialitzar la realitat virtual no van tenir molt èxit. Sense anar més lluny, la consola “Virtual Boy” va jugar una mica amb el terme tot i no ser una realitat virtual pròpiament dita, i no li va anar molt bé que diguem. La realitat augmentada té molts punts en comú amb la realitat virtual, i malgrat el seu potencial, encara no ha tingut aquesta “explosió” de popularitat que s’esperava d’ella.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Mac
La inauguració de la primera Apple Store de l'Estat a Barcelona va deixar imatges que l'autor qualifica de còmiques

El fenomen fanboy torna a triomfar

La noticia ha transcendit els mitjans purament tecnològics per abastar els més generalistes, com TV3
By , on 13 de setembre de 2010

Expectació de la premsa en el moment d'obertura al públic. Foto: José Manuel Pérez Sevilla

Apple ho ha tornat a fer, aquest cop a escala local. El passat dissabte dia 4 s’inaugurava al centre comercial La Maquinista de Barcelona la primera botiga oficial de la companyia (Apple Store) a l’Estat Espanyol. D’aquesta manera, Barcelona s’avança una setmana a l’obertura de la botiga de Madrid…

L’acte d’inauguració al públic* es va efectuar a les 10 del matí (els periodistes vam poder entrar a les 9), però l’ambient ja havia començat abans, concretament un dia abans. Perquè 24 van ser aproximadament les hores que van haver d’esperar fent cua els primers clients que van accedir a l’interior de la botiga. Tota una mostra del culte que desperta la companyia de la poma mossegada i del qual ja us n’havia parlat amb anterioritat.

Perquè, sincerament, fer cua durant tot un dia sencer (amb la seva corresponent nit) per ser el primer en entrar a una botiga… eps, compte! que jo respecto a tothom i entenc que les persones que ho van fer són lliures de fer el que vulguin amb la seva vida sempre i quan no molestin ningú (i en aquest cas no molestaven a ningú altres, això segur), però ho continuo trobant força ridícul. I consti que em considero un fanàtic de la tecnologia i un admirador de l’obra de Steve Jobs, però alhora un consumidor prou crític per no estar encegat amb cap fabricant ni filosofia en particular; tant empro Windows com Mac o Linux, i tant uso un Nexus One com un Nokia N900. Tot és qüestió del moment i del que necessiti.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat
No està tot el què hauria de ser-hi, però és un bon punt de partida

Fent una mica de balanç del 2009

Chrome OS, Windows 7, Sun i Oracle o The Pirate Bay són alguns dels noms propis que ens ha llegat el 2009
By , on 12 de gener de 2010
Windows 7 ha estat la gran noticia de l'any, segons la majoria

Windows 7 ha estat la gran noticia de l'any, segons la majoria

Diuen que un mes en el “món real” equival a tres en el món de la informàtica. I això no és així perquè fallin les lleis de la física, sinó pel dinamisme propi d’aquest sector. Val doncs la pena realitzar una repassada -per breu que sigui- al què ha donat de si aquest darrer any… perdó! aquests darrers tres anys ;-) en matèria tecnològica.

La principal noticia del sector ha estat l’arribada del Windows 7 a l’octubre, malgrat que al llarg dels mesos precedents aquesta nova versió ja havia anat generant un reguitzell de noticies i una gran expectació. No ha estat l’únic sistema operatiu que ha vist la llum el 2009: Apple ha llançar el Mac OS X 10.6 i Google el seu Chrome OS per a ordinadors. Basat en el navegador web homònim, busca ser una alternativa a la concepció “tradicional” dels programes que s’executen en local, buscant les aplicacions en línia i, per tant, el navegador web com a interfície d’usuari en substitució de l’escriptori clàssic.

Els netbooks han estat el gran èxit en matèria de maquinari en el 2009, malgrat que ja s’ha apuntat una tendència que jo crec es consolidarà en el nou any: els Tablets de mides reduïdes, tipus MID. Ja l’any passat es va rumorejar que Apple trauria una màquina d’aquestes al mercat, i jo crec que ho farà enguany. Els què al final no s’han confirmat són els netbooks basats en xips ARM, que se les prometien molt felices, però de ben segur que el 2010 veurà el seu desplegament comercial.
Continue reading »

Comments (0)
Internet, Linux, Noticies

El darrer kernel Linux inclou suport per a WiMAX

La tecnologia necessària ha estat cedida per Intel
By , on 3 de abril de 2009
WiMAX, el futur de la banda ampla mòbil

WiMAX, el futur de la banda ampla mòbil

És una noticia que ha passat totalment desapercebuda per als mitjans de comunicació, fins i tot per als especialitzats, i que malgrat no sigui espectacular, té la seva importància de cara al futur. Resulta que la darrera versió alliberada del kernel de Linux, i que porta per numeral el 2.6.29, ha inclòs suport per a WiMAX.

Aquest estàndard de connectivitat sense fils es presenta com una aposta de futur per cobrir grans territoris, sovint poc poblats, i on pels accidents del terreny o la manca de població, no surt a compte portar-hi la banda ampla tradicional… en alguns casos, gairebé segur que no surt a compte ni tan sols portar-hi el telèfon.

El WiMAX, per exemple, fou l’estàndard triat per cobrir vastes zones de la Lapònia finlandesa, de manera que els pocs residents per quilòmetre quadrat que viuen en aquella àrida regió tenen al seu abast connectar-se a Internet. Al nostre país també hi estem veient el desplegament d’aquesta tecnologia, és clar que a un ritme molt més moderat (és clar, recordeu que “Spain is different” ;-)

Continue reading »

Comments (0)
Mòbils, Noticies

Telefónica canviarà la seva denominació comercial a Movistar

El mateix César Alierta ho va anunciar a Madrid la setmana passada
By , on 10 de març de 2009
L'actual logotip de Movistar

L'actual logotip de Movistar

Segons informa el diari El País, l’operadora espanyola Telefónica planeja canviar en dates properes tot i que encara no establertes, el seu nom comercial pel de Movistar, sobradament conegut i que ara per ara engloba només la seva divisió de telefonia mòbil. Els productes i serveis de telefonia fixa i accés a Internet a través d’ADSL es venen actualment sota la denominació Telefónica.

Segons continua informant El País, la decisió fou anunciada pel president de la companyia, César Alierta, el passat divendres dia 6 de març durant la quarta cimera de directius d’aquesta operadora que va reunir a 1.200 dels més alts executius a Madrid. Ja se n’hauria parlat al comitè executiu, i el canvi tindria el vistiplau d’aquest.

Telefónica opera amb la marca Movistar a l’Estat Espanyol i l’amèrica llatina, mentre que a centreeuropa i Regne Unit ho fa sota la denominació O2, remanent de l’adquisició ja fa alguns anys del negoci mòbil de British Telecom.

Continue reading »

Comments (0)
Articles Patrocinats, Internet, Software

VENTASgem, la gestió comercial feta fàcil

By , on 6 de desembre de 2008

El logo de VENTASgem

La petita i mitjana empresa necessita aplicacions informàtiques útils, simples i concises, que compleixin amb la seva funció i ho facin bé. Si a més, a això li afegim l’ús del nou paradigma del cloud computing (computació de núvol) o Web 2.0 (semblants, interrelacionats, tot i que no per això són el mateix) com es prefereixi, tenim un producte molt àgil d’usar i del manteniment del qual no ens n’hem de preocupar: VENTASgem.

Aquest programa ens ajuda a portar un control de les nostres ofertes comercials i del personal que treballa a l’àrea comercial, de manera que puguem optimitzar el potencial que la nostra empresa tingui en aquesta àrea. I és que com sabran els petits empresaris o autònoms que estiguin llegint aquestes ratlles, el que costa més en un negoci d’aquesta mena és deixar de banda la feina en si, la nostra professió, per ficar-se a la pell de gestor i realitzar comptes, fer el seguiment de l’activitat econòmica i, en definitiva, estar al dia.

VENTASgem ens facilita el que és juntament amb la facturació i la comptabilitat els aspectes de gestió cabdals: l’apartat comercial. Fins i tot si tenim personal a l’àrea comercial, podem fer el seguiment personalitzat de cadascun dels nostres comercials.

Continue reading »

Comments (0)
Hardware

iDiamond. Auriculars per 4350€

By , on 28 de desembre de 2007

kopiavidiamondear-22.jpg
Aquí tenim els auriculars més exclusius mai fets. Es tracta dels iDiamond, de la joieria Heyerdahl. No és que tinguin el so més collonut que ment humana hagués concebut, sinó que és el més hortera que un es pugui tirar a les orelles. Són uns auriculars amb un acabat en or de 18 kilates i amb 204 diamants encastats. Exacte, com per a ponermelos per a anar a córrer per aquí i omplir-los de suor (si és que no em donen “el pal” abans clar).

Aquesta ximpleria brillant ve costant uns 4350€ de res. I, per descomptat, es fabricaran només 1000 unitats numerades, perquè això sigui àdhuc més exclusiu. Aquestes coses li fan a un bullir la sang, sobretodo tenint en compte que et pots comprar uns bons auriculars per 30€, i si tens la pasta com per a malgastar-la en això millor es podria emprar en una mica més útil com llençar els bitllets pel carrer. Això sí, cal dir que aquesta xafarderia estava pensat com una peça única per a ser subhastada amb fins benèfiques el pròxim març a Londres. Però gràcies al gran suport rebut per empresaris i mitjos, la joieria s’ha decidit a treure una remesa per a la venda comercial. El seu seria que almenys parteix dels beneficis fossin també destinats a organitzacions benèfiques.

Font: Engadget.

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio