Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘els pares d’ella’

Seguretat

L’anonimat, el nou valor en alça en les Apps de comunicació

Els adolescents impulsen apps alternatives
By , on 28 de febrer de 2014

Les propostes d’aplicacions que prometen no ser rastrejats a la xarxa, ocultar l’usuari o que autodestrueixen els missatges i els arxius enviats en un obrir i tancar d’ulls han agafat embranzida durant els últims anys. Qui en són els seus consumidors, que han aconseguit que l’anonimat en les comunicacions sigui un valor en alça? No són els joves, tampoc els treballadors que guarden secrets d’empresa, sinó els adolescents.

L’anonimat en les comunicacions és un valor en alça per als adolescents, que són alhora consumidors majoritaris de tecnologia. D’aquest fet ja se’n va adonar Daniel Singer, un adolescent de 14 anys que acaba de llançar al mercat la seva segona aplicació de comunicació social, anomenada ‘Backchat’, que aposta per el misteri per tornar a fer divertida la comunicació entre els adolescents.

La teoria de Daniel Singer és que els pares i els altres familiars curiosos són la raó per a que molts adolescents abandonin els seus comptes a les xarxes socials més tradicionals i busquin una alternativa que els doni anonimat. La diferència que ofereix la app inventada per Singer és que amb ‘Backchat’ es permet que la identitat del seu usuari sigui un secret, impedint la tasca d’espionatge que “els pares tafaners” han començat a exercir des de fa molt temps en Facebook i portals similars.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Noves tecnologies, les vetlladores dels nens

Els experts demanen més control dels adults sobre l’ús dels nous dispositius
By , on 24 de desembre de 2013

La presència de les noves tecnologies a la vida dels adults s’ha convertit en una necessitat per a molts, bé sigui per motius laborals o per una adició a estar contínuament comunicat amb els altres. No obstant, també s’està convertit en freqüent que els pares que deixen el seu mòbil a nens petits perquè s’entretinguin, els deixen jugar amb apps infantils per a ‘tablets’ o que els regalen telèfons mòbils per tindre’ls localitzables a tothora.

Segons l’última enquesta sobre equipament i ús de les noves tecnologies de la informació i a comunicació (TIC), elaborada per l’INE sobre el jovent, el 90,2% dels menors de 10 a 15 anys disposen d’un telèfon mòbil personal, alhora, un 95,2% utilitza habitualment l’ordinador i el 91,8% accedeix a la xarxa amb assiduïtat. A més, un estudi realitzat per l’Institut Nacional de Tecnologies de la Comunicació (INTECO) mostra que l’edat d’inici en l’ús d’internet és als 10 anys, als 11 l’ús de la telefonia mòbil i als 13 l’adquisició de ‘smartphones’ o telèfons intel•ligents.

No obstant, cada cop hi ha més pares que es pregunten ¿és dolent que el meu fill utilitzi aquets aparells? ¿l’entreteniment amb les TIC és negatiu? Davant l’omnipresència d’aquests dispositius a la vida dels nens i els adolescents, els experts sentencien: “no son vetlladores”. Els experts defensen el paper dels pares o educadors alhora de “supervisar, educar i acompanyar” als nens en l’ús de les noves tecnologies.

Continue reading »

Comments (1)
Noticies

Dispositius per no perdre els nens ni objectes de valor

'Guardian' avisa als pares quan els nens s'allunyen massa i 'Locca' ajuda a trobar objectes de valor com les claus de casa.
By , on 17 de octubre de 2013

El món pot ser molt perillós. Afortunadament, hi ha aplicacions i dispositius electrònics que volen solucionar-nos la vida i crear un entorn més segur i protegit. Beluvv, una empresa de Taiwan, ha creat Guardian, un dispositiu per tenir controlat en tot moment els nens. Es pot utilitzar com a braçalet, collaret o com a pinça per subjectar-se on sigui necessari. L’important és que la criatura sempre dugui a sobre aquest aparell per tal que el pares el puguin tenir localitzat en tot moment. El dispositiu emet una senyal Bluetooth que els pares reben al seu mòbil, fins a un màxim de 70 metres.

Guardian té un preu de 25 dòlars (20€), un preu que està molt bé pels pares patidors. El dispositiu té una bateria que dura entre quatre i dotze mesos, segons el seu ús. Es pot dur en llocs oberts (el carrer, el parc, etc.), com també en llocs tancats (centres comercials, supermercats, etc.). Quan la criatura s’allunya massa, avisa els pares al mòbil i els indica on s’ha dirigit. La informació queda emmagatzemada al núvol, molt útil quan un nen o nena es perd de debò. De seguida avisa tots els pares que es trobin a prop i que tenen descarregada l’aplicació al seu mòbil. Així es poden posar en contacte tots per tal de poder trobar-se.

Les pèrdues dels nens són molt freqüents avui dia. Es calcula que, a l’any, es perden 8 milions de nens al món. Dispositius així facilitaran la tasca dels pares i evitaran problemes si es despisten per uns segons. Però hi ha més objectes físics que es perden, no tant les criatures. A Espanya acaba d’arribar Locca, un rastrejador GPS que permet trobar qualsevol cosa mitjançant una aplicació al mòbil, tablet o ordinador. És un petit dispositiu, que sembla un clauer, que es pot col·locar en els objectes que tendim a oblidar més fàcilment, com les claus de casa.
Continue reading »

Comentaris tancats a Dispositius per no perdre els nens ni objectes de valor
Cibersocietat

Els joves comencen a abandonar Facebook

Segons la Pew Research Center, els joves prefereixen Twitter abans que Facebook
By , on 29 de maig de 2013

Facebook

Facebook és una xarxa social que ha permès, des de la seva creació, enfortir els vincles i relacions socials, així com posar en contacte moltes persones que havien perdut la seva connexió. Ara bé, segons ha analitzat la Pew Research Center, cada cop més joves abandonen aquesta xarxa social perquè troben que cada vegada hi ha més persones adultes en ella, inclosos els seus pares i familiars. Pew Research és una agència que s’encarrega d’analitzar els comportaments dels joves a Internet des de l’any 2006, informació que és d’utilitat per les empreses per encarar les seves estratègies i campanyes futures i –perquè no?– per satisfer la nostra curiositat.

És curiós el fet que, segons l’estudi, els joves se senten estressats per Facebook perquè veuen la necessitat d’actualitzar-lo constantment i generar continguts massa freqüentment. En canvi, altres xarxes socials com Twitter i Instagram són més útils per ells a l’hora de poder expressar els seus sentiments. Així doncs, el tràfic a Facebook ha disminuït notablement en els països desenvolupats, quelcom que ha afirmat també SocialBakers, que mesura el tràfic de visites de les diferents pàgines web a Internet. Ara bé, malgrat aquesta disminució, la pàgina de Mark Zuckerberg segueix sent la més visitada, per sobre de Twitter (tot i que el seu tràfic si que ha millorat respecte l’any passat).

La continuïtat de Facebook és encara vigent, bàsicament per la seva antiguitat, ja que, malgrat tot, continua sent el lloc de trobada més popular de molts amics, coneguts i familiars. Que l’argument que utilitzen els joves per explicar que abandonin Facebook és la gran quantitat d’adults que utilitzen la plataforma, és molt sorprenent. Bàsicament perquè a Facebook es permet controlar qui pot veure els continguts, privatitzar-los, i limitar les peticions d’amistat. A Espanya, però, sembla ser que passa el mateix, que cada cop més joves abandonen aquesta xarxa social. Però aquí l’explicació és diferent: els joves utilitzen, majoritàriament, Tuenti.

Continue reading »

Comments (0)
Noticies

El fenomen Informer

By , on 18 de febrer de 2013
Informer

L'Informer original, el de la Universitat Autònoma de Barcelona

A les darreres setmanes, s’ha produït un fenomen social a Internet de molta rellevància: els Informers. Són uns grups de Facebook on un administrador anònim publica tots els missatges que li arriben de manera anònima. Aquesta pàgina va néixer a la Universitat Autònoma de Barcelona, el dia 15 de gener d’aquest any. En poques hores, l’èxit va ser absolut i ja són molts els seguidors d’aquesta pàgina i són moltíssims els missatges que s’envien a diari. Ràpidament, els Informers es van estendre a tots els àmbits: ara per ara, hi ha Informer de facultats, d’instituts, de biblioteques, de discoteques, de comerços o de poblacions senceres.

En un primer moment, pot semblar que el fenomen Informer és positiu perquè els usuaris poden mostrar públicament les seves idees i opinions. Pel fet de mantenir l’anonimat, molts usuaris es poden atrevir a publicar els seus comentaris sense por al rebuig social. La pàgina, per tant, és, senzillament, un intermediari entre els estudiants que tinguessin coses que dir-se però que no s’atrevien a fer-ho directament a la cara. Ara bé, no tot són xafarderies, perquè en el cas dels instituts, es planteja un problema legal important: si els usuaris d’aquesta pàgina són els mateixos alumnes, estem parlant de menors d’edat, i es poden produir casos d’assetjament, insults, infàmies i calúmnies.

Per evitar l’assetjament virtual, tant a alumnes com a professors, la Generalitat va donar consells als diferents centres, però que són aplicables per tothom, en cas de ser anomenat de forma indesitjada en qualsevol Informer. En primer lloc, cal denunciar la pàgina dins del mateix Facebook, per veure si el servei l’elimina. Si això no es produeix i els atacs són continuats i greus, aleshores cal realitzar una denúncia a qualsevol comissaria dels Mossos d’Esquadra adjuntant una captura de pantalla com a prova. Els Mossos d’Esquadra han informat que ja han començat a rebre les primeres denúncies per injúries en aquesta pàgina de Facebook i una aplicació per smartphone que funciona d’una forma similar, anomenada Gossip.

Continue reading »

Comments (0)
Mòbils

Creixen les vendes de smartphones i les propostes per protegir els menors

By , on 20 de novembre de 2012

smartphone

El darrer trimestre d’aquest any, es van vendre 3’1% menys de telèfons mòbils, segons l’agència Gartner, però en canvi el nombre de smartphones distribuïts va augmentar en un 47%. És el segons trimestre consecutiu en el qual descendeixen les vendes dels mòbils, tot i que els telèfons intel•ligents creixin d’una forma desmesurada. Això planteja, en certa manera, els canvis socials que s’estan produint respecte als dispositius mòbils a la societat. En números concrets vol dir que, de 428 milions de mòbils venuts, 169’2 milions són smartphones.

A més a més, segons aquest estudi, el mercat de smartphones està dominat per Samsung i Apple, ocupant el 45% del sector. En canvi, Nokia sembla ser que no està obtenint els resultats esperats, perquè les seves vendes han caigut un 22%. Això sí, l’empresa està començant a prendre mesures al respecte per millorar la seva situació, com la integració de Windows 8 als seus nous dispositius, i per això es veuran els seus fruits cap a mitjans de 2013, segons creu l’agència Gartner. El sistema operatiu dominant és l’Android i li segueix el iOS, d’Apple. Microsoft també comença a créixer.

Sens dubte, després d’observar aquestes dades, és molt visible que en els darrers anys s’han produït canvis importants a la societat pel què fa l’accés a la informació, però també posa en qüestió la protecció dels infants per tal que no siguin receptors de certs continguts. És per això que la Universitat Politècnica de València ha proposat a les operadores de telefonia mòbil que facin un registre de l’edat dels seus usuaris quan comencen a utilitzar telèfons mòbils per evitar que els menors puguin accedir a pàgines web de compres, pornografia o amb continguts violents. Aquesta seria la única forma de tenir un control rigorós sobre els continguts que reben els menors i, amb la protecció i els filtres dels pares, ajudar a classificar els continguts que hi ha a Internet segons les edats.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Mòbils
Són senzills en tots els aspectes

Emporia, els mòbils pensats per a la gent gran

By , on 25 de març de 2011

Un telèfon d'Emporia lluint les seves característiques més destacables: us fixeu que senzill que és i que bé que es veu tot? Imatge cortesia d'Emporia

Ens fem grans, cada dia que passa, un dia més. Però en aquest procés, i si bé en la majoria dels casos anem guanyant en experiència i en la sabiesa que això comporta, també anem perdent algunes de les facultats de quan érem més joves. És un fet constatable, i ningú se n’ha d’avergonyir d’això. Molt lluny de deixar de ser útils a la societat, ben al contrari, les persones grans poden contribuir-hi encara més, si no amb feines físiques (llevat d’algunes excepcions) si amb el potencial intel·lectual que els dóna la vida viscuda.

Aquests problemes físics als quals feia referència poden fer nosa a l’hora d’utilitzar gàdgets tecnològics com un telèfon mòbil i, a més, no són exclusius dels nostres pares i avis; molta gent té problemes de visió o a les mans, que fan que no puguin emprar amb comoditat i correctament aquests ginys.

És precisament per ajudar a aquest perfil d’usuari que fa dues dècades va néixer a Àustria una empresa familiar anomenada Emporia, la qual es dedica al disseny, fabricació i comercialització d’uns terminals que tenen com a principals trets distintius grans teclats amb números ben visibles i, igualment, grans pantalles en les quals es mostra la informació justa i necessària d’una manera també ben clara.

La senzillesa de tot plegat és una de les claus, doncs el principal target d’aquests terminals és la gent gran, i no acostumen a estar avesats a usar teléfons móvils ni a tota la terminologia que aquests porten aparellada.

En dues dècades, Emporia ha crescut i s’ha estès per tot el món, i bon prova d’això són per una banda la seva pàgina web (traduïda a una gran quantitat d’idiomes) i la seva presència al Mobile World Congress d’aquest any, en el qual van disposar d’un gran espai en un pavelló en el qual estaven de costat amb alguns dels fabricants més importants del sector. També han guanyat nombrosos guardons, com l’IF d’or del 2011, ja que la seva feina destil·la qualitat i compleix una funció social.

I on es poden trobar aquests terminals? Malauradament, al nostre país, això no és una feina fàcil: en cap de les quatre operadores amb xarxa pròpia sembla que els tinguem disponibles, almenys no que els publicitin. No obstant, si que em consta que alguna de les operadores virtuals els té en catàleg, tot i que em sembla que no els deuen treure gaire a la vista…

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Noticies
Dos milions de dòlars de multa per a una simple mestressa de casa nord-americana

La RIAA es passa i les discogràfiques en poden patir les conseqüències

By , on 20 de juliol de 2009
Una persona es manifesta públicament contra la RIAA, a la qual acusa -literalment- d'endur-se la seva música...

Una persona es manifesta públicament contra la RIAA, a la qual acusa -literalment- d'endur-se la seva música...

Tot i que al nostre país alguns no tinguem pensaments gaire bons envers la SGAE, als Estats Units pateixen exactament el mateix problema (a on no?) amb la RIAA, el seu equivalent. Aquesta organització s’hi ha lluït a base de bé en la seva darrera contesa legal, doncs ha aconseguit que s’imposés una multa de gairebé dos milions de dòlars a una mestressa de casa que, evidentment, no té diners per pagar-ho. I a sobre encara se’n vanaglorien com si fos una gran cosa!

El fet és que Jammie Thomas-Rasset, l’acusada de la descàrrega de cançons, diu que qui realment les va baixar foren els seus fills menors d’edat (8 i 10 anys). Aquest fet, unit a què aquesta senyora sigui una humil treballadora que viu als afores d’una gran urbs i és de suposar que guanya prou per mantenir-se i estalviar una miqueta, no ha estat prou per ablanir el cor dels advocats de l’organització que aplega les grans discogràfiques nord-americanes, veritables motors d’aquesta industria a nivell planetari.

És segur que la multa serà rebaixada, però que quedarà pendent de pagament una quantitat força respectable, també us ho puc assegurar. Ara que la RIAA li ha clavat les dents a una presa com aquesta, no la deixarà pas anar.

Continue reading »

Comments (1)
Cibersocietat, Internet
Compte amb les nostres fotos íntimes

Què és el Sexting? (sex+messaging)

By , on 26 de maig de 2009
Una imatge que ja s'ha convertit en una mena d'icona del sexting

Una imatge que ja s'ha convertit en una mena d'icona del sexting.

Ja vaig parlar fa un temps en aquest mateix bloc dels perills de fer-se fotos en situacions íntimes amb el mòbil o amb una webcam, però ara vull anar un pas més enllà comentant una nova tendència molt de moda als països anglosaxons (i, especialment, als Estats Units) i que es comença a estendre per tot el món: el Sexting.

Aquest neologisme neix de la unió de les paraules angleses sex i texting, al·ludintnt als missatges SMS de caire “picant” que s’envien alguns joves nord-americans, però darrerament s’ha ampliat a tot un catàleg de pràctiques “eròtico-festives” que tenen per eix de transmissió les noves tecnologies, ja sigui a través de telèfons mòbils, xats o webcams.

També hem de distingir aquesta pràctica del cibersexe, en el qual i a través de xats, es mantenen converses pujades de to destinades a provocar l’augment de la libido d’aquells que intervenen en la conversa. El cibersexe, en tot cas, vindria a ser una part del Sexting.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet

Què és Facebook?

By , on 21 de desembre de 2008
Facebook, el cinquè lloc web del món

Facebook, el cinquè lloc web del món

És un dels termes més cercats enguany a la Web segons l’anàlisi Zeitgeist de Google, i s’ha imbricat tan a fons en la cultura popular que fins i tot he sentit que se l’esmentava en un gag del conegut espai humorístic de TV3 Polònia. Es tracta de Facebook.

Tenir amics al Facebook ha deixat de ser una raresa social, una cosa de frikis per passar a ser un must si em permeteu una expressió un xic pija. No m’agraden gaire els anglicismes, però també és cert que molts estan al Facebook per simple esnobisme, així és que amb aquests termes parlem el mateix llenguatge. Must, per cert, és una paraula anglesa, i vindria a traduir-se i adaptar-se com a quelcom que cal tenir per estar a la moda.

Però per començar, què és Facebook? Doncs és el que s’anomena una xarxa social, un indret d’Internet en el qual la gent es dona d’alta i crea un perfil amb les seves dades. Què s’hi pot posar? Doncs tot el que vulguem i no ens preocupi que sàpiguen la resta dels mortals; des de la nostra data de naixement -en alguns casos informació ultrasecreta- fins a les nostres pel·lícules preferides o la música que més ens agrada.

Continue reading »

Comments (1)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio