Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘fanboy’

Cibersocietat, Mòbils
Al llançament d'un nou terminal de grans prestacions li segueix la còpia barata manufacturada a l'orient

L’art està en la còpia (de mòbils)

Aquestes còpies es poden adquirir a Internet per una fracció del que costa el telèfon imitat
By , on 8 de octubre de 2010

Un nou iPhone 4? no, una còpia barata. Foto:

Un iPhone que, en realitat, no és un iPhone. Un N900 que només ho sembla. Una BlackBerry… o no és una BlackBerry? Si, les imitacions ja fa temps que han arribat també al món de la telefonia mòbil.

Jo ja n’havia vistes moltes d’imitacions, però de roba. Samarretes de “marca no t’hi fixis” que s’assemblaven molt a algun disseny d’una marca coneguda, sabatilles esportives que imitaven aquelles que duien els meus ídols juvenils però que costaven molt menys que les de la mateixa marca que ells calçaven i, ja de més gran, venedors que al carrer ofereixen bosses de marques com Louis Vuitton per una fracció del preu que costen a una botiga… però, són les de debò? Naturalment que no, però si no ens hi fixem amb detall, bé ho semblen.

Les imitacions de telèfons mòbils també busquen semblar aquells terminals d’èxit en el mercat dels països amb més alt poder adquisitiu (llegeixi’s Amèrica del Nord i Unió Europea) però es queden en això, en una aparença externa més o menys semblant. La funcionalitat, en molts casos, no s’acosta ni de bon tros a la que ofereixen els originals, ja que aquestes còpies es basen en Java ME (que no accepta apps), Windows CE o una versió antiga d’Android com a molt.

Pel que fa a la qualitat del maquinari, aquesta és una fracció que la del fabricant original; un amic meu va cometre l’error de comprar-ne un (imitació de BlackBerry) i no li va durar ni un any.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Mac
La inauguració de la primera Apple Store de l'Estat a Barcelona va deixar imatges que l'autor qualifica de còmiques

El fenomen fanboy torna a triomfar

La noticia ha transcendit els mitjans purament tecnològics per abastar els més generalistes, com TV3
By , on 13 de setembre de 2010

Expectació de la premsa en el moment d'obertura al públic. Foto: José Manuel Pérez Sevilla

Apple ho ha tornat a fer, aquest cop a escala local. El passat dissabte dia 4 s’inaugurava al centre comercial La Maquinista de Barcelona la primera botiga oficial de la companyia (Apple Store) a l’Estat Espanyol. D’aquesta manera, Barcelona s’avança una setmana a l’obertura de la botiga de Madrid…

L’acte d’inauguració al públic* es va efectuar a les 10 del matí (els periodistes vam poder entrar a les 9), però l’ambient ja havia començat abans, concretament un dia abans. Perquè 24 van ser aproximadament les hores que van haver d’esperar fent cua els primers clients que van accedir a l’interior de la botiga. Tota una mostra del culte que desperta la companyia de la poma mossegada i del qual ja us n’havia parlat amb anterioritat.

Perquè, sincerament, fer cua durant tot un dia sencer (amb la seva corresponent nit) per ser el primer en entrar a una botiga… eps, compte! que jo respecto a tothom i entenc que les persones que ho van fer són lliures de fer el que vulguin amb la seva vida sempre i quan no molestin ningú (i en aquest cas no molestaven a ningú altres, això segur), però ho continuo trobant força ridícul. I consti que em considero un fanàtic de la tecnologia i un admirador de l’obra de Steve Jobs, però alhora un consumidor prou crític per no estar encegat amb cap fabricant ni filosofia en particular; tant empro Windows com Mac o Linux, i tant uso un Nexus One com un Nokia N900. Tot és qüestió del moment i del que necessiti.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat
Apple és el màxim exponent d'aquesta mena de “nova religió” tecnològica

Fanboys, quan la devoció a una empresa o tecnologia és cega

El fenomen va a l'alça, i troba la seva màxima expressió en blocs i xarxes socials
By , on 19 de juliol de 2010

Els maquers, paradigma del fenomen "fanboy"

Constitueix un fenomen de masses en l’era tecnològica, sobretot en aquests darrers temps: els fanboys, admiradors incondicionals d’un tipus de tecnologia, producte o fabricant. I cada cop sembla anar a més.

Els més coneguts són potser els “maquers”, i al meu parer iniciadors d’aquest fenomen. És clar que Apple s’ho mereix; la companyia de Cupertino no només fabrica productes d’electrònica de consum tals com ordinadors personals, reproductors de MP3, telèfons i altres gàdgets, sinó que ofereix una filosofia de vida determinada. I això és el que compren els més incondicionals de la marca, aquells que adquireixen tots els productes que surten de les ments pensants de Steve Jobs i els equips d’enginyers d’Apple.

Hi ha qui ho fa cegament: que Apple treu al mercat una nova versió d’iPhone? Se la compren sense abans comparar preus, productes de la competència, prestacions,… que Apple presenta una nova versió de MacBook? Allà van a per ella, sense aturar-se a comparar aquest ordinador i el seu sistema operatiu amb altres alternatives. És gairebé una fe cega en què tot el que produirà la companyia admirada serà un bon producte.

Hi ha fanboys que ho són d’altres marques i en altres camps, tot i que potser l’exemple més paradigmàtic d’aquest fenomen és el dels admiradors d’Apple. Un altre cas es dona en el món de les videoconsoles, ja que des del principi dels temps ens hem anat trobant amb seguidors incondicionals de Sega, Nintendo o Atari al principi dels temps, i de Nintendo, Sony o Microsoft actualment.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio