Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘flickr’

Hardware

iPad Air, el més lleuger de tots

Un dispositiu lleuger (només pesa 453 grams) i amb una potència semblant a la d'un ordinador de taula.
By , on 18 de novembre de 2013

Apple ha afegit un nou iPad a la família de les tablets: l’iPad Air. Ja es pot comprar aquest nou dispositiu molt més lleuger que els seus antecessors. Amb una pantalla de 9’7 polzades, el marc lateral és menor, així doncs és més fi i menys pesant (només 453 grams). Per tots aquells que tenen en ment comprar-se una tablet d’Apple, els hi serà més complicat decidir-se entre aquesta nova o l’iPad Mini. La pantalla de retina és molt més nítida i d’una millor qualitat per poder llegir i veure imatges. Compta amb el processador A7 i un xip de 64 bits, que també du incorporat el nou iPhone 5S, i que fan que els ordinadors i els dispositius mòbils cada cop siguin més semblants en potència.

L’iPad Air és un molt bon dispositiu per tots aquells usuaris que vulguin gaudir de les avantatges d’una tablet. La seva bateria pot arribar a durar unes 10 hores, i si no està utilitzant-se no consumeix bateria. La càmera de darrere es manté igual, amb cinc megapíxels, però la frontal és de millor qualitat i permet realitzar videoconferències amb unes imatges molt més nítides. Ja els nous dispositius venen instal·lats amb l’iOS 7, que suposa un rentat d’imatge molt positiu per Apple.

El dispositiu més lleuger té algunes novetats molt interessants, com és ara que detecti amb quina mà s’està agafant. És molt còmode quan es llegeix un llibre, per tal que no passi de pàgines si es toca la pantalla sense voler. La idea és que sigui un aparell molt còmode i pràctic pels usuaris. Malgrat això, molts ja han criticat que no hi ha cap innovació destacada. I és que l’iPad Air és semblant a la resta d’iPad, però més lleugera. No hi ha res nou pel què fa els seus usos o aplicacions.
Continue reading »

Comentaris tancats a iPad Air, el més lleuger de tots
Noticies

Dispositius per no perdre els nens ni objectes de valor

'Guardian' avisa als pares quan els nens s'allunyen massa i 'Locca' ajuda a trobar objectes de valor com les claus de casa.
By , on 17 de octubre de 2013

El món pot ser molt perillós. Afortunadament, hi ha aplicacions i dispositius electrònics que volen solucionar-nos la vida i crear un entorn més segur i protegit. Beluvv, una empresa de Taiwan, ha creat Guardian, un dispositiu per tenir controlat en tot moment els nens. Es pot utilitzar com a braçalet, collaret o com a pinça per subjectar-se on sigui necessari. L’important és que la criatura sempre dugui a sobre aquest aparell per tal que el pares el puguin tenir localitzat en tot moment. El dispositiu emet una senyal Bluetooth que els pares reben al seu mòbil, fins a un màxim de 70 metres.

Guardian té un preu de 25 dòlars (20€), un preu que està molt bé pels pares patidors. El dispositiu té una bateria que dura entre quatre i dotze mesos, segons el seu ús. Es pot dur en llocs oberts (el carrer, el parc, etc.), com també en llocs tancats (centres comercials, supermercats, etc.). Quan la criatura s’allunya massa, avisa els pares al mòbil i els indica on s’ha dirigit. La informació queda emmagatzemada al núvol, molt útil quan un nen o nena es perd de debò. De seguida avisa tots els pares que es trobin a prop i que tenen descarregada l’aplicació al seu mòbil. Així es poden posar en contacte tots per tal de poder trobar-se.

Les pèrdues dels nens són molt freqüents avui dia. Es calcula que, a l’any, es perden 8 milions de nens al món. Dispositius així facilitaran la tasca dels pares i evitaran problemes si es despisten per uns segons. Però hi ha més objectes físics que es perden, no tant les criatures. A Espanya acaba d’arribar Locca, un rastrejador GPS que permet trobar qualsevol cosa mitjançant una aplicació al mòbil, tablet o ordinador. És un petit dispositiu, que sembla un clauer, que es pot col·locar en els objectes que tendim a oblidar més fàcilment, com les claus de casa.
Continue reading »

Comentaris tancats a Dispositius per no perdre els nens ni objectes de valor
Professional

Alguns usuaris ja han provat les Google Glass

Asseguren que encara queda crear noves aplicacions i critiquen que l'ull dret es cansa
By , on 21 de maig de 2013

Google Glass

Google ha deixat provar a uns molt pocs afortunats la Google Glass a San Francisco. Les noves ulleres de Google són un dels aparells tecnològics més esperats, però l’empresa no vol generar molta expectació perquè és un producte que no està a l’abast de tothom, pel seu elevat preu, uns 1.500 dòlars. Poc a poc es van sabent més de les ulleres, com el seu aspecte i les aplicacions. Alguns usuaris que ja l’han provat, però, asseguren que encara hi ha molta feina per fer, a més que provoca un cansament a l’ull dret pel fet d’haver de mirar constantment amunt per veure els continguts.

Les ulleres es poden ajustar fàcilment a la cara de les persones, per tal que no caiguin. A la dreta hi ha la bateria, que té una durada aproximada d’entre 4 i 6 hores, però amb una entrada per poder-la recarregar fàcilment com si fos un USB. Per realitzar totes les accions, al cantó dret, amb els dits, es poden desplaçar els menús, tornar enrere, realitzar fotografies, etc. Hi ha una càmera a davant, just al costat de la pantalla de metacrilat on es veuen les imatges amb l’ull. També hi ha un altaveu per poder escoltar vídeos o àudios.

Google ha reconegut que a les seves ulleres encara els hi falten aplicacions. És un producte que es pot explotar molt sobretot pel què fa al món de la cultura i la geolocalització, però que està en procés. La realitat augmentada és molt atractiva, perquè permet oferir informació a temps real sobre els espais que s’estan visitant i les coses que es veuen. De moment, s’han presentat noves aplicacions de la CNN, la revista femenina Elle, Tumblr, Evernote, Facebook i inclús Twitter. Caldrà esperar encara més per conèixer noves aplicacions i usos de les ulleres.

Continue reading »

Comments (0)
windows

El nou Photoshop no serà compatible amb el Windows XP

Molts usuaris d'XP hauran de migrar cap a altres sistemes operatius per gaudir de les actualitzacions de Photoshop
By , on 19 de setembre de 2012

El Photoshop CS6, la darrera versió d’aquest programa d’edició de fotografies, serà la última compatible amb Windows XP. Adobe ho ha confirmat explicant que les capacitats d’XP ja no són suficients pel què fa al processament dels gràfics de les noves edicions de Photoshop. Així doncs, els usuaris d’aquest Windows ja no podran actualitzar més el seu Photoshop, a no ser que adquireixin un altre sistema operatiu.

Photoshop

Aquesta notícia suposa un problema perquè mundialment són molts els usuaris que utilitzen l’XP, perquè, des de l’any 2001 quan va sortir al mercat, s’ha demostrat ser un dels sistemes operatius més estables de Microsoft. Inclús més tard, quan va aparèixer el Windows Vista, molts usuaris van reinstal•lar de nou l’XP perquè les capacitats del Vista no eren tant bones ni beneficioses. És un problema per a totes aquelles persones que utilitzen el Photoshop amb el Windows XP.

Al mes de març passat, Adobe va presentar la versió beta del Photoshop CS6 (que va sortir al mercat al 2011) i, com a novetat, ja no era compatible amb el Windows Vista. De manera que molts usuaris de Vista van quedar fora, però no s’esperava que passés també amb els d’XP, que quedaran fora també de totes les actualitzacions, canvis i millores que patirà Photoshop en un futur proper.

Continue reading »

Comments (0)
Mòbils

El 40% dels mòbils espanyols són Smartphones

Cada cop és més normal l'ús d 'internet el mòbil
By , on 6 de juny de 2011

Poc a poc i malgrat la crisi, el mercat de la telefonia mòbil continua avançant amb la seva intenció d’implantar els Smartphones a pràcticament tota la població. La gran quantitat de nous terminals, encapçalats per l’iPhone 4 o pels models d’HTC, entre d’altres, juntament amb les ofertes que les ofertes fan als clientes, principalment per a canviar de companyia a canvi d’un nou mòbil, han fet que ja siguin 4 de cada 10 persones amb mòbil a Espanya les que tenen un smartphone.

iPhone

Així ho rebel·la un estudi de Nielsen que, a més, dóna algunes dades més. Symbian és encara el sistema operatiu més utilitzat (65%), però iOs (Apple) i Android (Google) van creixent a ritme fort i cada cop prendran més força al mercat. L’ús d’internet mòbil ha crescut notòriament amb l’entrada dels nous dispositius al mercat.

Entre les pràctiques més comunes estan la lectura del correu electrònic, l’accès a xarxes socials o l’ús de missatgeria instantània com el conegut What’s up. A més, les operadores han hagut de modificar i ampliar la seva oferta de tarifes que combinen conversa i dades, és a dir, parlar i navegar, amb quotes mensuals molt competitives que han fet que les tarifes de veu perdin poc a poc importància.

Si fa anys tenir un mòbil no era massa comú i ara és totalment normal, en poc temps tot apunta a que entrar a internet amb el mòbil i pagar per aquest servei estarà també totalment socialitzat. Mentrestant, altres dispositius com els tablets van entrant a un ritme més lent al mercat, amb preus encara molt ostentosos, i esperen créixer en els propers anys fins a ser també un dispositiu quotidià per a molts usuaris.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat
S'està preparant un veritable allau de demandes

La resolució del Tribunal Europeu ho posa difícil al cànon digital espanyol

By , on 29 de novembre de 2010

Bridget Cosgrave (Directora General de Digital Europe) celebra el dictamen sobre el cànon

D’ençà que es va donar a conèixer la resolució (que no sentència) del Tribunal Europeu de Justícia en la qual s’indicava que la legislació espanyola en matèria de propietat intel·lectual no s’ajustava a la directiva europea en la forma d’imposar el cànon digital i que aquesta s’havia de replantejar, sembla que es prepari una contraofensiva massiva contra la SGAE, el govern i tot aquell qui hagi estat recolzant aquest impost.

Una de les darreres de les que me n’he assabentat és la iniciativa de Col·lectiu Ronda, una assessoria jurídica amb més de 40 anys d’experiència a les seves espatlles, que ha començat a tramitar denúncies contra l’aplicació indiscriminada del cànon amb l’objectiu de què els seus clients aconsegueixin que se’ls reintegri tot l’import d’aquest impost que els hagi estat cobrat.

Recordem que la resolució del Tribunal Europeu no és vinculant, si no consultiva, i es va emetre a petició de l’Audiència Provincial de Barcelona, que al seu torn l’havia demanada en motiu del cas Padawan. Aquest enfronta l’empresa homònima amb l’SGAE, ja que aquesta darrera organització li reclamava l’import del cànon dels darrers anys, mentre que l’acusada es defensava argumentant que el cànon no era lícit en la seva formulació.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Noticies
Google ha amenaçat amb deixat el mercat xinès

Google i la Xina: les amistats perilloses

El detonant de la crisi -que probablement ve de més lluny- han estat uns atacs de hackers als servidors de la companyia
By , on 26 de gener de 2010
Google s'enfronta al govern xinès

Google s'enfronta al govern xinès

Google està emprenyada amb els xinesos. No amb tots, és clar; buscar raons amb mil milions de persones és, a banda de força cansat, perillós. Ho està, això si, amb el seu govern.

Google va entrar al mercat xinès de les cerques en línia al 2006 amb el seu propi domini i serveis localitzats (Google.cn), després d’haver signat un acord amb les autoritats d’aquell país que els permetia censurar el què podien veure els internautes xinesos. Davant l’allau de crítiques que els van caure, Google es va defensar afirmant que, encara que censurada, la informació que ells aportarien als ciutadans xinesos els permetria augmentar el seu grau de llibertat.

Comercialment, la voluntat d’entrar al mercat xinès és més que comprensible: és el mercat potencial més gran del món per a qualsevol producte, amb un creixement molt ràpid i amb uns consumidors àvids per posar-se al dia respecte als països capitalistes (i Xina no ho és actualment? em pregunto…), a més de què en termes d’Internet encara li queda molt per tocar sostre. Així doncs que plegar-se a les exigències del govern xinès era quelcom lògic.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Professional
Ha avançat molt en poc temps. Cap a on tirarà ara?

Google: el monstre que ens temíem?

La companyia del cercador toca molts camps, el què l'acosta al catàleg de productes i serveis de Microsoft
By , on 30 de novembre de 2009
Les oficines de Google a Madrid, com les altres que la companyia té arreu del món

Les oficines de Google a Madrid, com les altres que la companyia té arreu del món

Les crítiques a Google per les dimensions i pràctiques de l’empresa no són noves, ni han augmentat recentment, però les darreres iniciatives que ha pres la companyia del cercador homònim fan témer a més d’un que el futur de Google sigui no guanyar a Microsoft, sinó substituir-la en el seu rol de dominadora del món de la informàtica. Per a aquestes veus escèptiques i crítiques, serà com substituir una monarquia autoritària de dret diví per una dictadura civil o militar de caire autoritari; si abans no et podies queixar del rei, ara no ho podràs fer del president del govern.

I no és que Google n’hagi donat moltes mostres, però algun indici si que hi ha. Jo sempre em quedaré amb què l’empresa va pactar amb el govern xinès per estar present al mercat d’aquest país encara que fos al preu d’admetre la censura. Puc entendre l’excusa que van donar, que si no ho fan, igualment molts internautes del gegantí país asiàtic no tindran accés a certs continguts, però no la comparteixo. Èticament no ho trobo admissible.

Però les “obscures” intencions de Google es queden en això, en obscures, foques, amagades i, per tant, que no podem afirmar cap a on es decanten. És fàcil acusar però cal tenir proves per fer-ho amb fonament. Per mi, i torno a personalitzar, l’afer xinès és un indici però de moment només ens serveix per acusar la companyia del cercador d’haver obrat malament, i no de que vulgui monopolitzar el mercat.

Sergey Brin i Larry Page, els fundadors de Google en una conferència a Israel

Sergey Brin i Larry Page, els fundadors de Google en una conferència a Israel

Repassem una mica els darrers moviments de Google fora de l’espai online: fa una mica més d’un any, al setembre del 2008, llançava el navegador web Chrome. Poc després era Android, la plataforma per a telèfons mòbils, la que veia la llum i, amb posterioritat, aquesta mateixa ha depassat l’àmbit dels terminals de telefonia per a ser vista en alguns netbooks i centres d’oci multimèdia portàtils. Chrome OS era anunciat en ple estiu, i ja aquest mateix mes ha llençat un llenguatge de programació (Go!) i un nou protocol SPDY que ha de substituir l’HTTP, a més del codi font del Chrome OS. Tot això sense comptar les nombroses iniciatives online com Google Wave o el vídeo corporatiu.

Jo crec que la tàctica de Google és seguir el camí que va encetar Microsoft fa uns anys: disposar de tot allò necessari per a fer funcionar un ordinador, des del sistema operatiu fins als jocs, passant pel paquet ofimàtic, eines de disseny,… és clar que la companyia fundada per Bill Gates ha tingut anys per aconseguir-ho i Google és una empresa prou jove que encara li queda molta vida i energies per endavant i molt camí per recórrer.

En aquest sentit, si que potser ens trobaríem amb un canvi d’un jugador predominant per un altre, però per a què això passi ens manca encara molt; Google és forta a Internet, i el seu navegador està creixent, però amb prou feines té implantació fora dels serveis en línia. El seu sistema operatiu és una aposta de futur a llarg termini, ja que depèn de l’existència d’una connexió a Internet continuada que avui en dia no tenim al nostre abast tret que ens trobem en una gran urbs (i encara), pel què no molestarà en absolut al Windows.

Però a llarg termini si que ens hi podem trobar, i el perill rau en què als quarters generals de Google a Mountain View se n’oblidin de l’eslògan “don’t be evil” (no siguis dolent, en una al·lusió gens amagada a Microsoft) o es pensin que han de ser ells qui marquin la pauta del que és ser bo o ser dolent.

Així doncs, tenim no la desbandada d’un monopoli a la vista, sinó la possible substitució d’aquest per un altre, que pot ser més o menys laxe, això queda per definir. Ara, digueu-hi la vostra ;-)

Foto oficina Google Espanya: Enrique Dans a Flickr
Foto Sergey Brin i Larry Page: Ehud Kenan
a Flickr

Comments (0)
Software

Software a prova de ‘xoriços’

Un programa informàtic analitza la seva qualitat
By , on 21 de setembre de 2009
La qualitat dels xoriços a través de la informàtica

La qualitat dels xoriços a través de la informàtica

En moltes ocasions aquella expressió de “hi ha gent per a tot” és ben certa. Si no, què ens dieu si us informem que han donat un premi a un programa informàtic que mesura la qualitat dels xoriços? Com ho sentiu, no és cap broma i, a més, és remarcable la innovació d’aquest projecte que ha guanyat el Premi d’Investigació Fundación Científica Caja Rural.

Sembla ser que tot va començar quan el grup d’investigació on treballa la guanyadora, María Luisa Pérez Delgado, va fer-li la pàgina web a l’Asociación del Chorizo Zamorano. Aleshores va començar una relació amb l’empresa de Zamora que ha resultat un èxit amb l’elaboració d’aquest software. La idea inicial era barrejar aspectes informàtics i d‘intel·ligència artificial amb el sector agroalimentari de la comunitat. Fins i tot es van plantejar fer-ho amb altres productes, però van convenir que els xoriços eren més senzills per diverses raons.

És complicat explicar com un programa pot analitzar la qualitat d’un aliment, però certament la base està en analitzar diverses rodanxes del xoriço, tallades en diferents angles, a través d’una xarxa neuronal. Fins i tot hi ha un sistema de reconeixement d’olors a través d’un nas artificial. Tot i la gran innovació del programa, els creadors reconeixen que hi ha mancances i anàlisis que no es poden fer donat que és un projecte local que abarca el que pot.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Seguretat
Els virus i spam que empren la figura del cantant abunden

Compte amb el què us expliquen de la mort d’en Michael Jackson!

By , on 23 de juliol de 2009
El cantant recentment desaparegut

El cantant recentment desaparegut

Els creadors de malware ho aprofiten tot per a les seves pernicioses finalitats. Qualsevol noticia que desperti l’interès públic, sigui bona o dolenta, és utilitzada amb finalitats d’infecció de màquines amb virus o que fem cas als seus spams. I el dia que trobem vida extraterrestre o es demostri definitivament que Déu existeix (o que no, sigui el cas que sigui), també ho aprofitaran.

De moment, i en vista de l’expectació que ha despertat la seva defunció, li ha tocat el torn a Michael Jackson, que està demostrant ser un filó per a aquests voltors d’Internet.

El procediment és simple: hom rep un missatge de correu que afirma portar adjuntes unes fotos inèdites del polèmic cantant nord-americà en el moment de la seva mort, o poc abans de morir-se, o d’ell ja cadàver. Tant li fa, la qüestió és despertar el “morbo” del públic per a què faci doble clic al fitxer adjunt i l’obri. Òbviament, amb això estarà instal·lant un virus, un programa espia o qualsevol altra cosa semblant.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio