L’Android Market, a l’igual que l’App Store d’Apple per a l’iPhone, admetrà dins de pocs mesos programes de pagament. Aquest anunci, que pot semblar més aviat pensat per fastiguejar als usuaris, té una finalitat pràctica: donar un incentiu als programadors i empreses per a què desenvolupin aplicacions per als telèfons que empren el sistema operatiu promogut per Google.
Fins ara per aquestes latituds no hem pogut veure el que de moment és l’únic telèfon en el mercat que usa Android, el T-Mobile G1 d’HTC llançat als Estats Units en exclusiva per l’operadora T-Mobile, una filial de l’alemanya Deutsche Telekom que és una de les operadores principals del país. Sembla ser que hi ha més models que seran llançats aquest any, però se’n coneixen pocs detalls i amb poca seguretat.
Android avança amb pas lent, havent de fer-se un lloc al mercat en detriment de l’iPhone d’Apple (al qual tothom en aquesta industria té com a rival), els mòbils amb Symbian i les BlackBerrys. A favor seu hi té l’atractiu que suposa la marca Google (companyia que s’ha erigit en la principal impulsora d’aquesta plataforma) i el conjunt de companyies que han pujat al seu carro i entre les que es troben Sony Ericsson, Motorola, eBay, Intel, Telefónica o Vodafone.