Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘música’

Internet

Apple anuncia un nou servei de música en ‘streaming’ disponible al juny

Apple Music serà multiplataforma
By , on 10 de juny de 2015

apple

El món de la música digital torna a mirar amb recel el proper pas de la companyia Apple, que promet novetats musicals 14 anys després del llançament d’iTunes. Apple ha anunciat en la seva conferència per a desenvolupadors WWDC 2015 Apple Music, un esperat servei de música en ‘streaming’ que pot suposar un problema seriós per a grans actors com Spotify. A més de para dispositius d’Apple al juny, estarà disponible per Android i Windows a la tardor.

El servei de música en ‘streaming’ Apple Music arriba al sector com una seriosa amenaça, ja que igual que altres serveis de la companyia de la poma s’instal•larà vulguin els seus usuaris o no en els dispositius de la companyia. D’aquesta forma, els usuaris tindran en varis dels seus dispositius el servei i serà més senzill aconseguir adeptes. A més, al no tancar-se als ecosistemes de la competència, el potencial d’Apple Music és enorme i amenaça seriosament a la resta de plataformes de música digital.

La realitat és que actualment no funciona tan be la compra de cançons o discos per separat com el model per subscripció per ‘streaming’ o el consum de vídeo online. Apple ha dit que actualment el sector “és una autèntic caos” i per això ha creat un “gran i nou ecosistema” pensat per a la música. Tanmateix, Apple Music també compta amb un servei de radio 24 hores al dia durant 7 dies a la setmana, que no es reproduirà automàticament mitjançant un algorisme o basat en cerques. Continue reading »

Comments (0)
Noticies

Discogràfiques presionen a Spotify per eliminar el seu servei gratuït

Les empreses volen augmentar el seu marge de beneficis
By , on 10 de abril de 2015

Una captura de pantalla de l'aplicació Spotify

Les baixes vendes que la indústria musical està experimentant en els últims anys haurien portat a un conjunt de discogràfiques, liderada per la empresa Universal, a pressionar a Spotify perquè elimini el servei de ‘streaming’ gratuït, segons han reportat diversos mitjans nord-americans durant els últims dies. Les companyies haurien dut a terme pràctiques i pressions per l’eliminació del servei gratuït d’escolta de música.

El servei de música online Spotify hauria rebut pressions per suprimir les subscripcions gratuïtes i fer que el seu servei per escoltar música sense descàrrega fos completament de pagament. Segons informa el diari nord-americà ‘Financial Times’ assegura que els responsables de la discogràfica Universal haurien estat pressionats als creadors del servei de música perquè limitin el servei ‘Spotify Free’, que fins ara s’ofereix sense cost algun però inclou publicitat entre cançons i per la interfície de la pàgina.

L’objectiu d’aquesta campanya de pressió de les discogràfiques més importants és aconseguir que la variant de pagament obtingui més subscriptors i així obtenir més beneficis. D’aquesta forma, els usuaris de Spotify que volguessin escoltar música sense descàrregues haurien de pagar una quota obligatòriament per accedir al servei de música, fet que permetria augmentar els beneficis dels artistes i les companyies que els representen amb presència a Spotify. Continue reading »

Comments (0)
Internet

Spotify supera els 60 milions d’usuaris actius

La plataforma disposa de 12,5 milions d’usuaris de pagament
By , on 22 de gener de 2015

El client de Spotify. Imatge: Guillem Alsina

El servei de música en ‘streaming’ Spotify ha anunciat que actualment compta amb 60 milions d’usuaris actius, dels quals, s’ha aconseguit superar els 15 milions de subscriptors de pagament; segons ha anunciat la pròpia companyia en un comunicat. Les bones xifres han estat influïdes per campanyes i promocions agressives per captar més usuaris als Estats Units, que encara ara estan en actiu.

La plataforma Spotify té 10 milions d’usuaris nous més que l’última vegada que va publicar les seves xifres. Per aquelles dates, la companyia disposava d’un total de 12,5 milions d’usuaris premium i 50 milions d’usuaris gratuïts. Les bones dades publicades per la companyia mostren que encara són molts els usuaris que escolten música gratis, malgrat haver d’aguantar interrupcions publicitàries que res tenen a veure amb els nostres gustos cada poques cançons. Continue reading »

Comments (0)
Internet

Spotify estrena nova aparença

El portal de música té ara un aspecte més elegant i funcional
By , on 8 de abril de 2014

La plataforma per escolar música en ‘streaming’ Spotify ha fet aquesta setmana el major canvi en el disseny mai registrat en la pàgina web, i tant per a la versió web com per a l’aplicació mòbil. El nou aspecte del servei de música ara llueix una interfície més simplificada, “elegant” i de tons foscos. A més, ha inaugurat una secció anomenada ‘La teva música’.

Des que Spotify es va estrenar a l’octubre de 2008 els seus usuaris no havien experimentat un canvi en el disseny tan radical com el que s’ha fet en aquesta ocasió. Ara, la nova interfície de Spotify és molt més clara i la tipografia més gran, però en realitat el redisseny es pot traduir en una simplificació general del contingut, doncs s’han eliminat molts elements gràfics i funcions per facilitat la navegació a la pàgina web i també disposar d’un disseny més atractiu a l’ull dels seus usuaris.

El portal de música sense descàrregues es caracteritzarà a partir d’ara pel color negre de fons, que fa que aquest sigui “el Spotify més elegant de tots els temps”, ha explicat la companyia en un comunicat de premsa. Segons han explicat, han fet aquests canvis basant-se en les opinions dels usuaris, que havien traslladat les seves queixes als responsables de la plataforma per escolar música sobre l’aspecte de la pàgina per a ordinador i per a dispositius mòbils.

Continue reading »

Comments (0)
Noticies

Apple estudia crear una plataforma per escolar música en ‘streaming’

L’empresa també llançarà iTunnes per Android
By , on 28 de març de 2014

La revista Billboard apunta a que Apple pot estar planejant portar iTunes per a sistemes Android i crear un servei per escoltar música en ‘streaming’ més enllà de l’aplicació iTunes Radio, semblant a la plataforma musical Spotify, per impulsar els seus ingressos. La publicació apunta a que aquest canvi en la política d’Apple podria ser atès que les vendes musicals a iTunes Store arrosseguen unes pèrdues del 13% als Estats Units.

La competència amb Android i marques com Amazon i Google és molt dura al mercat de la distribució digital de continguts, essent aquestes les firmes capdavanteres en el sector. La venda de música digital ha generat quantiosos beneficis per a Apple amb un creixement continu, però per primera vegada iTunes Store ha registrat un descens de les vendes; mentre que iTunes Radio guanya terreny.

D’altra banda, els ingressos per serveis de ‘streaming’ han crescut. Segons un estudi de l’Associació de la Indústria d’Enregistrament d’Amèrica (RIAA), els serveis de ‘streaming’ com Spotify, Pandora i YouTube van generar 1.400 milions de dòlars en ingressos per subscripcions, publicitat i llicències a EUA l’any passat, un 39% més des al 2012, mentre que els ingressos de les descàrregues legals de música van baixar un 3,2%. El segon informe, de la Federació Internacional de la Indústria Fonogràfica (*IFPI), va constatat que els ingressos per música en ‘streaming’ van créixer un 51% a tot el món.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Google estrena botiga de música

Vol competir amb la tot poderosa Apple i amb Amazon en el mercat musical online
By , on 19 de novembre de 2011

Els moviments estratègics de Google sovint van encaminats a imitar tot allò que funciona, un tipus d’actuació molt semblant al que tenen algunes empreses xineses, per exemple, però a Google els resultats acostumen a ser similars o superiors als dels seus competidors.

Google llança als Estats Units Google Music

Google mateix va néixer quan el gran dominador del món de les cerques per Internet era Yahoo (ja veiem en quina posició està cadascuna d’aquestes empreses). Amb el navegador Chrome, Google va voler entrar en e mercat dominat absolutament per Internet Explorer de Microsoft, i ara aquest ja no té el monopoli de la navegació per Internet. Gmail va aparèixer quan tothom tenia un compte de Hotmail i s’hi ha fet un forat ben important en quant a nombre d’usuaris. Google Docs pretén acabar amb l’Office i, de fet, té una certa part de culpa en que els de Microsoft comencessin a pensar en portar el seu paquet al núvol. Amb Android, Google va voler fer front a iOS d’Apple, el sistema operatiu de l’iPhone i l’iPad, i de moment està aconseguint una legió de fabricants i usuaris que prefereixen la plataforma lliure del robot verd. Finalment, amb Google+ s’està intentant atraure usuaris d’altres xarxes socials i fer-se forat en aquest món, dominat per Facebook i Twitter.

I ara? Doncs ara és el torn d’entrar en el mercat de la venda de música per Internet. És a dir, ara Google vol tocar el pastís de l’iTunes d’Apple (també entrarà en competència directa amb Amazon). Per fer-ho, ha començat pels Estats Units

El nous servei de música de Google, que han batejat amb el nom de Google Music, posarà a la venda cançons a partir de 69 cèntims, amb la novetat que permetrà als usuaris d’Android compartir fins a 20.000 cançons de manera gratuïta. Aquest fet segueix en la línia de Google de no fer pagar per tots els serveis que rebem els usuaris. A més, Google Music estarà disponible també a Google TV, de manera que podrem accedir al servei amb el nostre compte de Google des del televisor i escoltar música sense haver de descarregar-la ni de fer servir un ordinador.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Mòbils
Escolta un tros de la cançó i et diu quina és

Shazam: què estic escoltant?

Molt útil per saber el títol d'aquella cançó que tan ens agrada
By , on 6 de abril de 2010

Shazam mentre escolta i busca una canço. Imatge cortesia de Shazam

No us ha passat mai que sentiu una cançó que se us enganxa, en voldríeu saber el nom però teniu la mala sort que mai se us revela? segur que si, i sé del cert que no sóc pas l’únic ésser humà a qui li passa això. Quan la posen a la ràdio l’enganxeu ja començada i no en diuen el títol a posteriori, i no sabeu ni per on començar-la a buscar… Per sort, amb Internet, aquesta tasca es simplifica bastant. Un cop hàgim arribat a casa podem consultar un cercador pel nom del grup si el sabem, començar a buscar a les llistes d’èxits de les emissores de ràdio, o entrar a un servei de música en línia com Spotify o Last.fm i provar sort. Però, perquè esperar a arribar a casa?

Shazam és una aplicació que ens permet saber com es diu una cançó determinada i que podem portar al nostre mòbil. Es troba disponible per a diverses plataformes com són iPhone, Symbian (telèfons com els Nokia o Sony Ericsson), BlackBerry, Android i Windows Mobile. Ens en podem descarregar una versió de demostració totalment funcional per un període de trenta dies.

El funcionament és simple: en quant sentim la cançó desconeguda, tan sols ens caldrà engegar el programa i acostar el telèfon a l’altaveu o auricular. Només caldran uns pocs segons de música per a què Shazam ens torni el resultat de quina cançó és amb tota la informació pertinent (autor, disc,…). En el cas de l’iPhone, per exemple, també ens permetrà adquirir la cançó a la iTunes Store.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
Serveis com Spotify, Yes.fm i el més recent Televeo en són bons exponents

El streaming acabarà substituint les descàrregues P2P per al visionat de continguts audiovisuals

By , on 31 de agost de 2009
Una captura de pantalla de l'aplicació Spotify

Una captura de pantalla de l'aplicació Spotify

Spotify, Yes.fm i altres serveis de streaming comencen a triomfar a la xarxa. El seu secret és oferir música gratuïtament allà on siguis, sense haver d’endur-te amb tu la teva col·lecció de fitxers MP3. En tots dos casos, i malgrat que en formes diferents, aquesta música és gratuïta. Només tenen una limitació: has de tenir Internet allà on vulguis escoltar la teva música.

Diuen molts -alguns, fins i tot, veus força autoritzades- que les descàrregues P2P tenen els dies comptats, que el futur a mitjà i llarg termini es troba en el streaming. A mida que la banda ampla es vagi imposant i que les tecnologies sense fils com la 3G i el WiMAX es vagin expandint portant amb elles l’omnipresència d’Internet, els internautes aniran descobrint com n’és de còmode deixar de dependre d’un eMule o un Ares instal·lat a l’ordinador, de no deixar de tenir un cert patiment per si ens pot enganxar la SGAE, i de pensar “vaja! m’he deixat els MP3 al disc dur de casa!” per passar a dir “tinc un ordinador al meu abast? doncs ja tinc música!”.

Personalment, i entre aquests dos, prefereixo l’Spotify, ja que proporciona una millor qualitat en l’àudio vers Yes.fm. Però, per contrapartida, un avantatge de Yes.fm sobre Spotify és que mentre que per escoltar les cançons d’aquest darrer servei es necessita la instal·lació d’un programa client als ordinadors en què el vulguem fer servir, Yes.fm empra una tecnologia de streaming compatible amb els principals navegadors. I, com en en molts altres casos, de moment el programa només està disponible per a Windows i Mac OS X.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet

Moby o com la gratuïtat de les cançons no ha d’afectar als ingressos del compositor

El cantant ofereix gratuïtament una cançó que també està a la venda a iTunes
By , on 29 de agost de 2009
Moby (a la dreta) en plena actuació

Moby (a la dreta) en plena actuació

Les discogràfiques ens diuen que l’intercanvi de música sense pagar per ella conduirà inexorablement a la fi de la industria musical, ja que els compositors i cantants no ingressaran cap diner de les seves activitats. Molts artistes, però, han experimentat amb la cultura lliure i gratuïta d’accés universal, i no pocs n’han tret com a conclusió que regalar la seva música no els perjudica, ans al contrari. El darrer cas ha estat l’estrella Moby, tot un rei mides de la música.

El primer single del seu darrer treball Wait for me es titula Shot in the back of the head (títol, per cert, gens bonic, però per a gustos,…), i tant es pot adquirir via iTunes com descarregar-se gratuïtament des del lloc web de l’artista. Evidentment, si us donen a escollir entre les dues opcions, direu el mateix que el famós anunci del Media Markt, “jo no sóc tonto!” i, per tant, descarregaríeu la cançó de gorra des de la web de Moby (per cert, la cançó es pot compartir després amb qui vulgueu). Doncs en aquest cas, ja m’explicareu com és que el single és líder de vendes a iTunes.

Una possible explicació a un fenomen que sembla contradictori en ell mateix és el boca a orella: la gent s’estaria descarregant el single des de la web de Moby, punxant-lo en festes i compartint-lo. Aquesta música arriba a oïdes de persones que potser no saben que es pot descarregar la cançó de forma gratuïta des de la web del cantant, i que per tant van a buscar-la directament a l’iTunes. Això demostraria que el boca a orella i oferir els continguts gratuïtament no és de per sí perjudicial, en contra del què canten les discogràfiques.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Noticies
Dos milions de dòlars de multa per a una simple mestressa de casa nord-americana

La RIAA es passa i les discogràfiques en poden patir les conseqüències

By , on 20 de juliol de 2009
Una persona es manifesta públicament contra la RIAA, a la qual acusa -literalment- d'endur-se la seva música...

Una persona es manifesta públicament contra la RIAA, a la qual acusa -literalment- d'endur-se la seva música...

Tot i que al nostre país alguns no tinguem pensaments gaire bons envers la SGAE, als Estats Units pateixen exactament el mateix problema (a on no?) amb la RIAA, el seu equivalent. Aquesta organització s’hi ha lluït a base de bé en la seva darrera contesa legal, doncs ha aconseguit que s’imposés una multa de gairebé dos milions de dòlars a una mestressa de casa que, evidentment, no té diners per pagar-ho. I a sobre encara se’n vanaglorien com si fos una gran cosa!

El fet és que Jammie Thomas-Rasset, l’acusada de la descàrrega de cançons, diu que qui realment les va baixar foren els seus fills menors d’edat (8 i 10 anys). Aquest fet, unit a què aquesta senyora sigui una humil treballadora que viu als afores d’una gran urbs i és de suposar que guanya prou per mantenir-se i estalviar una miqueta, no ha estat prou per ablanir el cor dels advocats de l’organització que aplega les grans discogràfiques nord-americanes, veritables motors d’aquesta industria a nivell planetari.

És segur que la multa serà rebaixada, però que quedarà pendent de pagament una quantitat força respectable, també us ho puc assegurar. Ara que la RIAA li ha clavat les dents a una presa com aquesta, no la deixarà pas anar.

Continue reading »

Comments (1)
Pàgina 1 de 212

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio