Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘negoci’

Internet

La App ‘Brightest Flashight Free’ per Android roba les dades als usuaris

La Comissió de Comerç dels Estats Units ha denunciat a l’empresa responsable
By , on 17 de desembre de 2013

La aplicació per a mòbils ‘Brightest Flashight Free’ ha enganyat als seus usuaris sobre com la seva informació de geolocalització era compartida amb les xarxes de col•locació de publicitat i a terceres empreses, segons ha informat la Comissió Federal de Comerç dels Estatus Units. Així doncs, la informació privada dels usuaris d’aquesta popular App per a Android ha estat venuda a esquenes seves.

‘Brightest Flashight Free’ és una aplicació telefònica gratuïta només disponible per als mòbils amb sistema Android. La seva instal•lació permet que el dispositiu pugui funcionar com una llanterna amb independència del model o la marca del telèfon. L’empresa creadora d’aquesta aplicació era GoldenShores Technologies, LLC, la quan la registrar més de 50 milions de descàrregues gratuïtes per part d’usuaris Android. El negoci es realitzava mitjançant la venda d’informació personal dels usuaris.
La demanda de la Comissió Federal de Comerç dels Estats Units exposava que la política de privacitat de l’empresa responsable era enganyosa amb els seus usuaris, de mode que no els informava que la aplicació enviava la ubicació i l’identificador únic del dispositiu a tercers. Així doncs, GoldenShores Technologies treia benefici robant les dades personals dels usuaris i venent-les a altres empreses, entre aquestes, xarxes de publicitat que podien enviar anuncis als usuaris afectats.
Continue reading »

Comments (0)
General

Noves oportunitats de negoci amb la geolocalització

By , on 15 de gener de 2013
FourSquare

FourSquare al mòbil

Amb l’arribada dels smartphones, mitjançant la tecnologia 3G, és possible conèixer on ens trobem en qualsevol moment. El que pot ser criticat com a una violació del dret a la intimitat, amb por a que el poder sàpiga a tothora on ens trobem i què fem, també és veritat que es creen unes oportunitats de negoci mai vistes fins ara. A les ciutats on vivim avui dia, aquest tipus de tecnologia permet explotar els serveis de geolocalització d’una manera molt innovadora, despertant l’interès comercial de moltes companyies. Però ara bé, també pot tenir una funció social, educativa o divulgativa, per exemple, per difondre el patrimoni històric i cultural del territori a tots els visitants i residents.

Una xarxa social molt famosa per la geolocalització és FourSquare. És molt utilitzada, principalment, per un públic jove gràcies als smartphones. La seva dinàmica és molt senzilla, ja que cada usuari, quan es dirigeix a algun lloc (per exemple, va a prendre una copa al bar, va a veure una obra de teatre, va al cinema a veure una pel•lícula…), ho fa saber a FourSquare i en fa una valoració. Així doncs, persones que volen anar a fer una copa, poden veure quins locals estan millor valorats pels usuaris. A més a més, els usuaris reben punts i premis per opinar o per visitar molts llocs un local. A l’hora de sortir, els usuaris poden realitzar cerques en funció dels seus interessos. Així doncs, es crea com una base de dades de locals i opinions. Sens dubte, és una xarxa social útil pels usuaris, però amb un interès important per part dels comerços i propietaris de negocis d’oci.

FourSquare, avui dia, té molt d’èxit. Té més de 30 milions de persones registrades i té més de 3 bilions de referències. Si es visita moltes vegades un local, es fan molts “check-in”, es guanyen punts que es poden canviar per categories com alcalde, novell, ressacós, Jobs (de Steve Jobs, si et registres en moltes botigues Apple), etc. T’imagines que visites tantes vegades un mateix bar que ja t’anomenen l’alcalde i tot? És, a més a més, una forma divertida de compartir experiències i localitzacions amb altres usuaris, creant un llenguatge en comú i anècdotes per explicar.

Continue reading »

Comments (0)
Mòbils

Ja es poden pagar les compres amb el smartphone

By , on 23 de novembre de 2012
De compres

De compres

Ja és possible pagar amb el telèfon mòbil. Fins ara, es veia la possibilitat de poder pagar els productes que es compren amb el mòbil com una modernitat que es crearia tard o d’hora en un futur proper, però el moment ja ha arribat. Així doncs, ja no caldrà dur diners a sobre per anar a comprar, ni tant sols la targeta de crèdit, perquè amb el smartphone ja és suficient. En certa manera, els més beneficiats són els comerços, perquè tampoc cal tenir una caixa registradora, ja que només tenint mòbils amb tecnologia Android o iOS es poden produir les transaccions.

Ja ha arribat a Espanya SumUp, amb el certificat d’Europay, MasterCard, Visa (EMV) i PCI-DSS. El cost que té per pagar és d’un 2’75% per compra realitzada. El que ja comença a ser una pràctica estesa pels Estats Units, on es pot comprar una barra de pa o un cafè amb el mòbil mitjançant Square, la idea arriba a Europa amb la intenció de modernitzar els comerços. Per utilitzar-ho, cal descarregar-se una aplicació gratuïta i connectar una entrada als auriculars del mòbil. Aleshores s’entra a l’aplicació, s’introdueix el preu o l’import a pagar, es passa la targeta de crèdit o de dèbit i es realitza l’operació. Finalment, es pot rebre un ticket mitjançant correu electrònic o SMS.

Però, a més a més, l’aplicació no només serveix per comprar i pagar. També es pot crear un aparador virtual amb tots els productes que es venen i introduir els preus de forma manual i modificar-los si és necessari. El client pot pagar i firmar a la pantalla per donar el consentiment de la seva acció. Al client li arriba un resguard i té un historial de totes les compres realitzades tant en efectiu com en targeta. En definitiva, es simplifica l’acció de comprar i vendre, facilitant la feina i fent més còmoda aquesta acció per les dues parts.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, General

Google+ estrena ‘Pàgines’

Aquest nou servei permetrà les empreses crear perfils a la xaxa social
By , on 13 de novembre de 2011

La xarxa social del gegant del cercador fa una passa important amb la incorporació del seu nou servei, ‘Pàgines’, que permet a les empreses de crear-hi el seu propi lloc. Aquesta és una funcionalitat que no estava prevista en la fase d’implantació de la xarxa, però en la nova fase que encetem amb què els de Mountain View pretenen consolidar el Google+, una xarxa que ja ha aconseguit aplegar a més de 40 milions d’usuaris. El servei que ara es posa en marxa té encara algunes mancances evidents, acostumats com estem a les pàgines d’empresa que ja oferien tant Facebook com ara l’espanyola Tuenti. A continuació fem una ulladeta a les noves característiques implementades.

Pàgines de g+

'Pàgines' la nova funcionalitat de Google+.

La primera cosa amb què ens trobem és que l’aspecte de les pàgines Google+ són a simple vista molt semblants als perfils d’usuari normals. Tot i això, tenen algunes diferències de funcionament que cal conèixer. La principal d’elles és que les ‘pàgines’ no poden afegir usuaris als cercles si aquests usuaris no els hi han afegit als seus primer, de manera que no compten amb l’opció de compartir amb els cercles ampliats. Si hi haguera aquesta funció, la publicació d’una pàgina podria arribar a persones que no l’han inclosa als seus crecles, cosa que es vol evitar per tal d’estalviar la publicitat no desitjada o spam.
Continue reading »

Comments (0)
Hardware

HP continuarà venent ordinadors

Havia anunciat el contrari uns mesos abans
By , on 3 de novembre de 2011

En ple estiu de 2011 ens aixecàvem un bon dia amb una d’aquelles notícies que, no per esperades, sempre ens sobten molt. HP, el més gran fabricant d’ordinadors del món, anunciava la seva intenció de deixar de vendre PCs. Les raons que esgrimien els dirigents de la companyia eren les de sempre: els marges de beneficis eren molt baixos i la producció d’ordinadors començava a ser un llast per l’empresa, més que un motor dinamitzador del negoci (feia caure el compte de resultats i això no agradava als inversors).

Un moment dolent per HP?

Aquest fet va suposar una forta davallada de la cotització a borsa del gegant informàtic, a més d’un gran trauma per una bona legió de seguidors. La idea dels administradors d’HP era ajuntar la secció de PCs amb la de Tablets, fer-ne un bon paquet i provar de vendre-ho el millor possible. Curiosament, aquesta decisió va fer baixar en picat el preu d’algunes de les seves tablets recentment llançades (dels 399 als 99 dólars) i això al seu torn va fer que les vendes es disparessin i el negoci de les tablets d’HP fes repuntar un 4% les accions de l’empresa. Això va ser només una anècdota, que ens fa pensar si uns preus més ajustats farien apujar la demanda i generarien beneficis.

Van passar els mesos i ara hem sabut que HP es desdiu d’aquell anunci i en fa un altre en que assegura que continuarà venent PCs. Què ha canviat en aquest temps? Probablement, el fet de no trobar un bon comprador (més aviat una bona oferta de compra) ha fet pensar els d’HP que podien continuar amb el negoci ells mateixos fins que la situació econòmica mundial millorés i així poder treure’n un bon preu. És clar que oficialment, el que han dit és que han avaluat objectivament l’impacte estratègic i financer de l’operació i els ha semblat que seria descoratjador pels seus clients, els accionistes, els proveïdors i els treballadors.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat
Quan canviem de tecnologia, els usuaris que es mantenen fidels a l'antiga, comencen a patir problemes

El problema de l’evolució de les tecnologies

Netflix és l'últim exemple, amb usuaris que es resisteixen a deixar el model de lloguer de DVD's físics
By , on 21 de febrer de 2011

L'origen del negoci de Netflix es troba en el lloguer per correu de DVD's. Imatge al·legòrica cortesia de Netflix

La vida és evolució, canvi. I tot canvi és traumàtic. Partint d’aquestes premisses, és lògic pensar que l’evolució tecnològica deixa al seu darrere víctimes en forma d’usuaris descontents o nostàlgics amb el que hi havia abans. Encara ara, mentre escric aquestes ratlles, recordo el cas d’una persona que conec que no fa gaire blasmava contra els DVD’s assegurant que el vídeo Betamax donava més qualitat d’imatge, sobretot en els tons foscos. Mai m’he entretingut a mirar-m’ho, i la veritat és que no em vaig atrevir a desmentir-lo però tampoc a combregar-hi.

Un altre cas que s’ha donat, aquest ja amb cert ressò internacional gràcies a Internet, ha estat el de Netflix. Aquesta companyia va encetar la seva activitat cap a finals de la dècada dels 90 llogant DVD’s via correu. La facilitat que tenen els usuaris i el gran catàleg de pel·lícules a la seva disposició en van fonamentar l’èxit, i la inicialment petita companyia es va convertir en un gegant.

Aleshores va arribar el streaming, i Netflix va posar els seus ulls sobre un nou model de negoci semblant al què li havia donat l’èxit a Apple: llogar pel·lícules a través d’aquesta tecnologia. Amb el temps, i com era d’esperar, aquesta part del negoci li va començar a suposar a Netflix la majoria dels beneficis i, com és lògic, els usuaris també s’hi van abocar.

Com tota gran empresa que el que vol és fer calaix, a Netflix no es van estar de començar a posar pals a les rodes d’aquells qui encara es resisteixen a deixar d’usar el seu servei de lloguer de DVD’s i discos Blu-ray; la tecnologia ja és antiga per a ells (enfront de la més moderna de streaming) i no els surt a compte a nivell del preu de la gestió necessària per fer arribar els discos als seus clients i retornar-los. Així és com va augmentar el preu del servei de lloguer dels discos físics i es va avisar als usuaris que allò tard o d’hora s’acabaria.

Part de la infraestructura necessària per dur a terme l'enviament dels DVD's i Blu-ray disc. No és extrany que el streaming els surti més a compte... Imatge cortesia de Netflix

Però heus aquí que a Netflix li ha sortit el tret per la culata, i alguns d’aquests usuaris se li han revoltat amenaçant amb donar-se de baixa del servei si els hi posen les coses gaire difícils per continuar llogant pel·lícules en suports físics (ja siguin DVD’s o Blu-ray disc) o, encara més, si Netflix dona el pas de convertir-se en un servei exclusivament de streaming.

Sempre hi ha qui es resisteix a canviar de tecnologia. Un altre cas proper és el d’un client que va treballar durant molts anys amb un ordinador 8086, saltant-se els 286, 386,… fins arribar directament a un Pentium 4. Bé, si a ell li anava bé, perquè canviar?

Doncs hi ha molts motius, em podreu dir, però el principal és que la mateixa evolució deixa a aquells qui no s’hi adapten al marge, sense recanvis, recursos i assistència, despenjats de la resta. L’última paraula, però, sempre en boca del client. I, de vegades, és inevitable haver-se d’adaptar als signes dels nous temps, com amb la TDT.

Comments (0)
Mòbils

Els dos grans fabricants de mòbils

Entre Nokia i Samsung es reparteixen més de la meitat del negoci de mòbils
By , on 19 de octubre de 2010

La marca finlandesa Nokia és la que té un major negoci en el sector dels mòbils

Als darrers anys pensar en canviar un mòbil no és una tasca fàcil. Podríem dir, fins i tot, que de vegades sembla una odissea impossible si no s’inverteix moltes hores per informar-se bé de les característiques que te aquest producte tan complex. Cada vegada són més les marques que intentin fer-se amb una porció d’un pastís econòmic de primer nivell i que segons molts estudis només farà que créixer en un curt termini.

Un d’aquests estudis informa que durant l’any passat aquest mercat va moure un negoci de 19.307 milions d’euros. Per si no fos ja una dada que explica aquesta importància econòmica,durant l’any 2015 el mercat d’accessoris mòbils mourà més de 37.000 euros, una xifra que deixa ben clar que els fabricants continuaran apostant cada vegada més en aquesta parcel·la. Seguint amb el sector de les aplicacions per a dispositius mòbils, cal assenyalar que són un mercat creixent. La consultora Booz & Company preveu que el 2013 aquest sector assolirà un volum de vendes de 17.000 milions d’euros. El que implica un augment continuat.

Pel que fa a les diferents marques o companyies fabricants de mòbils és interessant comprovar que n’hi ha dos de gegants que es reparteixen més de la meitat del negoci. Per una part, Nokia va acaparar un 34,2 per cent de les vendes de terminals mòbils, amb 111,47 milions d’unitats venudes, seguida de Samsung (20,1%), amb 65,3 milions. Després tenim LG (9%), amb 29,36 milions, i Research IN Motion (RIM), fabricant de BlackBerry, (3,4%), amb 11,22 milions. Apple, per la seva part, va ocupar el setè lloc amb un 2,7 per cent.
Continue reading »

Comments (0)
Entrevista, Seguretat, Software

Entrevista a Àngel Nieva

By , on 27 de setembre de 2008

l\'Angel Nieva al CPD de Digital ParksÀngel Nieva és Màster en Gestió de les Tecnologies de la Informació per La Salle Business School i Màster en Direcció de Recursos Humans per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Actualment Service Manager del centre de dades Digital Parks, a on lidera projectes de Recuperació davant Desastres, d’externalització d’infraestructures i de seguretat tecnològica. A més, és professor de Project Management al programa de Masters de La Salle Business School i Coordinador del Grup de Direcció de Projectes (GDP) de la mateixa institució acadèmica. També modera el grup La Salle a la comunitat de Networking XING. Com a membre de la Junta Directiva de l’Associació de Tècnics d’Informàtica de Catalunya (ATI) és Responsable de l’àrea de Relació amb Empreses. Actualment col·labora amb el diari Expansion i d’altres mitjans de comunicació publicant articles sobre evolució estratègica de negoci, organització empresarial i vigilància tecnològica.

Anteriorment, Àngel Nieva López ha liderat i participat a nombrosos projectes crítics d’integració tecnològica a nivell nacional i internacional a diferents sectors como el de Grans Esdeveniments Esportius, Projectes Governamentals, Distribució i Logística, incloent entre aquests diverses edicions dels Jocs Olímpics.

Angel, en primer lloc et pregaria que et presentessis, que ens fessis cinc cèntims de qui ets i on treballes

Des de fa dos anys sóc el Service Manager de Digital Parks, posició des de la que coordino els departaments tècnic i d’atenció al client amb els objectius principals de gestionar les infraestructures del centre de dades amb el més alt nivell de qualitat i el d’oferir el millor servei als nostres clients.

Continue reading »

Comments (1)
General, Software

Microsoft Office Live Workspace

By , on 1 de octubre de 2007

Microsoft ha anunciat Microsoft Office Live Workspace com a part de la seva estratègia de serveis online.

Microsoft Office Live Workspace es una nova aplicació web de l’Office de Microsoft que et permet accedir als teus documents en mode online y compartir-los amb altres usuaris. Es una eina destinada a competir amb el sistema d’ofimàtica online de Google que tant de mal li està fent.
Microsoft Office Live Workspace estarà disponible de frans, y et pots enregistrar per fer servir la beta en anglès avui des d’aquí.

Microsoft també ha anunciat Microsoft Exchange Labs, un nou programa de I+D per testejar les capacitats de la missatgeria de nova generació i les comunicacions unificades en entorns de grans escales, el suport continu per clients i socis del CRM Microsoft Dynamics Live, el renombrament del Microsoft Office Live per petits negocis, un servei dedicat a ajudar en aquells punts clau d’un petit negoci, inclòs els serveis IT bàsics i els serveis de ventes i marketing, per Microsoft Office Live Small Business i Microsoft BizTalk Services, un servei que permet als desenvolupadors crear aplicaciones compostes rápidament i amb cost reduit, que ajuda generar més eficiencia de costos.

Font: I4U News

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio