Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘News’

Cibersocietat, Mòbils
Fou 'inventat' per un periodista britànic com a experiment per demostrar que es poden canviar les conductes socials

Història d’una llegenda urbana tecnològica: toothing

By , on 23 de juliol de 2010

Una llegenda urbana molt real

De les llegendes urbanes se n’han fet, fins i tot pel·lícules; ara mateix en recordo una de terror, ja que la majoria d’aquestes històries que tenen un 90% de ficció i un 10% de verídic, incorporen alguna cosa escabrosa. La que us vull explicar avui, en canvi, més aviat és divertida: es tracta del toothing, o lligar gràcies al Bluetooth… encara que més que no pas lligar, es tracta de buscar un ‘lio’ ràpid per, diguem, “desfogar les baixes passions”.

La història del toothing arrenca a la Gran Bretanya cap al 2004 o, si més no, fou suposadament detectat sobre aquesta època. Consisteix en enviar missatges de mòbil a través de l’estàndard Bluetooth en llocs públics (ja que Bluetooth només té un radi d’acció d’uns 10 metres) a qui tingui el seu telèfon en mode de recepció, siguin coneguts o perfectes desconeguts, amb ànim normalment d’arribar a una relació sexual.

La pràctica del toothing fou informada inicialment per un periodista britànic al seu blog, i posteriorment va saltar a mitjans de comunicació tan importants com la BBC i en van informar sobre ella agències de premsa tan importants com Reuters. Fins aquí tot normal… llevat que el toothing és un muntatge.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
Els diaris en línia consideren que només la multinacional del cercador n'obté beneficis mentre ells treballen

El món editorial, a la grenya amb Google

El magnat nord-americà de les comunicacions Rupert Murdoch va disparar el primer tret d'aquesta guerra
By , on 17 de desembre de 2009
El servei Google News, objecte de la polèmica

El servei Google News, objecte de la polèmica

Tot sembla haver començat a mitjans del mes passat, quan el multimilionari nord-americà Rupert Murdoch va fer unes declaracions en les quals es manifestava contrariat pel fet de què els seus mitjans fossin accessibles des del Google sense que les seves empreses hi guanyessin ni un ral -o centau de dòlar, parlant amb més propietat-.

No era una veu qualsevol clamant en el desert, car Murdoch és un dels principals “media mogul” (potentat del sector de les comunicacions i el periodisme, capaç de generar corrents d’opinió mercès als mitjans de comunicació que té al seu poder) del país, amo i senyor del grup Fox (televisió), de la CNN i del prestigiós Wall Street Journal.

L’empresari va arribar a amenaçar amb treure els mitjans sota el seu control de les bases de dades de Google, una amenaça a la què la multinacional del cercador va respondre estoicament dient que, si ho volia, era lliure de fer-ho. Posteriorment, es va especular que Microsoft es trobava al darrere de tota la maniobra esperonant Murdoch, ja que a la companyia creada per Bill Gates li convé que Google gasti diners en tenir contents els creadors de continguts, per així estrangular-la econòmicament. Aquesta teoria vindria reforçada pel fet de què el posseïdor de la CNN estaria negociant amb Microsoft per oferir els continguts del seu imperi mediàtic en exclusiva a Bing.

El problema de fons

Rupert Murdoch, fent-li el joc a Microsoft?

Rupert Murdoch, fent-li el joc a Microsoft?

No obstant ja he començat l’article dient que “tot sembla haver començat a mitjans del mes passat”, dubtant-ne més que no pas afirmant-ho, ja que de fet podem trobar l’arrel d’aquest problema a principis-mitjans de la dècada dels noranta, quan Internet començava a popularitzar-se entre els usuaris finals.

Llavors era una època en la que s’afirmava que el futur estava a la Xarxa, i els continguts començaven a fluir-hi amb soltura. I ho feien amb un preu per als grans mitjans i gratuïtament per part d’altres, sobretot els més petits i els naixien en el mateix àmbit digital, que volien obtenir difusió. L’estratègia d’aquests darrers es basava en monetitzar la seva feina a base de publicitat i patrocinis, un sistema que semblava que ho havia de solucionar tot i que finalment es va demostrar vàlid només en certa mesura, com el crack de les “punt com” de principis de la dècada present va demostrar.

Però llavors el “mal” ja estava fet: la majoria dels grans mitjans s’havia vist empès a posar els seus continguts disponibles gratuïtament a Internet, ja que si no ho haguessin fet, això hagués significat perdre pistonada respecte als rivals que si ho feien i als nous mitjans. Només uns pocs van romandre amb un model de pagament, ja fos total o parcial. El Wall Street Journal en fou, precisament, un, i al nostre país hi trobem casos com El País, que durant molt temps va conjuntar ambdues estratègies, la dels continguts gratuïts i els de pagament.

Al mateix temps esclatava l’auge de Napster i tota la revolució P2P que ha comportat dues coses principalment: per una banda que a la majoria de la gent li sembli que els continguts audiovisuals tenen un preu zero, que estan en tot el dret de descarregar-los d’Internet sense pagar res. Però, per altra banda, l’erràtic camí seguit per les entitats que -segons afirmen elles- protegeixen els drets de propietat intel·lectual, ha deslegitimat aquestes de la defensa que diuen dur elles pels mètodes emprats, el què ha reforçat entre els usuaris aquesta sensació del “tot gratis, tot s’hi val”. I és en el marc d’aquesta guerra que crec hauríem d’incloure les tensions entre la premsa escrita en línia i els cercadors.

La resposta de Google

I què ha fet la companyia del cercador per solucionar aquest malestar dels mass media? doncs baixar-se parcialment els pantalons i oferir una sèrie d’eines que permeten a aquells que publiquen controlar exactament què és el que surt, com i a on de les seves pàgines.

Per començar, ha diferenciat les bases de dades i motors de cerca del que és el servei News i el cercador general, permetent d’aquesta manera que hom pugui incloure continguts en un, en l’altre, a cap d’ells o a ambdós.

També ha modificat el seu programa First Click Free per a què sigui més flexible. Ara, un editor pot definir quantes pàgines web del seu lloc veu gratuïtament l’internauta abans de tancar-li l’accés per al que queda de dia i exigir-li que aboni una quota de subscripció.

En definitiva, mesures que ajuden, però que al meu parer no disminuiran les crítiques d’alguns com el Sr. Murdoch.

Imatge Google News: Guillem Alsina
Foto Rupert Murdoch: Elysson de Castro a Flickr

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Seguretat
Llocs web es fan passar per la coneguda xarxa social per capturar noms d'usuari i contrasenyes dels internautes

Compte amb els falsos Facebooks

Els “falsos Facebooks” tenen una aparença idèntica, i només es diferencien en algun detall de l'adreça, l'únic que els pot delatar
By , on 26 de novembre de 2009
Una captura de pantalla del fals Facebook. Com podem veure, molt semblant a l'original.

Una captura de pantalla del fals Facebook. Com podem veure, molt semblant a l'original.

Als usuaris de Facebook els aguaita un nou perill amagat a les ombres: es tracta de llocs web que imiten l’aparença de la popular xarxa social per tal de capturar les dades privades dels usuaris que caiguin al seu parany.

Aquest nou mètode de les màfies que trafiquen amb dades personals d’internautes ha estat descobert i donat a conèixer al món per l’empresa Panda Security, que ha trobat un d’aquests llocs web.

Fins a la data, els internautes usuaris de Facebook només havien de témer els missatges de correu electrònic de phishing en els quals se’ls intentava “colar” algun virus en un arxiu annexe, o bé conduir-los cap a una pàgina molt ben amagada en la qual se’ls capturaven les dades. El gran avantatge d’una pàgina web pública que imita a la perfecció l’imatge de la xarxa social atacada és que aquesta pot ser posicionada en cercadors com qualsevol altra pàgina, a més de fer-ne servir la URL en un missatge de correu com a part d’un atac de phishing.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
La comunitat d'usuaris de la famosa xarxa social es "rebota" cada cop que s'introdueix alguna novetat en el seu funcionament.

Usuaris de Facebook: conservadors amb les formes

Una nova campanya contra el Live Feed contradiu els desenvolupadors.
By , on 17 de novembre de 2009
La pàgina del grup que protesta contra la darrera modificació del Facebook

La pàgina del grup que protesta contra la darrera modificació del Facebook

Des de fa molt de temps he vist Internet com un dels principals motors de canvi dels usos i costums del jovent, el públic objectiu que per lògica és més voluble i influenciable per les modes. Per això no em deixa d’estranyar que els usuaris de la popular xarxa social Facebook hi siguin tan reticents i es queixin de totes i cadascuna de les novetats que el departament de desenvolupament de l’empresa que hi ha al darrere d’aquesta xarxa social els posa en safata, i més comptant que la gran majoria d’aquests usuaris són, precisament, joves.

Fou el cas de del gran canvi que hi va haver en els perfils dels usuaris fa alguns mesos per tal d’introduir una nova tecnologia que facilita més la interactivitat, els xats i el creuament d’informació entre els diferents usuaris. Llavors es van formar grups, pàgines i es van repetir peticions a la direcció de Facebook per tal que fes marxa enrere. Tot va ser en va.

De la mateixa manera ha passat ara, que s’ha introduït l’anomenat Live Feed, una mena de resum creat pel mateix sistema de Facebook de les principals novetats que han generat els nostres contactes, que es contraposa amb l’antic News Feed, en el qual s’hi inclouen totes les novetats generades pels nostres contactes ordenades de forma cronològica inversa (les més recents són les primeres en sortir publicades).
Continue reading »

Comments (0)
Internet, Mac, Noticies, Seguretat

Descobert virus per a Mac OS X

By , on 5 de febrer de 2009
Virus en el Mac OS X

Virus en el Mac OS X

Ens trobem davant d’un d’aquests casos tan rars que, si s’esdevinguessin en una altra plataforma com ara Windows pràcticament no se’n parlaria (ja que el malware hi és quelcom habitual): la descoberta d’un virus en el sistema operatiu Mac OS X.

De fet, no és el primer patogen que es descobreix en aquesta plataforma, però la seva fama de segura i la pràctica absència de malware, fan d’aquest un cas excepcional. I més encara la seva forma de contagi.

Comencem per aquesta darrera: a través de programes piratejats disponibles a la xarxa P2P BitTorrent, el què ha fet preguntar-se a més d’un si aquesta no serà una d’aquelles iniciatives arriscades de la industria per combatre la pirateria. Personalment penso que no, ja que si així fos i es descobrís el “pastís“, amb el conseqüent escàndol sortirien perdent-hi molt més del què hi haurien pogut guanyar de sortir bé les coses.

Continue reading »

Comments (0)
Noticies, Seguretat, Software

Quarta actualització per a Debian 4.0 “etch”

By , on 9 de agost de 2008

Logo de DebianSi la gran majoria de les actualitzacions de distribucions GNU/Linux passen desapercebudes, no és aquest el cas de Debian, més que una distribució una autèntica meta-distribució que serveix de base a molts altres projectes entre els quals s’hi compta Ubuntu, una de les “distros” de moda.

El que fa tan interessant a aquesta quarta actualització de Debian és que per primer cop en la dilatada història d’aquesta transcendental distribució, ens trobem amb què s’hi introdueixen nous drivers que no responen a cap actualització obligatòria per problemes de seguretat, sinó simplement pel mer fet de reconèixer més quantitat de maquinari.

Els responsables de la distro han afirmat que aquesta novetat és deguda a l’orientació eminentment cap a la comunitat que ha pres la distribució. Fins ara, Debian ha estat la distribució dels hackers per essència o, almenys, ha tingut aquesta fama, aquesta “aura”.

Continue reading »

Comments (0)
Mòbils, Noticies, Software

Citrix presenta nova aplicació de tipus empresarial per a l’iPhone

By , on 4 de juliol de 2008
Una de les imatges mostrades per CNET News Australia

No hi ha cap mena de dubte en aquest moment que des del dia que es va presentar el primer iPhone, l’estratègia de mercat d’Apple per al seu telèfon mòbil ha variat substancialment, passant d’un enfocament gairebé exclusiu per a l’usuari final fins prendre un rumb en el qual l’usuari corporatiu és també un objectiu directe.

Aquest canvi s’ha materialitzat en bona part gràcies a la decidida aposta que empreses externes a Apple com SAP (una de les primeres fabricants de programari del món) han fet per portar les seves aplicacions empresarials al telèfon de la companyia de Cupertino. I precisament esmento a SAP perquè no fa gaire va anunciar que estava desenvolupant una aplicació per a l’iPhone.

Però avui no vull parlar de SAP, sinó de Citrix, una altra empresa molt coneguda entre els ambients empresarials gràcies a les seves solucions d’execució remota d’aplicacions residents en servidors Windows.

Continue reading »

Comments (0)
General, Software

Microsoft Office Live Workspace

By , on 1 de octubre de 2007

Microsoft ha anunciat Microsoft Office Live Workspace com a part de la seva estratègia de serveis online.

Microsoft Office Live Workspace es una nova aplicació web de l’Office de Microsoft que et permet accedir als teus documents en mode online y compartir-los amb altres usuaris. Es una eina destinada a competir amb el sistema d’ofimàtica online de Google que tant de mal li està fent.
Microsoft Office Live Workspace estarà disponible de frans, y et pots enregistrar per fer servir la beta en anglès avui des d’aquí.

Microsoft també ha anunciat Microsoft Exchange Labs, un nou programa de I+D per testejar les capacitats de la missatgeria de nova generació i les comunicacions unificades en entorns de grans escales, el suport continu per clients i socis del CRM Microsoft Dynamics Live, el renombrament del Microsoft Office Live per petits negocis, un servei dedicat a ajudar en aquells punts clau d’un petit negoci, inclòs els serveis IT bàsics i els serveis de ventes i marketing, per Microsoft Office Live Small Business i Microsoft BizTalk Services, un servei que permet als desenvolupadors crear aplicaciones compostes rápidament i amb cost reduit, que ajuda generar més eficiencia de costos.

Font: I4U News

Comments (0)
Noticies, Software

Arriben noves Google Linux Apps

By , on 3 de setembre de 2007

Doncs sembla que Google no es vol oblidar dels usuaris de Linux y està potenciant el desenvolupament de “Google Apps” per als sistemes basats en aquest nucli. Això es un anunci fet durant la presentación feta pel Google Linux Client Team durant el primer Linux Foundation Collboration Summit. Concretament, van exposar les seves idees al Desktop Architect Meeting 4 (DAM-4). Podeu accedir a la presentació de Google en pdf en aquest enllaç.

L’objectiu d’aquest equip es desenvolupar, de manera oficial, aplicacions client (escriptori) per Linux com el Google Earth o el Picasa (aquest últim es pot executar a Linux mitjançant WINE). Les noves aportacions de Google les hem d’esperar durant aquest any.

Per a més informació, aneu a Technoloy News.

Comments (0)
General

Mini Slim PC de Samsung: el MX-10

By , on 31 de octubre de 2006

MX-10(negro) y NX-10(blanco)
Samsung acaba d’afegir un nou competidor al mercat dels Slim PC. Es tracta del
MX-10, un aparatet molt “maco”, les dimensions del qual són 55 x 265 x 299-mm. Presentat en la fira Korea Electronics Show, encara no es coneixen les seves especificacions exactes, encara que van pels següent camí : processador Intel Core 2 Duo, targeta gràfica ATI Xpress 1100, 1GB de RAM, disc dur de 200GB a 250GB.

A més d’aquest model, Samsung conta amb la seva versió AMD, el NX-10, amb processador AMD Sempron o Turion64 X2, disc dur de 200GB a 400GB i targeta gràfica NVidia.

El preu orientatiu del model MX-10 ronda els 1200$ i de moment no es pot dir si és un bon preu a l’espera que es publiquin les especificacions exactes.Fonts: Engadget i Aving

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio