Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘pàgina’

Internet

Spotify estrena nova aparença

El portal de música té ara un aspecte més elegant i funcional
By , on 8 de abril de 2014

La plataforma per escolar música en ‘streaming’ Spotify ha fet aquesta setmana el major canvi en el disseny mai registrat en la pàgina web, i tant per a la versió web com per a l’aplicació mòbil. El nou aspecte del servei de música ara llueix una interfície més simplificada, “elegant” i de tons foscos. A més, ha inaugurat una secció anomenada ‘La teva música’.

Des que Spotify es va estrenar a l’octubre de 2008 els seus usuaris no havien experimentat un canvi en el disseny tan radical com el que s’ha fet en aquesta ocasió. Ara, la nova interfície de Spotify és molt més clara i la tipografia més gran, però en realitat el redisseny es pot traduir en una simplificació general del contingut, doncs s’han eliminat molts elements gràfics i funcions per facilitat la navegació a la pàgina web i també disposar d’un disseny més atractiu a l’ull dels seus usuaris.

El portal de música sense descàrregues es caracteritzarà a partir d’ara pel color negre de fons, que fa que aquest sigui “el Spotify més elegant de tots els temps”, ha explicat la companyia en un comunicat de premsa. Segons han explicat, han fet aquests canvis basant-se en les opinions dels usuaris, que havien traslladat les seves queixes als responsables de la plataforma per escolar música sobre l’aspecte de la pàgina per a ordinador i per a dispositius mòbils.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

10 curiositats per celebrar els 25 anys de la World Wide Web

La ‘Web’ funciona com una llengua universal d’ordinadors
By , on 15 de març de 2014

El 12 de març de 1989, l’investigador britànic Tim Berners Lee va descriure en un informe per al CERN el protocol per a la transferència d’hipertextos, quelcom que un any més tard es va conèixer com a la World Wide Web. Berners no va inventar Internet, que fou concebut com projecte militar dels Estats Units per allà els anys 70, però ser el creador d’una ‘llengua franca’ que permetia a tots els ordinadors entendre’s entre ells.

En motiu del naixement de la World Wide Web, us presentem un llistat de deu curiositats sobre Internet i la web, dos eines que ens ha ajudat a comunicar el món i revolucionar la societat:

1-Abans de l’aparició de la Web ja existia un sistema de missatgeria a través d’Internet. El primer programa d’e-mail va ser creat per Ray Tomlinson a l’any 1982, de l’empresa BBN. Alhora, el naixement dels dominis .com va anar a l’octubre de 1984.

2- La primera emoticona s’atribueix a Kevin Mackenzie i va ser creat en 1979, però va ser molt simple -) i realment no sembla una cara. Tres anys més tard, aquesta emoticona :-) va ser proposat per Scott Fahlman per distingir missatges reals de bromes i s’ha convertit en la norma.

Continue reading »

Comments (0)
Noticies

El fenomen Informer

By , on 18 de febrer de 2013
Informer

L'Informer original, el de la Universitat Autònoma de Barcelona

A les darreres setmanes, s’ha produït un fenomen social a Internet de molta rellevància: els Informers. Són uns grups de Facebook on un administrador anònim publica tots els missatges que li arriben de manera anònima. Aquesta pàgina va néixer a la Universitat Autònoma de Barcelona, el dia 15 de gener d’aquest any. En poques hores, l’èxit va ser absolut i ja són molts els seguidors d’aquesta pàgina i són moltíssims els missatges que s’envien a diari. Ràpidament, els Informers es van estendre a tots els àmbits: ara per ara, hi ha Informer de facultats, d’instituts, de biblioteques, de discoteques, de comerços o de poblacions senceres.

En un primer moment, pot semblar que el fenomen Informer és positiu perquè els usuaris poden mostrar públicament les seves idees i opinions. Pel fet de mantenir l’anonimat, molts usuaris es poden atrevir a publicar els seus comentaris sense por al rebuig social. La pàgina, per tant, és, senzillament, un intermediari entre els estudiants que tinguessin coses que dir-se però que no s’atrevien a fer-ho directament a la cara. Ara bé, no tot són xafarderies, perquè en el cas dels instituts, es planteja un problema legal important: si els usuaris d’aquesta pàgina són els mateixos alumnes, estem parlant de menors d’edat, i es poden produir casos d’assetjament, insults, infàmies i calúmnies.

Per evitar l’assetjament virtual, tant a alumnes com a professors, la Generalitat va donar consells als diferents centres, però que són aplicables per tothom, en cas de ser anomenat de forma indesitjada en qualsevol Informer. En primer lloc, cal denunciar la pàgina dins del mateix Facebook, per veure si el servei l’elimina. Si això no es produeix i els atacs són continuats i greus, aleshores cal realitzar una denúncia a qualsevol comissaria dels Mossos d’Esquadra adjuntant una captura de pantalla com a prova. Els Mossos d’Esquadra han informat que ja han començat a rebre les primeres denúncies per injúries en aquesta pàgina de Facebook i una aplicació per smartphone que funciona d’una forma similar, anomenada Gossip.

Continue reading »

Comments (0)
Hardware

Ja és aquí Mega, el successor de Megaupload

By , on 21 de gener de 2013
Megaupload

L'aspecte actual de Megaupload, bloquejada per l'FBI

Megaupload ja té successor. La famosa pàgina web de descàrregues va ser bloquejada per l’FBI ara fa un any just i els seus propietaris van ser detinguts. Doncs 12 mesos més tard, el seu fundador, Kim Schmitz (més conegut com a Kim Dotcom), ha presentat Mega, el servei de descàrrega d’arxius i documents successor a la pàgina web ja bloquejada. El fundador va ser acusat de cometre un delicte contra la propietat intel•lectual per la plataforma Megaupload, perquè els usuaris l’utilitzaven per compartir, principalment, música, pel•lícules i sèries de televisió. Malgrat això, en el moment en què es va tancar la pàgina, es van realitzar moltes crítiques perquè hi havia usuaris que també utilitzaven Megaupload per compartir documents privats. Per evitar que aquesta acusació es torni a repetir, Kim Dotcom ha assegurat que la nova plataforma és 100% segura i a prova de demandes.

El creador de Mega ha anat anunciant per Twitter el procés de creació de la pàgina, assegurant que és un botó que “canviarà el món”, de manera que els seus seguidors podien seguir poc a poc com anava el procés i quines característiques tindria la plataforma. Ara per ara, se sap que els continguts es troben al núvol, protegits mitjançant un sistema xifrat per tal que els propietaris siguin els responsables dels continguts que allà s’hi pugen. És una plataforma tancada, de manera que no tothom pot accedir als continguts, per tal que es descarreguin de forma massiva com amb Megaupload.

La pàgina web de Kim Dotcom no és l’única notícia, perquè també cal destacar l’expectació que ha generat amb Mega. Va presentar la nova plataforma a la seva mansió a Nova Zelanda en streaming. En un primer moment, la va registrar a Gabón (Àfrica), però el Govern la va bloquejar per por a que fos un nou Megaupload. Finalment, està registrada a Nova Zelanda, on Dotcom resideix actualment en llibertat condicional. S’ha generat una mena d’espectacle al voltant de Kim Dotcom i Mega molt inusual.

Continue reading »

Comments (0)
Internet

Google penalitza els llocs amb molta publicitat

Probablement serà la fi de l'abús de la publicitat a la part superior de les pàgines
By , on 30 de gener de 2012

Quants cops has entrat a una pàgina web i has teingut molta feina per trobar el seu contingut original entre tanta publicitat? És un costum molt desagradable que algunes pàgines totalment orientades a la publicitat han estat practicant des de fa molt de temps. En concret, les pàgines que més molesten són aquelles que només entrar-hi et col·loquen una capa de publicitat per sobre el contingut i t’has de preocupar de tancarla o de fer un llarg scroll cap a baix.

Segons BrowserResize, la nostra web no abusa de la publicitat

Doncs bé, des de fa uns dies Google ha aplicat una nova modificació al seu algorisme de cerca que penalitza aquest tipus de pàgines en els resultats que hi mostra. Aquesta modificació no implica que les pàgines amb publicitat normal o adequada en siguin penalitzades, només afectarà a les que tenen una relació publicitat-continguts molt alta i, a més, aquests últims estan gairebé amagats. Aquesta mesura pretèn beneficiar els usuaris del cercador, per a que no es trobin amb aquestes sorpreses quan fan una cerca a Google mai més i respon a les peticions de molts d’aquests usuaris i les seves queixes per la manca de continguts d’algunes págines que apareixien al capdemunt de les seves cerques.

Ara bé, aquesta actuació obre un gran debat entre els webmasters, que senten la necessitat d’expressar la seva confusió al respecte. Perquè… qui determina què és molta informació en la part superior de la pàgina? On està el límit de molta, poca o raonable? I el que és més important, influeix la mida de la pantalla en el que es considera la part superior de la pàgina, perquè si és així, gairebé qualsevol pàgina, començant per la dels resultats de Google, si es mira en un netbook, per exemple, semblarà que tota la seva part superior és publicitat (és on apareixen els resultats promocionats de Google). Qui serà el jutge, per dir-li d’alguna manera, que decidirà el nivell de publicitat d’una pàgina?

Continue reading »

Comments (0)
Internet
Des d'“Haute Cuisine” fins a les coses més bàsiques

Internet, un gran receptari de cuina

By , on 10 de maig de 2011

No se us fa la boca aigua veient això??? Imatge gentilesa de Receptes.cat

L’altre dia em va sobtar lleugerament que ma mare expliqués que una de les seves amigues busca noves receptes de cuina per Internet. A ella li agrada cuinar, a mi no, però això no treu que fins i tot un servidor (que amb prou feines sé descongelar i escalfar) hagi buscat informació de com fer un plat per Internet (una Amanida Cèsar concretament, tampoc us penseu…). Així que en la meva cerca m’he trobat amb una pàgina molt interessant i en català: Receptes.cat .

Aquesta funciona a mode de xarxa social, on qui vulgui es pot crear el seu bloc per explicar les receptes que fa a casa i, d’aquesta manera, compartir-les amb tothom. Amb lògica, als usuaris no se’ls anomena d’aquesta manera, si no que a la web son ‘xefs’, i s’hi pot apuntar qui vulgui, pel què qualsevol de vosaltres que llegiu aquestes ratlles, si sabeu cuinar i voleu començar a sentar càtedra amb els vostres plats, podeu fer-ho en aquest marc. És, doncs, el contingut generat pels usuaris el que diferencia aquesta pàgina.

L’organització de les receptes, que podem apreciar a la part esquerra de la pàgina, es fa per tipologies del menjar (carns, peixos i mariscs, amanides,…) i per “temporades”, com ara plats per a les festes nadalenques, per a l’estiu, per a Quaresma,… Això ens permet anar a cercar directament la recepta que més s’ajusti a la gana, les ganes o el dia en què estiguem.
Continue reading »

Comments (0)
Internet, Professional
Ens permet donar un toc d'elegància als nostres esdeveniments

Twitterwall, com fer més interactius els nostres actes

Un simple servei en línia per al qual no cal ni tan sols registre ens pot solucionar la papereta
By , on 18 de agost de 2010

Un exemple de l'ús de Twitterwall.me . Imatge: Guillem Alsina

Durant aquests darrers dos anys Twitter s’ha convertit en un mitjà perfecte per al seguiment d’actes diversos en temps real via Internet, un cop superada de bon tros l’època en que no era gaire res més que un ‘divertimento‘ per a què el jovent comuniqués a tothm què es el que estava fent en cada moment (per pueril que fos). El fet de ser en format text no ens lliga, com el vídeo o l’àudio, a reproductors pesats (per recursos de programari, s’entén) i a còdecs que, potser, no tindrem disponibles per a la plataforma per la que vulguem seguir l’esdeveniment.

El resultat de Twitter és una pàgina web en la que, si s’escau, s’hi poden incloure enllaços cap a fóra, cap a serveis externs, però que dins seu no hi conté res més que text, format HTML pla i, per tant, visualitzable en qualsevol navegador web i dispositiu, per senzill que sigui. Podem seguir un perfil de Twitter o buscar per la pàgina d’aquest servei des de dispositius encastats que disposin de browser web, telèfons mòbils o els ordinadors més potents.

No fa gaire us vaig parlar dels hashtags, i de les possibilitats que ens donen per al seguiment d’un acte com ara una xerrada, conferència o debat, i us vaig deixar a entreveure la possibilitat de crear un Twitterwall. Què és això?
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
Donem la resposta a una pregunta que molts usuaris es fan

Quina diferència hi ha entre un grup i una pàgina de Facebook?

Un més interactiu i l'altre més universal, dues eines que es complementen
By , on 2 de abril de 2010

Captura de pantalla d'un grup d'usuaris per als fans de Firefox dins de Facebook. Imatge: Guillem Alsina

Una de les eternes preguntes que es fan tot sovint els usuaris de la popular xarxa social Facebook és en què consisteix la diferència exacta entre una pàgina i un grup. Provaré d’explicar-vos-ho.

La diferència més bàsica entre la pàgina i el grup és que la primera s’erigeix en la manera adequada de tenir una representació “oficial” al Facebook, mentre que el segon pot ser creat per qualsevol persona. Així doncs, si parlem de la representació d’un cantant, actor, empresa o club esportiu, la manera adequada de fer-ho és creant una pàgina, i haurem de fer-ho només si tenim aquesta representació oficial.

Mentre, un grup pot ser creat per qualsevol persona. Per exemple, jo com a individual no vinculat amb cap empresa o servei, puc crear un grup de -posem com a exemple- gent a qui agraden els productes d’Apple, HP, Toshiba o Google, o qualsevol altra cosa. Puc crear un grup de fans d’un equip de futbol (cosa difícil, ja que ni em va ni em ve…) o d’un grup musical, i no cal que hi tingui cap lligam en concret, amb tan sols que m’agradi el producte o servei (o no…), ja n’hi ha prou. A més, el puc muntar sol o amb l’ajut d’altres persones.
Continue reading »

Comments (0)
Hardware

Ja està aquí! Holiday Buyers’ Guide 2006

By , on 3 de novembre de 2006
modeloTomsHardware

La prestigiosa pàgina Toms Hardware ha publicat un any més una guia per a comprar maquinari aquests nadal.

Per als quals no la coneguin, Toms Hardware és una pàgina web dedicada per complet al hardware i la electrònica de consum amb 10 anys de antiguitat i un gran prestigi en el mundillo, per la seva independència i el rigor dels seus articles.

Aquesta pàgina acostuma des de fa un temps, a publicar cada any un extens article (aquest any són 11 pàgines) en el qual ens mostra les diferents possibilitats per a actualitzar el nostre pc.

Aquesta guia no és altra cosa que una revisió detallada dels últims xips, les últimes plaques base, i com no, l’últim en refrigeració. De manera que els profans en això del hardware puguin comprar amb coneixement de causa.

La guia és una miqueta tècnica però, indispensable si tenim pensat actualitzar-nos, ja que Tom no solament mostra els productes punters en el mercat sinó que ens assessora sobre ho mes aconsellable Qualitat/Preu.

Des d’aquí us recomano a tots que la visiteu:

Toms Hardware Holiday Buyers’ Guide 2006

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio