Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘periodisme’

Cibersocietat, Entrevista
Parlem del futur dels mitjans de comunicació en línia amb una persona que en viu el dia a dia

Entrevista amb Eduard Batlle

“No és fàcil que l'usuari s'adapti a comprar la informació”
By , on 30 de juliol de 2010

Eduard Batlle, imatge cortesia del mateix protagonista de la nostra entrevista

Eduard Batlle, periodista amb una llarga trajectòria a El Punt i ara també -i d’ençà de la recent operació de compra- amb un futur a l’Avui, a l’edició electrònica d’aquests diaris. Activista (si s’em permet l’expressió) de la difusió del món de les TIC i, sobretot, una persona propera que ha tingut la gentilesa de respondre’m a unes preguntes.

Informàtica.cat – Eduard, en primer lloc moltes mercès per concedir-nos una part del teu temps, car sabem que vas molt enfeinat, i també moltes felicitats per la teva recent estrena per a les edicions en línia d’El Punt i el diari Avui. La nostra primera pregunta va, precisament, en aquest sentit: quins són els reptes inicials als quals t’enfrontes?

Eduard Batlle – L’objectiu és ajudar a dinamitzar el web i potenciar, sobretot, l’entrada de blocs d’àmbit local. El Punt és un diari que té en l’ADN la informació local i per aquest motiu, amb la consolidació dels blocs, pensem que hem d’oferir un servei més als nostres lectors del web i potenciar la informació local amb el relat ciutadà de persones que tinguin ganes de parlar del seu entorn més proper.

I.cat – A un nivell global, planetari, i centrant-nos en el camp periodístic i dels continguts, s’està parlant molt de la viabilitat dels continguts de pagament, i una bona mostra d’això són les explosives declaracions del magnat australo-nord-americà Rupert Murdoch. Analitzem-ho a un nivell més proper: podria funcionar ara per ara un Avui o un El Punt de pagament al nostre país?

E.B. – Aquest és un tema encara cultural a casa nostra i no és fàcil que l’usuari s’hi adapti a comprar la informació o bé les empreses, hi acabin rendibilitzant els seus projectes. En la cultura anglosaxona, com va passar primer als Estats Units i ara al Regne Unit, és més freqüent que és comenci a oferir la possibilitat de comprar paquets als usuaris i que restringeixin la seva informació per així donar un servei de més qualitat. En tot cas, a banda de les fórmules que ja existeixen i existiran encara més en el futur, el procediment serà que l’internauta haurà de comprar la informació a través de quotes o subscripcions.

I.cat – Si triomfen els models de pagament, això significa que inevitablement s’acabaran els continguts gratuïts a la xarxa?

E.B. – Evidentment, però també hi poden haver grans webs informatius d’un àmbit temàtic que es pugui arribar a rendibilitzar amb la publicitat. És el propi mercat que anirà regulant els diferents projectes empresarials. Ara, amb la crisi per exemple, és més complicat emprendre un projecte nou, que es puguin trobar inversors, tot i que la publicitat a la xarxa va en augment cada any.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio