Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘problemes pàgines .cat’

Internet

Regne Unit vol limitar l’accés a continguts pornogràfics a Internet

Un filtre impedirà connectar-se a pàgines pornogràfiques. Caldrà identificar-se per superar-lo.
By , on 11 de agost de 2013

Ordenador

La setmana passada, el primer ministre britànic, David Cameron, va anunciar als mitjans de comunicació la seva decisió de dificultar l’accés a continguts pornogràfics per Internet. En principi, segons el ministre, els usuaris que vulguin consumir aquest tipus de materials, haurien d’identificar-se. Per la resta, hi haurà un filtre que no els permetrà poder accedir a continguts pornogràfics. És una mesura polèmica que pretén limitar la lliure circulació per la xarxa, amb la finalitat de no mostrar continguts ofensius per menors d’edat. A més a més, és molt possible que, si s?aplica al Regne Unit, també acabi per arribar aquí a Espanya i molts països europeus.

Continue reading »

Comentaris tancats a Regne Unit vol limitar l’accés a continguts pornogràfics a Internet
Internet

Els problemes legals de Google

By , on 5 de març de 2013
Google

Google té problemes legals amb Espanya i la Unió Europea

Google està desenvolupant una tecnologia de compressió per tal que pujar arxius i visitar pàgines web a través dels dispositius mòbils que utilitzin Chrome d’Android sigui més ràpid i eficaç. És quelcom que ja han desenvolupat empreses competidores com Opera i Amazon Silk, que creen una tecnologia que fa que el consum de dades sigui menor i, per tant, navegar sigui més ràpid. Per les informacions que s’han filtrat, se sap que, quan un usuari visiti una pàgina web que pesi molt, Google s’encarregarà de comprimir-la i mostrar una versió reduïda, estalviant dades i continguts que poden fer més lenta la connexió. Encara no es coneix quan Google llençarà aquesta característica públicament, perquè la companyia no ha confirmat res encara, i és que la tecnologia encara està en procés experimental.

Però mentrestant, a més a més, la companyia s’afronta a diversos problemes legals. En primer lloc, la Unió Europea imposarà sancions a Google per no ajustar-se a les polítiques de privacitat de la legislació comunitària. A l’octubre de l’any passat, els països membres de la UE, van obligar a l’empresa a aportar informació més clara sobre la seva política de protecció de dades, l’emmagatzematge, la seva utilització i l’ús que en fan altres serveis com YouTube, Gmail o Google+. Després d’aquests mesos, la companyia tecnològica no ha aportat res de res, de manera que s’ha creat un Comitè que s’encarregarà d’organitzar una actuació repressiva abans de l’estiu.

A Espanya, també, l’Audiència Nacional ha portat al Tribunal de Justícia de la Unió Europea el cas del Dret a l’oblit per poder conèixer quina és la postura de Google respecte aquest tema. Amb aquest cas, es podria arribar a conèixer quina és la seva normativa respecte la protecció de dades en el seu buscador d’Internet. El Dret a l’oblit permet a tots els ciutadans aturar la difusió de qualsevol informació personal a través d’Internet. És un dret que es pot exercir sobre qualsevol buscador, per aturar la difusió de dades de caràcter personal, però es desconeix quina és la postura de Google respecte aquest tema.

Continue reading »

Comments (0)
Internet

Problemes amb els missatges privats de Facebook

Els missatges privats es poden veure a la cronologia, fent click a cada any i al botó "Amistats"
By , on 28 de setembre de 2012

Sembla ser que les coses a Facebook no van massa bé aquests dies. I és que, un cop va sortir a borsa, el passat maig, els seus resultats no han sigut els esperats ni desitjats. De fet, aquesta setmana ha sigut molt desastrosa en aquest aspecte, però, a sobre, ara ha aparegut una gran polèmica arran de la publicació dels missatges privats en els murs, de forma pública. Resulta que a Europa, en molts perfils es poden veure els missatges privats que va enviar la persona entre el 2007 i 2011. Així doncs, tots els missatges privats, sembla ser que no ho són tants i es poden veure amb gran facilitat només entrant al seu mur.

Facebook

El botó "Me gusta" de Facebook

Per solucionar aquest error i evitar que es destapin els vostres “draps bruts”, us recomanem que seguiu aquests consells: en primer lloc anar al vostre perfil o cronologia. A la dreta, hi ha una barra on hi apareixen tots els anys des de la creació del perfil. Només cal fer click en un dels anys i, a la barra dreta de la cronologia, hi apareix un apartat titulat “Amistats”, on hi ha tots els missatges agrupats. El problema és que allà hi ha tant els públics (comentaris que us han deixat al vostre mur durant tot aquest temps), com els privats. Cal mirar-ho bé per veure si heu sigut afectats per aquest error, perquè no li ha passat a tothom. El més recomanable és passar el ratolí per la paraula “Amistats” perquè aparegui un llapis i, allà, clickar a l’opció “amaga a la cronologia” i desapareixeran. Apliqueu aquests consells en els vostres perfils i recomaneu als vostres amics a fer-ho també, perquè en els seus murs, apareixen els vostres missatges, els que heu enviat vosaltres en privat.

L’associació espanyola FACUA-Consumidors en Acció, que vetlla per la defensa dels drets dels consumidors, ha demanat a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) que obri una investigació per verificar si és cert que s’hagin publicat els missatges privats de Facebook. Per això, també ha recomanat que tot usuari que vegi la seva privacitat vulnerada en aquesta xarxa social, ho faci server a l’AEPD. A França, la Comissió Nacional d’Informàtica i de les Llibertats (homòloga francesa de l’AEPD), ha convocat els principals responsables de Facebook en el seu país, per veure quines són les dimensions del problema i quines solucions hi ha.

Continue reading »

Comments (0)
Internet

Google prepara un nou canvi en les cerques i els resultats

En uns mesos, començaran a aparèixer respostes a sobre dels resultats
By , on 18 de març de 2012

Google no s’atura i constantment està reinventant-se. De fet, el proper canvi a la vista, tot i que no té una data concreta, probablement tindrà lloc en uns mesos i suposarà l’inici d’una transició cap a la web semàntica.

Arribarà finalment la web semàntica?

I què es la web semàntica? Doncs és una mena de web ampliada on el més important són els continguts, els significats, de manera que resultarà molt més senzill trobar respostes a les preguntes que hi plantegem. La web semàntica no és quelcom nou, al contrari, és un concepte tan anticipat que, el dia que arribi ja no li trobarem cap novetat. És cert que moltes pàgines ja estan preparades per a una web semàntica, ja que han estructurat els seus continguts d’una manera uniforme (les anomenades ontologies), però el problema més greu que s’ha d’afrontar és la manera de gestionar els milions i milions de pàgines que no tenen el seu contingut estructurat de cap manera.

El que té previst fer Google en uns mesos es aportar a l’usuari alguna cosa més que un llistat de vincles. El que es vol és aprofitar els avanços en web semàntica i les relacions de significat per donar a l’usuari més informació, més dades i fets que puguin aportar un valor afegit (i d’aquesta manera mantenir el lideratge de Google).

Continue reading »

Comments (0)
Internet

Google penalitza els llocs amb molta publicitat

Probablement serà la fi de l'abús de la publicitat a la part superior de les pàgines
By , on 30 de gener de 2012

Quants cops has entrat a una pàgina web i has teingut molta feina per trobar el seu contingut original entre tanta publicitat? És un costum molt desagradable que algunes pàgines totalment orientades a la publicitat han estat practicant des de fa molt de temps. En concret, les pàgines que més molesten són aquelles que només entrar-hi et col·loquen una capa de publicitat per sobre el contingut i t’has de preocupar de tancarla o de fer un llarg scroll cap a baix.

Segons BrowserResize, la nostra web no abusa de la publicitat

Doncs bé, des de fa uns dies Google ha aplicat una nova modificació al seu algorisme de cerca que penalitza aquest tipus de pàgines en els resultats que hi mostra. Aquesta modificació no implica que les pàgines amb publicitat normal o adequada en siguin penalitzades, només afectarà a les que tenen una relació publicitat-continguts molt alta i, a més, aquests últims estan gairebé amagats. Aquesta mesura pretèn beneficiar els usuaris del cercador, per a que no es trobin amb aquestes sorpreses quan fan una cerca a Google mai més i respon a les peticions de molts d’aquests usuaris i les seves queixes per la manca de continguts d’algunes págines que apareixien al capdemunt de les seves cerques.

Ara bé, aquesta actuació obre un gran debat entre els webmasters, que senten la necessitat d’expressar la seva confusió al respecte. Perquè… qui determina què és molta informació en la part superior de la pàgina? On està el límit de molta, poca o raonable? I el que és més important, influeix la mida de la pantalla en el que es considera la part superior de la pàgina, perquè si és així, gairebé qualsevol pàgina, començant per la dels resultats de Google, si es mira en un netbook, per exemple, semblarà que tota la seva part superior és publicitat (és on apareixen els resultats promocionats de Google). Qui serà el jutge, per dir-li d’alguna manera, que decidirà el nivell de publicitat d’una pàgina?

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, General

Google+ estrena ‘Pàgines’

Aquest nou servei permetrà les empreses crear perfils a la xaxa social
By , on 13 de novembre de 2011

La xarxa social del gegant del cercador fa una passa important amb la incorporació del seu nou servei, ‘Pàgines’, que permet a les empreses de crear-hi el seu propi lloc. Aquesta és una funcionalitat que no estava prevista en la fase d’implantació de la xarxa, però en la nova fase que encetem amb què els de Mountain View pretenen consolidar el Google+, una xarxa que ja ha aconseguit aplegar a més de 40 milions d’usuaris. El servei que ara es posa en marxa té encara algunes mancances evidents, acostumats com estem a les pàgines d’empresa que ja oferien tant Facebook com ara l’espanyola Tuenti. A continuació fem una ulladeta a les noves característiques implementades.

Pàgines de g+

'Pàgines' la nova funcionalitat de Google+.

La primera cosa amb què ens trobem és que l’aspecte de les pàgines Google+ són a simple vista molt semblants als perfils d’usuari normals. Tot i això, tenen algunes diferències de funcionament que cal conèixer. La principal d’elles és que les ‘pàgines’ no poden afegir usuaris als cercles si aquests usuaris no els hi han afegit als seus primer, de manera que no compten amb l’opció de compartir amb els cercles ampliats. Si hi haguera aquesta funció, la publicació d’una pàgina podria arribar a persones que no l’han inclosa als seus crecles, cosa que es vol evitar per tal d’estalviar la publicitat no desitjada o spam.
Continue reading »

Comments (0)
Internet

Els comentaris públics de Facebook al Google

Finalment, el Googlebot pot llegir part del text amagat per JavaScript i AJAX
By , on 10 de novembre de 2011

Les xarxes socials ocupen cada dia un lloc més predominant al món d’Internet. El gran volum d’informació que es genera en aquestes xarxes no pot passar inadvertit a l’hora de fer cerques i és per això que Google ha fet evolucionar el seu robot, el Googlebot per tal que finalment pugui retornar resultats originats als comentaris públics de Facebook.

Google ja indexa els comentaris de Facebook

Fins ara, aquesta tasca era molt complicada per al motor de cerques de Google, ja que tant Facebook com altres portals web on predominen els comentaris fan servir aplicacions per gestionar els continguts que no eren visibles pel Googlebot (Facebook Comments, Disqus o Intense Debate). Aquestes aplicacions estan basades en JavaScript i mostren el seu contingut en un iframe (marc intel·ligent) que es carrega dinàmicament, de manera que fins ara als ulls de l’aranya de cerca no existien a l’hora de fer l’exploració (la càrrega es fa mitjançant AJAX, un llenguatge de comunicació síncrona entre el servidor i el navegador de l’usuari).

Des de fa uns dies, Google ja indexa als resultats de les cerques aquests comentaris públics de Facebook (els que s’han fet mitjançant el Facebook Connect) i ara comença la tasca dels experts en SEO per esbrinar si això pot repercutir en el posicionament de les pàgines. D’entrada, Google no ha especificat quin pes tindran aquests comentaris en el seu algorisme de cerca, no sabem si ajudaran a posicionar una pàgina o bé poden ser un llast perquè d’ençà els canvis que es van fer l’estiu de 2011, el més important es la qualitat i extensió dels continguts i no la quantitat.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Noticies
Els responsables del servei ja han avisat per a les properes setmanes

Twitter avisa de problemes de disponibilitat, deguts a la seva popularitat

By , on 25 de juny de 2010

La pàgina principal de Twitter

Twitter és, juntament amb Facebook, un dels fenòmens que indubtablement ha marcat la gran eclosió de la Web 2.0 i una de les iniciatives/empreses senyeres d’una nova empenta empresarial que succeeix a la generació de les Google i companyia que van viure l’eclosió prèvia a la 2.0 .

Durant la seva breu existència, Twitter ha viscut moments transcendentals com la defunció de Michael Jackson (fou el primer mitjà pel qual es va conèixer la noticia) o les darreres eleccions a l’Iran, en que es convertí en l’altaveu de l’oposició, via d’escapament d’unes protestes prohibides i reprimides a l’interior, i en font d’informació d’allò que els mitjans oficials censuraven.

Però el servei de microblogging s’enfronta, al llarg de les properes setmanes, a un dels períodes més dificultosos dels darrers temps per a mantenir el servei en actiu. I no ho dic jo, ho diuen els mateixos senyors de Twitter.

El problema sembla ser tècnic i -encara que soni curiós- d’èxit: el servei cada dia té més usuaris, i aquests twitegen amb més assiduïtat, pel que sobrecarreguen un sistema concebut inicialment per a una càrrega de feina no tan gran. La celebració de la copa del món de futbol sembla que encara carregarà més els servidors del popular microbloc.
Continue reading »

Comments (0)
Internet, Professional
Molts usuaris es pregunten què significa això

Què vol dir el vídeo natiu en l’HTML 5?

El còdec que es perfila com a guanyador en la guerra entre fabricants és l'H.264
By , on 10 de febrer de 2010
YouTube. El portal s'ha decantat pel còdec H.264, un perill per a Firefox. Imatge: Guillem Alsina

YouTube. El portal s'ha decantat pel còdec H.264, un perill per a Firefox. Imatge: Guillem Alsina

Força gent que conec (i alguns amb qui no tinc el plaer però m’han contactat a través d’Internet) em pregunten aquests dies què és això del vídeo natiu en l’HTML 5 i en què els afectarà. Bé, miraré d’aportar una mica de llum sobre el tema.

Fins ara, per reproduir elements de vídeo inserits en una pàgina web hem de recórrer a eines externes, els famosos plug-ins com el de Flash. En fer referència a un objecte de vídeo o àudio des d’una pàgina, si el navegador no té el component adequat per reproduir el format, el primer que fa és demanar-nos la instal·lació d’aquesta peça de programari. La referència a un vídeo pot ser força llarga i farragosa de fer en HTML (el llenguatge en el qual es construeixen les pàgines web), i ho podeu veure en el codi que ens donen a YouTube si volem posar un vídeo d’aquest portal a la nostra plana.

Tenir vídeo natiu en HTML implica el següent:

  • Per reproduir el contingut ja no farà falta una peça de programari addicional (el famós plug-in), ja que el mateix browser inclourà el còdec necessari per a reproduir-lo.
  • Per al dissenyador de pàgines web, es simplificarà la tasca, ja que enlloc d’haver d’emprar una llarga tirallonga de codi per encastar un vídeo en Flash, podrà usar el tag natiu <VIDEO>.
  • Ja no es dependrà de la disponibilitat del plug-in/reproductor per a una plataforma de maquinari/programari concreta, ja que en ser una part de l’estàndard HTML, tots els navegadors que compleixin amb la versió 5 ja inclouran tot allò necessari per a reproduir els vídeos inserits en els llocs web.
  • Com us imagineu, l’empresa o iniciativa que es trobi al darrere del còdec emprat per equipar l’HTML 5 obtindrà una quota de poder prou gran al tenir una influència potencial molt àmplia (sobre tots els internautes!) pel què les picabaralles són ara entre els principals jugadors del sector per imposar el què millor els vagi.

Continue reading »

Comments (0)
Noticies, Software

Repassem les novetats de Firefox 3

By , on 2 de juliol de 2008

El logo del FirefoxUn cop passada la ressaca informativa del Download Day (es van aconseguir més de vuit milions de descàrregues que ara han de ser validades pels certificadors del llibre Guinness) és un bon moment per avaluar amb calma les novetats que porta la nova i esperada versió de Firefox i veure si ens podrà ser útil en la nostra tasca diària amb la Xarxa de xarxes.

Abans de res, esmentar que aquest programa és un navegador web, i per tant és emprat per a visualitzar llocs web i interactuar amb ells. En ser Firefox programari lliure, podem a més descarregar-lo i instal·lar-lo en el nostre sistema operatiu sense haver de pagar res a ningú, eliminant-lo sense problemes si al final veiem que no el volem usar. Firefox és homologable en finalitat i funcionalitats a altres programes com Internet Explorer, Safari o Opera.

També és multiplataforma, el que significa que es troba disponible per a diversos sistemes operatius; així, si teniu un PC amb Windows o un Apple amb Mac OS X, podreu instal·lar-lo sense problemes, sempre que descarregueu el paquet apropiat per al vostre sistema.

La present versió, publicada fa pocs dies, ha comptat amb un llarg nombre de “previews”, versions de testeig que han donat tan bons resultats que algunes s’han arribat a incloure en sistemes operatius madurs i estables. És el cas de la beta 5, que fou inclosa entre d’altres en Ubuntu 8.04, una distribució GNU/Linux de primer ordre.

Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio