Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘SEODo you wish you could increase your online leads?Getting a GUARANTEED 1ST PAGE GOOGLE RANKING is easier and more cost-effective than you might think.We have helped a lot of businesses thrive in thi’

Internet

Marissa Mayer, nova CEO de Yahoo!

L’executiva ha estat durant els últims anys una de les cares més visibles de Google
By , on 17 de juliol de 2012

Yahoo! pren la iniciativa en la seva competició amb Google i presenta a Marissa Mayer com a CEO de la companyia. L’executiva va ser la primera treballadora de Google i ha estat durant anys una de les cares més visibles de l’empresa.

L'executiva té un currículum envejable

Sota el seu càrrec va a arribar a estar el desenvolupament del cercador, Google News i Google Images. Tot i així, en els últims mesos la seva carrera professional va sofrir un retrocés, quan Larry Page, CEO de Google, la relegà a Google Maps. Un fet que segurament ha facilitat la sortida de Mayer de Google.

Per la seva part, Yahoo! comunicà a través d’una nota de premsa que la contractació de Mayer significa un “renovat punt de vista per l’innovació de productes amb l’objecte d’impulsar l’experiència de l’usuari i dels ingressos en publicitat”. De la mateixa forma, amb la incorporació de l’executiva espera consolidar la seva cúpula directiva, en crisi des de fa uns anys. I és que per Yahoo! es tracta de la cinquena CEO en cinc anys, una xifra molt negativa per l’empresa, que deixa patent la incapacitat per mantenir aquest lloc estable.

Continue reading »

Comments (0)
Internet

Google prepara un nou canvi en les cerques i els resultats

En uns mesos, començaran a aparèixer respostes a sobre dels resultats
By , on 18 de març de 2012

Google no s’atura i constantment està reinventant-se. De fet, el proper canvi a la vista, tot i que no té una data concreta, probablement tindrà lloc en uns mesos i suposarà l’inici d’una transició cap a la web semàntica.

Arribarà finalment la web semàntica?

I què es la web semàntica? Doncs és una mena de web ampliada on el més important són els continguts, els significats, de manera que resultarà molt més senzill trobar respostes a les preguntes que hi plantegem. La web semàntica no és quelcom nou, al contrari, és un concepte tan anticipat que, el dia que arribi ja no li trobarem cap novetat. És cert que moltes pàgines ja estan preparades per a una web semàntica, ja que han estructurat els seus continguts d’una manera uniforme (les anomenades ontologies), però el problema més greu que s’ha d’afrontar és la manera de gestionar els milions i milions de pàgines que no tenen el seu contingut estructurat de cap manera.

El que té previst fer Google en uns mesos es aportar a l’usuari alguna cosa més que un llistat de vincles. El que es vol és aprofitar els avanços en web semàntica i les relacions de significat per donar a l’usuari més informació, més dades i fets que puguin aportar un valor afegit (i d’aquesta manera mantenir el lideratge de Google).

Continue reading »

Comments (0)
Internet

Google fidelitza, Facebook hi pesca

Registre automàtic de Gmail i Google+ i ofertes a Vevo
By , on 22 de gener de 2012

Seguint la línia començada uns mesos enrere amb el llançament de Google+, la intenció del gegant de les cerques és la de potenciar la seva nova xarxa social per fer front als grans dominadors, Twitter i sobretot Facebook. Per aconseguir-ho, els de Google no s’estan d’obligar d’alguna manera als seus nous usuaris a registrar-se com a usuaris també del seu programa de correu, el gmail, i de la seva xarxa social.

Google+, la xarxa social de Google

Google ha redissenyat el formulari de registre d’usuaris i ara, a l’hora de fer-te el compte, també t’estàs creant un perfil de Google+ i un compte de correu. De fet, el que diu Google és que ser un dels seus usuaris registrats no és només per fer cerques, sino que hi ha tot un món d’aplicacions i eines que podem fer servir de manera gratuïta i que podem gaudir amb un sol registre unificat. Personalment crec que és un avantatge, perquè fins ara havíem de crear un per un tots els usuaris per cadascun dels serveis, amb l’embolic que això suposava després a l’hora de fer els logins. En qualsevol cas, un cop fet el regsitre únic, tenim la possibilitat d’eliminar individualitzadament el perfil de Google, el contingut de Google+ o el compte de Gmail.

La comunitat d’usuaris de Google+ no para de crèixer i ja està als 90 milions de persones, mentre que el programa de correu, el Gamail, ha superat els 350 milions d’usauris. No obstant, Google encara està lluny del volum d’usuari que ha acumulat Facebook en els seus pocs anys de vida. Des de la seva posició dominadora de les xarxes socials, Facebook li ha volgut fer una jugada a Google. La notícia és que Facebook ha establert negociacions amb Vevo per tal que aquest servei de vídeos musicals online deixi Youtube, la plataforma de vídeos de Google, i faci una migració als seus servidors i plataforma. Vevo i Google encara tenen contracte per un any, per tant caldrà esperar a veure com es desenvolupen les negociacions.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Resultats en temps de real de Google

A més, Google+ incorpora trending topics
By , on 23 de novembre de 2011

Tot i que la majoria de nosaltres som usuaris quotidians del cercador de Google, és molt probable que amb l’ús diari no haguem reparat en tot un seguit d’eines extres de cerca que aquest ens proporciona. Una d’aquestes eines, que si no la veiem la podem fer aparèixer al menú de l’esquerra sota l’epígraf “Més eines”, és la cerca de notícies de darrera hora.

Nou a Google+: els trending topics

Aquesta funcionalitat, heretada del pioner “Google News” (que ja fa temps que va passar a millor vida) ens retorna les publicacions més recents sobre el tema que estem cercant. També tenim la possibilitat de cercar les darreres 24 hores, els darrers dos dies, la darrera setmana, el darrer mes o fins i tot el darrer any (a més, podem fer cerques personalitzades entre dates concretes). Amb aquesta cerca “de darrera hora” obtindrem literalment les noticies que s’han publicat fa menys de 60 minuts.

¿Quina utilitat té això? Principalment té una funció informativa molt interessant per qui vol saber de què s’està parlant a la xarxa. Aquest tipus de cerques ens permet seguir la línia de temps de la informació i veure com s’està propagant la informació. És interessant anar veient quines són les fonts originals de les notícies i com altres llocs web les hi van replicant. Tot i que és una cerca orientada al temps, els resultats que ens mostra Google no segueixen un ordre cronològic estricte, més aviat segueix el seu criteri de posicionament (el mateix que les cerques simples), prioritzant les pàgines més ben posicionades al seu rànking.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Google+ lliure per a tothom

La xarxa social del Gran Cercador deixa enrere el sistema d'invitacions després de tres mesos d'haver nascut
By , on 25 de setembre de 2011

Un llarg període de proves era una norma no escrita de Google. GMail, el seu servei de correu, va estar així durant anys. Google+, la seva xarxa social, ha arribat a la maduresa en només tres mesos. Ja no calen invitacions i qualsevol pot donar-se d’alta. S’engega així de forma oficial la gran partida de poker online de les xarxes socials, amb dos grans asos d’Internet competint pel mateix pastís: Facebook i Google.

Google+ creix com mai ara que per fi és obert a tothom

Google+ va néixer el mes de juny passat. En poques setmanes va superar els 10 milions d’usuaris, però, s’estima que encara no ha arribat als 50 milions. Twitter i Facebook, els reis en el món social amb 100 i 400 milions respectivament.

Vic Gundotra, màxim responsable de Google+, insisteix que la seva empresa està molt satisfeta amb el resultat. “Entenem que el nostre servei és necessari perquè compartim com es fa en el món real. Si no s’explica tot a tothom, el nostre sistema de cercles és bastant lògic”, exposa.

Entre les millores que s’han presentat es troben les quedades en vídeo, que permeten fer videoconferència des del telèfon sense cost addicions, només amb la tarifa de dades que es tingui contractada. Una altra de les novetats, divertida i didàctica, és la pissarra compartida, per fer esbossos a la pantalla entre diverses persones en temps real. També s’han retocat les cerques. “Volem que la informació valuosa surti a la llum, per això ajudarem a trobar temes i converses que fomentin el debat i el coneixement”, diu el directiu. Alhora, el món de l’entreteniment per a xarxes sociales també s’ha vist reforçat recentment a Google+, amb l’estrena dels títols de més èxit de Zynga, com els jocs de poker o el Cityville.

Tanmateix, a Google+ el persegueixen dues polèmiques. L’absència de perfils o pàgines per a empreses i serveis, ja que per ara només poden usar-lo persones, i el rebuig als sobrenoms (els nicks). “Ens podem sortir amb qualsevol cosa”, argumenta Gundotra, “sinó que farem alguna cosa per a empreses i organitzacions veritablement nou. Sabem que hi ha demanda, però el nostre compromís és amb la innovació i l’excel·lència”. Una cosa semblant contesta pel que fa als sobrenoms: “Pensem que allò més apropiat és que es reconegui fàcil a la gent, però serem flexibles i deixarem que els usuaris s’expressin lliurement”.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Noticies
La companyia del cercador s'ha guanyat molts enemics amb les seves darreres iniciatives comercials

Les operadores volen que Google pagui una part de la factura de la Internet Mòbil

No esmenten, però, que els usuaris ja paguem unes factures prou altes
By , on 9 de març de 2010

Google, en el punt de mira

Darrerament, Google s’ha guanyat molts enemics per haver anat entrant en camps del món de la informàtica on inicialment no hi tenia presència. L’arribada del navegador Chrome, del sistema operatiu Chrome OS o del telèfon mòbil Nexus One, han comportat el refredament de les relacions entre la companyia del cercador i antigues aliades com Apple o Motorola. En alguns casos, aquest enfrontament s’ha fet públic (cas de les declaracions de Steve Jobs en contra d’Adobe i Google) o privat (cas del que expliquen de Motorola que, com altres fabricants, ha quedat mosquejat amb Google però sense dir-ho públicament perquè necessita Android).

Un dels darrers enemics que sembla haver-los sorgit a Sergey Brin, Larry Page i els seus, són les operadores de telefonia mòbil. Recentment el president de Telefónica, César Alierta, afirmava que Google provoca una gran despesa de l’ample de banda de la Internet mòbil (pàgines web i serveis en línia consultats des dels nostres smartphones), lucrant-se amb la publicitat i sense que res d’aquests ingressos repercuteixin en la millora de les infraestructures que permeten a la companyia del cercador lucrar-se. Dit d’altra manera, César Alierta vol una part del pastís de Google.

Però és que no només es tracta del president de l’operadora espanyola; en el recent Mobile World Congress, Vittorio Colao (CEO de Vodafone) també es va mostrar favorable a la mateixa línia, amb què Google pagui una part de la factura de la Internet Mòbil.

Aquí, el principal problema consisteix en les infraestructures, en les antenes de telefonia, ja que s’han de canviar cada pocs anys degut als avançaments tècnics que s’estan fent a nivell de velocitats i capacitats de connexió. Si fa quatre dies -com aquell qui diu- es desplegava la 3G, ara li toca el torn a la 4G, però és que potser d’aquí dos anys ja es comença a parlar de la 5G. I un cop s’han gastat milions d’Euros en implantar antenes a tot el territori, és molt galdós haver-les de substituir per unes altres, a més de que no s’han amortitzat les primeres.

Podem pensar que és en aquest clima, amb uns governs que no tenen liquiditat per subvencionar les noves infraestructures malgrat que per nombre d’usuaris (creixent dia a dia) i ús que aquests fan de la xarxa telefònica (amb més connexió a Internet i descàrregues de continguts multimèdia), la necessitat és imperiosa, que les operadores busquen trobar una font de finançament i no se’ls ha acudit cap altra cosa que aquesta, però jo crec que és més aviat un toc d’atenció a Google, no sigui que la companyia del cercador es vulgui atrevir a entrar en el seu negoci.

De fet, als Estats Units, Google ja hi té un projecte per estendre cable de fibra òptica, especialment a zones rurals. Així que veient els exemples del Nexus One o el Chrome OS, el més probable és que les operadores hagin volgut parar-li els peus a la multinacional abans fins i tot d’haver-s’hi d’enfrontar comercialment, tot aplicant una maniobra de bloqueig. No debades, el futur de la informàtica personal està tirant cap a allò que és mòbil, pel que per a la gent de Google (i segons va afirmar Eric Schmidt a la seva keynote del mateix Mobile World Congress), aquest àmbit té preferència sobre la informàtica d’escriptori. D’aquí a passar a constituir una operadora pròpia, per a Google pot haver-hi un pas, i més si veiem tots els fronts que ha obert darrerament.

I jo em pregunto: no farien més bé aquestes grans companyies qüestionant els sous dels seus alts directius que a dia d’avui i en molts casos, cobren quantitats dignes d’un jugador de futbol de primera divisió? Evidentment que ho farien, evidentment que no ho faran.

Comments (0)
Cibersocietat, Professional
Ha avançat molt en poc temps. Cap a on tirarà ara?

Google: el monstre que ens temíem?

La companyia del cercador toca molts camps, el què l'acosta al catàleg de productes i serveis de Microsoft
By , on 30 de novembre de 2009
Les oficines de Google a Madrid, com les altres que la companyia té arreu del món

Les oficines de Google a Madrid, com les altres que la companyia té arreu del món

Les crítiques a Google per les dimensions i pràctiques de l’empresa no són noves, ni han augmentat recentment, però les darreres iniciatives que ha pres la companyia del cercador homònim fan témer a més d’un que el futur de Google sigui no guanyar a Microsoft, sinó substituir-la en el seu rol de dominadora del món de la informàtica. Per a aquestes veus escèptiques i crítiques, serà com substituir una monarquia autoritària de dret diví per una dictadura civil o militar de caire autoritari; si abans no et podies queixar del rei, ara no ho podràs fer del president del govern.

I no és que Google n’hagi donat moltes mostres, però algun indici si que hi ha. Jo sempre em quedaré amb què l’empresa va pactar amb el govern xinès per estar present al mercat d’aquest país encara que fos al preu d’admetre la censura. Puc entendre l’excusa que van donar, que si no ho fan, igualment molts internautes del gegantí país asiàtic no tindran accés a certs continguts, però no la comparteixo. Èticament no ho trobo admissible.

Però les “obscures” intencions de Google es queden en això, en obscures, foques, amagades i, per tant, que no podem afirmar cap a on es decanten. És fàcil acusar però cal tenir proves per fer-ho amb fonament. Per mi, i torno a personalitzar, l’afer xinès és un indici però de moment només ens serveix per acusar la companyia del cercador d’haver obrat malament, i no de que vulgui monopolitzar el mercat.

Sergey Brin i Larry Page, els fundadors de Google en una conferència a Israel

Sergey Brin i Larry Page, els fundadors de Google en una conferència a Israel

Repassem una mica els darrers moviments de Google fora de l’espai online: fa una mica més d’un any, al setembre del 2008, llançava el navegador web Chrome. Poc després era Android, la plataforma per a telèfons mòbils, la que veia la llum i, amb posterioritat, aquesta mateixa ha depassat l’àmbit dels terminals de telefonia per a ser vista en alguns netbooks i centres d’oci multimèdia portàtils. Chrome OS era anunciat en ple estiu, i ja aquest mateix mes ha llençat un llenguatge de programació (Go!) i un nou protocol SPDY que ha de substituir l’HTTP, a més del codi font del Chrome OS. Tot això sense comptar les nombroses iniciatives online com Google Wave o el vídeo corporatiu.

Jo crec que la tàctica de Google és seguir el camí que va encetar Microsoft fa uns anys: disposar de tot allò necessari per a fer funcionar un ordinador, des del sistema operatiu fins als jocs, passant pel paquet ofimàtic, eines de disseny,… és clar que la companyia fundada per Bill Gates ha tingut anys per aconseguir-ho i Google és una empresa prou jove que encara li queda molta vida i energies per endavant i molt camí per recórrer.

En aquest sentit, si que potser ens trobaríem amb un canvi d’un jugador predominant per un altre, però per a què això passi ens manca encara molt; Google és forta a Internet, i el seu navegador està creixent, però amb prou feines té implantació fora dels serveis en línia. El seu sistema operatiu és una aposta de futur a llarg termini, ja que depèn de l’existència d’una connexió a Internet continuada que avui en dia no tenim al nostre abast tret que ens trobem en una gran urbs (i encara), pel què no molestarà en absolut al Windows.

Però a llarg termini si que ens hi podem trobar, i el perill rau en què als quarters generals de Google a Mountain View se n’oblidin de l’eslògan “don’t be evil” (no siguis dolent, en una al·lusió gens amagada a Microsoft) o es pensin que han de ser ells qui marquin la pauta del que és ser bo o ser dolent.

Així doncs, tenim no la desbandada d’un monopoli a la vista, sinó la possible substitució d’aquest per un altre, que pot ser més o menys laxe, això queda per definir. Ara, digueu-hi la vostra ;-)

Foto oficina Google Espanya: Enrique Dans a Flickr
Foto Sergey Brin i Larry Page: Ehud Kenan
a Flickr

Comments (0)
Cibersocietat, Linux, Software
Serà Android la plataforma que popularitzi realment el sistema operatiu del pingüí?

Google i Linux. Molt soroll per a no res?

By , on 8 de juliol de 2009
Sergey Brin i Larry Page, els dos fundadors de Google

Sergey Brin i Larry Page, els dos fundadors de Google

La companyia del cercador sembla molt compromesa amb el sistema operatiu del pingüí, en el qual ha basat la seva plataforma per a telèfons mòbils Android, la qual s’especula que farà ben aviat el salt al món dels ordinadors, començant pels netbooks i, de fet, ja l’hem pogut veure en alguns models basats en processadors ARM, com un exemplar experimental d’Eee PC d’Asus presentat en el darrer Computex de Taiwan, una de les principals fires d’informàtica i tecnologia del món.

Però la meva pregunta és: és sincera aquesta aposta de Google pel sistema operatiu del pingüí, o bé es tracta tan sols d’una “pose”, una estratègia per guanyar-se el favor del públic i dels partidaris del programari lliure?

Si, és cert que és ben fàcil dir que Google recolza a Linux pel simple fet d’haver-lo usat en la seva plataforma per a telèfons mòbils, però jo ho veig més aviat com una eina per a què la multinacional del cercador aconsegueixi una finalitat -treure-li mercat a Microsoft-, que no pas que ho faci convençuda de la filosofia que es troba darrer de la plataforma del pingüí, ja que del potencial tècnic i de la comunitat no crec que en dubti.

Continue reading »

Comments (0)
General, Software

Microsoft Office Live Workspace

By , on 1 de octubre de 2007

Microsoft ha anunciat Microsoft Office Live Workspace com a part de la seva estratègia de serveis online.

Microsoft Office Live Workspace es una nova aplicació web de l’Office de Microsoft que et permet accedir als teus documents en mode online y compartir-los amb altres usuaris. Es una eina destinada a competir amb el sistema d’ofimàtica online de Google que tant de mal li està fent.
Microsoft Office Live Workspace estarà disponible de frans, y et pots enregistrar per fer servir la beta en anglès avui des d’aquí.

Microsoft també ha anunciat Microsoft Exchange Labs, un nou programa de I+D per testejar les capacitats de la missatgeria de nova generació i les comunicacions unificades en entorns de grans escales, el suport continu per clients i socis del CRM Microsoft Dynamics Live, el renombrament del Microsoft Office Live per petits negocis, un servei dedicat a ajudar en aquells punts clau d’un petit negoci, inclòs els serveis IT bàsics i els serveis de ventes i marketing, per Microsoft Office Live Small Business i Microsoft BizTalk Services, un servei que permet als desenvolupadors crear aplicaciones compostes rápidament i amb cost reduit, que ajuda generar més eficiencia de costos.

Font: I4U News

Comments (0)
Hardware, Modding, Noticies

The WoW Online Gaming PC

By , on 15 de febrer de 2007

WoW Online Gaming PC

Que pari atenció aquesta legió de fanàtics de Word of Warcraft. WidowPC, botiga d’ordinadors destinats a jugar líder de la industría, ha llançat el primer ordinador del món específicament dissenyat per als jugadors de World of Warcraft. El hardware i el software del PC està optimitzat per a jugar a WoW al nivel més alt de rendimiento i detall.

Segons sembla, la idea va sorgir un poc entre els enginyers de l’empresa i els clients. D’una banda, la majoria dels enginyers de l’empresa són uns viciats de WoW i ja havia dissenyat equips per als seus amics. Per l’altra banda, molts clients els preguntaven si els podian oferir una màquina assequible que fes “rular” el joc de forma excepcional.

D’aquesta necessitat va aparèixer el PC que comentem, que es construeix al voltant d’una tecnologia ja comentada anteriorment en Informàtica.cat. Es tracta d’una tecnologia de xarxa intel·ligent per a reduir ostensiblement el lag que es produeix en aquest tipus de jocs massius online, l’acceleradora de jocs online Killer NIC, de Bigfoot Networks.

Llavors, aquests viciats de WoW poden obtenir per uns 1500$ la millor màquina possible per a jugar al joc…en principi. I dic en principi perque el valor diferencial d’aquesta màquina es la Killer NIC, i com ja vam veure en la notícia sobre la targeta, la eficàcia de la targeta està per demostrar de forma definitiva. De fet, podem veure aquí que el fet de fer servir o no la Killer NIC no aporta diferència apreciable.

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio