Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘tecnologia impress’

Especials

Barcelona, una smartcity que inspira al món

Barcelona és un referent en els projectes tecnològics a nivell mundial
By , on 27 de febrer de 2014

Aquesta setmana s’ha celebrat a Barcelona el Mobile World Congress 2014, una nova edició del congrés de tecnologia mòbil més important del món que la capital catalana mantindrà, com a mínim, fins el 2018. Sense cap mena de dubte, Barcelona s’ha convertit en els darrers anys en un referent de la tecnologia i la innovació i ja és la primera smartcity d’Espanya, la cuarta d’Europa i la desena del món.

A més de ser un focus per a tot tipus d’empreses i projectes relacionats amb la tecnologia, la ciutat manté la seva essència amb ingredients elementals com la cultura, tradició, gastronomia, clima o història, entre d’altres. Tot fa que la Ciutat Comtal sigui cada dia més atractiva per als viatges de plaer i professionals, inspirant a tothom qui la visita. En altres àmbits creatius com els del disseny, la fotografia o l’art, Barcelona n’és també un referent i disposa de més de 100.000 professionals treballant a la ciutat.

Després de la celebració del Mobile World Congress, Barcelona continua en el camí de la innovació amb projectes que la converteixen cada cop en una ciutat més cosmopolita, amb més serveis i comoditats per a tothom qui hi viu o viatja, i és un punt cada cop més brillant a la geografia mundial.

Comments (0)
Especials

Ratolí virtual de creació espanyola és tot un éxit mundial

Amb un disseny únic, pensat pels discapacitats, ja supera les 300.000 descàrregues
By , on 15 de juny de 2011

Un ratolí virtual, únic al món, desenvolupat amb tecnologia de fabricació espanyola s’expandeix cada cop més pel món, especialment a Llatinoamèrica, en haver assolit més de 300.000 descàrregues globals. L’enginyós invent funciona amb lleugers moviments de cap i gestos facials, i està dirigit principalment a les persones discapacitades.

Aquest enginy de ratolí, denominat “Headmouse”, ha estat desenvolupat per la Universitat de Lleida (centre ubicat als païssos catalans), juntament amb l’empresa Indra i la Fundació Adecco, en el marc de les anomenades càtedres de Tecnologia Accessible.

Captura de pantalla

Headmouse permet l'accés al ratolí amb la mirada, una eina molt útil per als discapacitats

Segons els seus responsables, es tracta d’una tecnologia única al món en el sentit que és gratuïta, i ofereix una molt alta eficàcia en les seves prestacions adreçades a persones amb mobilitat reduïda, a partir de la seva descàrrega en qualsevol ordinador que incorpori una webcam. Així, els usuaris poden disposar d’una millor i més fàcil interactuación amb la computadora, que els hi permetrà des de realitzar tasques de treball ofimàtiques, navegació per Internet, o fins i tot activitats d’oci o lúdiques com pintar o dibuixar, reproduir videos o jugar poker online. A més, la seva utilització no requereix un aprenentatge previ, ja que el seu maneig és molt senzill, com explica la mateixa responsable de tecnologies accessibles d’Indra.

Altres tecnologies amb funcionalitats similars en el mercat tenen un cost aproximat de 12.000 euros (uns 17.200 dólars) per a l’usuari, i la seva utilització implica cert caràcter invasiu, atès que habitualment obliguen a portar alguna cosa a la cara que sigui percebut pel sistema per moure el ratolí. En el cas que ens ocupa, l’usuari es deslliuraria de tots aquests farregosos complements.

Està previst que en els propers dies, aquesta tecnologia catalana es presenti a Panamà, després del seu exitós llançament en altres nacions llatinoamericanes, com Xile, Mèxic, Colòmbia, Argentina o Brasil. Així mateix ha estat llançada també a la Xina i als Estats Units, país aquest últim que està absorbint al voltant del 2 per cent de les descàrregues del sistema.

Aquest ratolí virtual, del qual n’existeixen versions en anglès, espanyol, portuguès i italià, funciona a partir de l’ús d’algorismes de visió artificial. A més el programa, es pot emmagatzemar fàcilment en qualsevol dispositiu per al seu fàcil trasllat i incorporació en l’ordinador que desitgem.

Les noves versions fan possible, per exemple, que el sistema funcioni sense problemes amb una baixa il luminació de la sala on estigui la webcam, i la seva compatibilitat amb més tipus de càmeres, fins i tot amb les incorporades en els ordinadors portàtils. De moment, tanmateix, només está disponible per a entorns amb sistema operatiu Windows. Els usuaris de Mac poker hauran d’esperar per ara.

Comments (0)
Hardware, Noticies
Els hem provat

LG presenta la gamma més complerta de monitors 3D

La qualitat gràfica és excepcional, amb una sensació de profunditat molt aconseguida
By , on 24 de desembre de 2010

El model LX6500. Evidentment, qualsevol foto, perd molt. S'ha de veure al natural i funcionant

Les tres dimensions estan de moda; pel·lícules com Avatar l’han començat a explotar reeixidament a les sales comercials de cinema, però no es queda només en aquestes. Videojocs i, fins i tot, emissions televisives, aposten i apostaran més encara en el futur per entrar en la tercera dimensió. Té lògica: visualment és molt més atractiu, i si es comencen a desenvolupar continguts per a sales de cinema que tard o d’hora s’acabaran emetent per televisió, els usuaris demanaran dispositius que puguin reproduir-los també a la seva sala d’estar mantenint la fidelitat 3D dels cinemes.

Tots els principals fabricants de maquinari tenen la seva oferta de monitors amb aquesta tecnologia, inclosa la sud-coreana LG, però aquesta ha ampliat destacadament el seu enfocament cap a aquesta tecnologia amb la presentació a principi d’aquest mes de la seva nova gamma, que es va fer a Madrid i a la qual hi vam ser convidats.

Deixant de banda els models pertanyents a la gamma (que podeu consultar fàcilment a la web de l’empresa), el que us vull transmetre és la sensació que em van deixar aquests monitors, i que ja us avanço que va ser bona.

La qualitat d’imatge és molt nítida, sobretot en les pantalles de plasma i en aquelles que empren tecnologia de retroil·luminació lateral LED (LED Plus). Un cop posades les ulleres i mirant aquestes pantalles, semblava que els objectes havien de sortir-ne físicament i colpejar-nos. No obstant, també és cert que els continguts estaven preparats per tal de resultar espectaculars en aquests entorns, amb colors vius i formes i plans que realment donen una sensació de profunditat realçant els objectes en primer pla. Un exemple consisteix en les imatges d’avions amb paisatges de fons.

A més dels televisors i monitors d’ordinador (jugar al Call of Duty, i encara que jo de jocs més aviat poc, va ser una autèntica delícia), LG també va presentar a Madrid diversos dispositius més de la nova gama orientada a 3D. Un d’ells fou el projector CF3D, que vaig provar amb un joc de cotxes (ho sento, però no em pregunteu quin, perquè ja us he comentat que jo per als jocs…).

La impressió que em va deixar és que la tecnologia 3D encara no està prou adaptada a aquest tipus de dispositius, ans al contrari que en el cas dels televisors i, sincerament, no se si arribarà mai a estar a l’alçada el nivell de visualització tridimensional que es veu en la imatge projectada en una paret o llenç blanc en comparació amb la que es pugui veure sobre la superfície d’un monitor preparat per a això.

Una darrera reflexió: les ulleres que proporciona LG són d’allò més còmodes i, com que són les mateixes que es fan servir en una sala de cinema adaptada a la tecnologia 3D, hom es qüestiona ràpidament el fet d’endur-se-les quan surt a veure una pel·lícula. Jo, la darrera vegada que vaig a anar al cine a veure’n una en 3D (Avatar) vaig sortir amb mal al nas de les ulleres (habitualment només en porto de sol i per espais de temps no gaire perllongats).

Comments (0)
Mòbils, Software
Usant el mòbil per sobreposar una capa de dades al què veiem

Realitat 2.0

cada dia s'hi inverteix més, tot i que encara no es pot demostrar que sigui àmpliament usada
By , on 24 de novembre de 2010

Què passa quan mirem la realitat a través d’una lent? per exemple, quan usem una videocàmera. Oi que hi veieu uns indicadors de l’estat de la bateria, l’hora actual i quelcom que ens indica si la càmera està gravant o en repòs? Doncs si podeu veure això com una capa d’informació que es sobreposa a la imatge real que estem veient, ja estareu una mica més a prop d’entendre què és la realitat augmentada.

Aquests dos mots identifiquen una tecnologia desenvolupada pensant en els telèfons mòbils (malgrat que també es podria adaptar a càmeres de fotos i de vídeo) que sobreposa, a la imatge captada de la realitat, una sèrie d’informacions generades informàticament, usualment com a etiquetes. Com que aquestes dades afegeixen informació a la realitat, per això a aquesta tecnologia se la coneix com a realitat augmentada.

Solucions per a dotar els nostres smartphones de realitat augmentada n’hi han vàries, depenent de la plataforma de programari que empri el nostre terminal. Totes elles, però, tenen una forma de funcionament en comú: empren la càmera per a captar les imatges de l’entorn, i mentre ens les mostren a la pantalla com si gravéssim un vídeo, hi afegeixen la capa de dades.

Un exemple d’aquestes aplicacions és Layar, disponible per a dues de les principals plataformes del mercat, iOS (iPhone) i Android, i que tenim a la nostra disposició gratuïtament a les botigues virtuals d’ambdues plataformes.
Continue reading »

Comments (0)
Internet, Linux, Noticies

El darrer kernel Linux inclou suport per a WiMAX

La tecnologia necessària ha estat cedida per Intel
By , on 3 de abril de 2009
WiMAX, el futur de la banda ampla mòbil

WiMAX, el futur de la banda ampla mòbil

És una noticia que ha passat totalment desapercebuda per als mitjans de comunicació, fins i tot per als especialitzats, i que malgrat no sigui espectacular, té la seva importància de cara al futur. Resulta que la darrera versió alliberada del kernel de Linux, i que porta per numeral el 2.6.29, ha inclòs suport per a WiMAX.

Aquest estàndard de connectivitat sense fils es presenta com una aposta de futur per cobrir grans territoris, sovint poc poblats, i on pels accidents del terreny o la manca de població, no surt a compte portar-hi la banda ampla tradicional… en alguns casos, gairebé segur que no surt a compte ni tan sols portar-hi el telèfon.

El WiMAX, per exemple, fou l’estàndard triat per cobrir vastes zones de la Lapònia finlandesa, de manera que els pocs residents per quilòmetre quadrat que viuen en aquella àrida regió tenen al seu abast connectar-se a Internet. Al nostre país també hi estem veient el desplegament d’aquesta tecnologia, és clar que a un ritme molt més moderat (és clar, recordeu que “Spain is different” ;-)

Continue reading »

Comments (0)
Noticies, Software

Ja es poden editar fitxers PDF amb l’OpenOffice

By , on 20 de juny de 2008
Pantalla de spash de l\'OpenOffice

Fins ara, editar documents en format PDF equivalia a disposar del programari d’Adobe o d’una altra eina equivalent que usualment requeria tenir coneixements d’un altre programari que no és ni la nostra suite ofimàtica habitual ni qualsevol dels programes d’edició corrent.

OpenOffice disposa des de ja fa temps d’una funcionalitat que li permet exportar els documents creats amb qualsevol de les aplicacions que el composen a format PDF, però si no disposem del document original ens trobarem amb que no podrem modificar el PDF des de la mateixa suite.

Continue reading »

Comments (0)
General, Noticies, Software

Primer vídeo oficial de Windows 7 mostrant com funciona l’interficie multitàctil

By , on 5 de juny de 2008

Si quelcom es donava per segur en les especulacions sobre la propera versió del sistema operatiu de Microsoft, coneguda per ara amb el nom de Windows 7, és que inclouria capacitats d’interfície multitàctil. De fet, els mateixos Bill Gates i Steve Ballmer ja ho van confirmar fa uns dies, però ara en el bloc oficial de Windows Vista s’ha publicat un vídeo (que també podeu veure a YouTube i és el que encapçala aquesta noticia) que mostra clarament com funciona aquesta interfície i com s’hi treballa. Simplement espectacular.

Pel que podem veure, la rapidesa i efectivitat del sistema és total, assemblant-se a Surface, la tecnologia que Microsoft va presentar ara fa un any i que es dirigeix al mercat de l’oci d’alt estànding. De fet, és segur que la tecnologia que veiem en Windows 7 estigui basada en la mateixa emprada per Surface, i és probable que aquesta mateixa sigui ben aviat implementada en Windows Mobile doncs ja són molts els fabricants de terminals mòbils els que implementen solucions pròpies per donar capacitat multitàctil en els seus terminals equipats amb el sistema de Microsoft.

Continue reading »

Comments (0)
Noticies

Emmagatzemament flash d’IBM mitjançant l’spin dels electrons

By , on 21 de agost de 2007

ibm20logo.jpgTots aquests processadors innovadors que desenvolupa la “Big Blue” necessiten alguna mena de memoria cau. És per aquest motiu que IBM està ficada en el camp de la innovació de les memòries flash. La companyia s’ha unit a TDK mitjançant una joint venture per crear memòries flash de nova generació, fent servir la tecnologia “spin torque transfer”, que permetrà fer servir la memòria a escales menors de 65nm.
Aquest tecnologia, anomenada STT-RAM, utilitza la polarització spin dels electrons, posant en linia els camps magnètics per representar el 0 i el 1.
Tot i que Intel i altres han invertit molt en una altra tecnologia rival anomenada canvi de fase, IBM diu que la seva STT es molt més ràpida i pot durar més. Tot això significa que la guerra pel nou format de memòria flash comença.

Vía Engadget.

Comments (0)
Hardware, Modding, Noticies

The WoW Online Gaming PC

By , on 15 de febrer de 2007

WoW Online Gaming PC

Que pari atenció aquesta legió de fanàtics de Word of Warcraft. WidowPC, botiga d’ordinadors destinats a jugar líder de la industría, ha llançat el primer ordinador del món específicament dissenyat per als jugadors de World of Warcraft. El hardware i el software del PC està optimitzat per a jugar a WoW al nivel més alt de rendimiento i detall.

Segons sembla, la idea va sorgir un poc entre els enginyers de l’empresa i els clients. D’una banda, la majoria dels enginyers de l’empresa són uns viciats de WoW i ja havia dissenyat equips per als seus amics. Per l’altra banda, molts clients els preguntaven si els podian oferir una màquina assequible que fes “rular” el joc de forma excepcional.

D’aquesta necessitat va aparèixer el PC que comentem, que es construeix al voltant d’una tecnologia ja comentada anteriorment en Informàtica.cat. Es tracta d’una tecnologia de xarxa intel·ligent per a reduir ostensiblement el lag que es produeix en aquest tipus de jocs massius online, l’acceleradora de jocs online Killer NIC, de Bigfoot Networks.

Llavors, aquests viciats de WoW poden obtenir per uns 1500$ la millor màquina possible per a jugar al joc…en principi. I dic en principi perque el valor diferencial d’aquesta màquina es la Killer NIC, i com ja vam veure en la notícia sobre la targeta, la eficàcia de la targeta està per demostrar de forma definitiva. De fet, podem veure aquí que el fet de fer servir o no la Killer NIC no aporta diferència apreciable.

Comments (0)
Hardware

La polivalència de Intel

By , on 25 de juny de 2006

procesadorIntel és l’empresa que ha dominat el món dels PCs des que aquests són al mercat, cap als voltants del 1981. La seva supremàcia ha estat contundent, però darrerament, AMD els menja terrè amb els seus chipsets, sobretot a arrel de l’aparició dels processadors K6. Si bé és cert que AMD li ha estat menjant mercat a Intel, la pèrdua de percentatge de vendes en favor d’AMD no ha començat a ser preocupant fins ara, gràcies a la gran qualitat dels processadors AMD64.

Intel continúa sent el líder en vendes, però no es pot dormir en els llorers i per contrarrestar el creixement del gran competidor Intel desplega una gran varietat de processadors i productes per adaptar-se a tot tipus de clients.

Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio