Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘twitter’

Noticies

Twitter podria llançar una app de missatgeria instantània

La xarxa social ha estancat el seu creixement
By , on 20 de abril de 2016

Twitter

Els responsables de la xarxa social Twitter podrien estar planificant la creació d’un servei de missatgeria instantània entre usuaris i grups d’usuaris, segons anuncia un reportatge de re/code. Aquesta informació assegura que durant el darrer any haurien surgit diverses converses sobre la possibilitat de crear una aplicació de missatgeria separada de Twitter.

La nova aplicació que podria estar disposada a llençar Twitter tindria com objectiu que els usuaris poguessin parlar en un xat privat o grupal d’una forma més distesa que amb els actuals Missatges Directes de la xarxa social. Així doncs, es tractaria d’una idea similar a la de Facebook amb la seva app Messenger. No obstant, aquest llançament emmascara una pregunta: serà aquesta la solució per a l’estancament de Twitter?

Segons apunten al reportatge, aquesta idea va ser proposades fa unes setmanes pel director comercial de Twitter, Eckart Walther, qui hauria preguntat directament al president executiu de l’empresa sobre el desenvolupament d’una funció de missatgeria independent a Twitter. L’argument és que una aplicació d’aquest estil podria ajudar al creixement dels usuaris de Twitter perquè atrauria a un públic diferent que empenyeria de nou el servei principal, que sembla estancar-se des de fa un temps.

La font consultada per re/code indica que aquestes converses a l’interior de Twitter sobre possibles apps de missatgeria separades s’han sostingut durant molt temps, sense arribar a cap acord definitiu. Recentment es va saber de la possibilitat que Twitter llanci adhesius per a l’edició de fotografies, una nova millora per a Twitter que podria animar als usuaris més joves acostumats a Snapchat a donar-li una oportunitat al servei de micro-blogging. I sembla que crear una app de missatgeria podria ser una decisió a replantejar-se en un futur proper.

I encara que els usuaris són importants, també ho és els diners. I si ben una app de missatgeria instantània portaria més persones que utilitzin el servei per a comunicar-se, també permetria que Twitter pogués oferir noves eines i serveis a les empreses, que podrien utilitzar-ho com un vehicle de comunicació directa.

La idea no és eixelebrada. Facebook la va engegar en 2014, quan va llançar una aplicació de Messenger separada del app principal, amb l’objectiu de poder-hi treballar de forma independent amb el temps, com ja ho està fent. També altres serveis i companyies han optat per crear els seus propis sistemes de missatgeria instantània per a donar una millor resposta a les incidències i disposar d’una via de comunicació directa amb el client.

 

Comments (0)
Cibersocietat

Twitter implementarà sis noves millores durant els propers mesos

La xarxa social busca renovar la seva imatge
By , on 14 de novembre de 2014

Twitter
La xarxa social Twitter implementarà una sèrie de millores durant els propers mesos, entre les quals s’inclouen la nova missatgeria, més contingut multimèdia i un ‘timeline’ personalitzat; segons ha anunciat la companyia en el passat Dia de l’Analista a Sant Francisco (Estats Units). En l’esdeveniment, Twitter va anunciar l’engegada de sis noves funcions amb motiu de captar més usuaris i renovar la seva imatge.

‘Timeline’ Destacat: Aquesta nova funció utilitzarà una sèrie d’algorismes per ressaltar els ‘tuits’ destacats que s’han publicat mentre l’usuari ha romàs inactiu a la xarxa social. D’aquesta forma, Twitter només mostrarà aquells ‘tuits’ que l’usuari consideri rellevants, com per exemple els comptes de les persones a les quals segueix o amb qui interactua cada dia, evitant la resta de publicacions d’altres comptes que no resulten d’interès per a l’usuari.

‘Timeline’ Instantani: A més del ‘timeline’ destacat, Twitter també inclourà un ‘timeline’ instantani que mostrarà els ‘tuits’ que tinguin gran repercussió a la xarxa independentment que l’usuari segueixi el compte. “Creiem que qualsevol persona ha de ser capaç d’arribar a Twitter i sentir-se immediatament immers en aquest món”, va assenyalar el CEO de Twitter, Dick Costolo.

Notícies d’última hora: Per a incrementar la velocitat de transmissió de la informació, Twitter planeja llançar més alertes d’última hora relacionades amb la geolocalización dels usuaris, avisant-los de qualsevol fenomen meteorològic poc comú com és el cas d’un tornado, per exemple, així com de notícies d’última hora destacades.

Editar vídeo i compartir característiques a temps real: A través de la nova funció Compose Tweet els usuaris ja no hauran d’obrir Vaig venir per gravar vídeos sinó que podran “prendre, editar i compartir vídeo en temps real en la plataforma de Twitter”, segons va explicar la companyia. Aquesta funció estarà disponible en el primer semestre de 2015. Aquesta millora se suma a la ja anunciada creació d’un sistema de podcast per escoltar àudios.

Millores en la missatgeria privada: Des de Twitter són conscients del fort creixement de les aplicacions de missatgeria instantània pel que, segons Costolo, la companyia s’ha compromès a dotar d’una “funcionalitat significativa” a aquest servei. El primer canvi que experimentarà Twitter serà l’expansió de l’ús de missatges directes. Amb aquesta funció, que arribarà a partir de la setmana vinent, els usuaris podrien enviar un ‘tuit’ públic en un DM (missatge directe) a una altra persona i mantenir una conversa privada sobre això.

Més aplicacions independents: D’altra banda, la companyia ha anunciat que planeja crear més aplicacions independents per ajudar a expandir el seu ecosistema encara que ha descartat el servei de música. Finalment, el director financer de Twitter, Anthony Noto, ha estat taxatiu respecte al servei de subscripció de Twitter i ha expressat que no té cap intenció d’implantar-ho.

Imatge: HowardLake

Comments (0)
Cibersocietat

Twitter incorpora la reproducció d’àudios en podcast

Ja no cal abandonar Twitter per escoltar àudios
By , on 20 de octubre de 2014

La xarxa social Twitter, juntament amb SoundCloud, ha llançat una nova característica per als usuaris d’aquesta plataforma social sota el nom de ‘Audio Card’. Aquesta nova opció permetrà als seus usuaris reproduir ‘podcasts’, música i altres arxius d’àudio directament des de la seva pàgina d’inici o de missatges de Twitter.

La xarxa de ‘microblogging’ va presentar el dijous ‘Audio Card’, una característica a través de la qual els usuaris poden escoltar una varietat de continguts d’àudio mentre naveguen per la seva pàgina d’inici des del seu dispositiu mòbil, tant en iOS com en Android. Per començar, Twitter ha promès oferir primer aquesta característica als socis del sistema SoundCloud, entre els que s’inclouen fonts tan diverses com la NASA, el Washington Post, CNN, David Guetta, Coldplay i Warner Music. Continue reading »

Comments (0)
General

Twitter celebra 7 anys

By , on 31 de març de 2013

Twitter celebra 7 anys. Ja fa 7 anys que es va crear aquesta xarxa social que ha transformat completament l’ús d’Internet, les relacions socials i el periodisme i la comunicació en general. Molts crítics veien a Twitter com a una moda passatgera, que amb el temps els usuaris abandonarien, però 7 anys més tard no es pot fer altra cosa que valorar l’enorme poder que ha anat guanyant. Esdeveniments polítics, culturals, econòmics i socials han tingut enorme ressò a Internet gràcies a aquesta xarxa social, com la Primavera Àrab del 2010, la crisi nuclear del Japó al 2011, els Jocs Olímpics de Londres, etc.

Twitter va ser idea de Jack Dorsey, un creador de software que no va finalitzar la seva carrera a Missouri University of Science and Technology i a la New York University. Malgrat no acabar els seus estudis, la seva creació ha sigut tot un èxit, quelcom que també li ha passat a Mark Zuckerberg (Facebook) i Steve Jobs (Apple). A l’any 2006, Dorsey va imaginar la seva eina com un sistema de comunicació ràpida per taxistes, el seu nom original era Twttr, però es va adonar del poder que podia desenvolupar adaptant-lo a una web de comunicació global com és avui dia. El primer tuit el va enviar el mateix Jack Dorsey el 21 de març de 2006 i deia “Creant el meu Twttr”.

Qui li hauria dit a Jack Dorsey que avui dia Twitter tindria tant d’èxit? Segons un informe de Royal Pingdom, aquesta xarxa social compta amb més de 200 milions d’usuaris al món que, al 2012, van enviar 175 milions de tuits. És una eina molt útil per veure els corrents d’opinió dels seus usuaris a partir de fets recents, ja que una de les seves característiques més importants és la seva immediatesa. A partir dels hashtags, es creen hipervincles que serveixen per relacionar els diferents temes que es tracten a Twitter. Durant aquests 7 anys, s’han comentat catàstrofes com la crisi nuclear del Japó, totes les eleccions de govern, esdeveniments esportius com la Copa del Món o els Jocs Olímpics, esdeveniments de gran rellevància política i social com la recent mort d’Hugo Chávez, l’assassinat de Gaddafi o la renuncia del papa Benet XVI.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Londres 2012: Els Jocs Olímpics de les xarxes socials

Tant els participants en la competició com els espectadors han utilitzat les xarxes socials per comentar els millors moments al minut
By , on 5 de setembre de 2012

Aquest estiu que ara s’acaba s’ha vist marcat, sens dubte, pels Jocs Olímpics de Londres 2012. La competició esportiva ha ocupat tots els titulars de les principals capçaleres del país i semblava que a la televisió no feien altra cosa. I és que els jocs són tot un esdeveniment que només se celebra cada quatre anys i, per tant, reben tota l’atenció mediàtica. Però si hi ha quelcom nou que ha definit aquesta trentena edició dels olímpics han sigut les xarxes socials. A Espanya, els jocs de Londres són els primers amb Twitter, perquè als anteriors, els de Pekín 2008, encara no existia la seva versió espanyola.

Peveter Londres 2012

El peveter de Londres 2012 a l'Estadi Olímpic de Stratford

Ara que s’han acabat els Jocs (tot i que encara se celebren els Paralímpics), Twitter ha publicat un informe en el qual deia que, durant les dues setmanes de competició, s’havien publicat més de 150 milions de tuits. Amb aquesta xifra tant gran, no es pot negar que els Jocs Olímpics de Londres 2012 han sigut els de les xarxes socials i la interactivitat a través d’Internet. Però aquesta connexió s’ha vist definida tant pels espectadors i els usuaris d’Internet com pels atletes i participants de la competició.

En primer lloc, els espectadors, han fet bullir Twitter en els moments clau. Les victòries del jamaicà Usain Bolt han sigut les més comentades. A la dels 200 metres es van publicar 80.000 tuits per minut i a la dels 100 metres uns 74.000. En canvi, els relleus de 4×100 metres, en el qual l’equip jamaicà va batre el rècord mundial, va suscitar 52.000 tuits al minut. I a sota, a la llista, hi ha Michael Phelps, el nadador nord-americà amb més medalles de la història i Tom Daley, saltador de trampolí britànic. Però no tot és esport, perquè la reaparició de les Spice Girls a la cerimònia de clausura va generar 116.000 tuits al minut.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Comença la traducció de Twitter al català

Els usuaris que ho desitgin, poden col·laborar en la traducció de la seva interfície
By , on 18 de maig de 2012

L’any passat, el periodista Albert Cuesta (principal responsable de la plataforma #twitterencatalà) es va adreçar als administrador de Twitter tot plantejant-los una simple qüestió: donat que ja s’havia traduït un gran nombre d’aplicacions i software, entre ells el sistema operatiu OS X Lion d’Apple, com era que encara no existia una traducció al català del Twitter?

Al Translation Center de Twitter ja es pot completar el català

Sorprenentment, aquest periodista va rebre una resposta de la xarxa social, que li va dir literalment que “no immediatament”, però que durant el 2012 “llançarien Twitter en català”. Doncs bé, des de fa un parell de dies ja està oberta la plataforma per a la traducció del Twitter al català, un espai col·laboratiu on tothom pot participar. De fet, l’acollida per part dels usuaris catalans ha estat tan gran que ha batut rècords de persones interessades. El següent repte és aconseguir completar la traducció en menys d’un setmana i superar així els usuaris de l’àrab, que van trigar només 7 dies.

El que ha fet Twitter és, en lloc de proporcionar una interfície en català, permetre que un grup de voluntaris en facin la traducció. Tot i que pugui semblar que la feina la fan uns altres (que també és cert), això permet una riquesa lingüística molt gran. Aquest sistema de traducció és molt comú en entorns de codi obert, com WordPress, Magento i plataformes similars. De fet, en el programi lliure que es pot instal·lar als ordinadors (que no es troba en un núvol), els fitxers d’idiomes són descarregables i modificables, per a que qualsevol se’ls pugui personalitzar al seu gust.

Continue reading »

Comments (0)
Noticies

La frontera del 140 caràcters de Twitter

¿Superarà els seus límits amb noves funcionalitats?
By , on 13 de març de 2012

Si hi ha un tret diferencial que fa destacar Twitter per sobre d’altres xarxes socials i productes d’internet és la seva concisió. Twitter és una eina de microblogging, és a dir, un mitjà per expressar-se, comunicar-se i relacionar-se en poques paraules. De fet, el límit d’un tuit està als 140 caràcters i és per això que s’han fet tan famoses algunes eines relacionades, com ara els escurçadors d’adreces.

Twitter adquireix Posterous

Doncs bé, els darrers moviments de Twitter sembla que es dirigeixen cap a una ampliació d’aquest límit. No hi ha res definitiu ni publicat, però la compra de Posterous indica que alguna cosa passarà. Darrerament Twitter està cuidant molt l’aspecte dels tuits, per exemple afegint els vídeos incrustats als missatges  o fent automàticament galeries d’imatges quan hi ha més d’una fotografia vinculada al tuit, però sense ultrapassar els 140 caràcters.

Posterous és un servei de publicacions molt senzill que converteix automàticament els missatges de correu que els usuaris l’envien en “posts” (articles d’un blog). Per exemple, si enviem un e-mail amb imatges a Posterous, aquestes es converteixen en una galeria. Si l’e-mail té un document en PDF adjunt, l’article apareix amb un visor per veure’l en línia. Ara, un cop venut a Twitter, d’entrada sembla que el servei continuarà (com a mínim així ho anuncien els implicats), però com moltes altres vegades pot acabar desapareixent o integrant-se al Twitter. Si es donés el segon cas, probablement Twitter es lliuraria de la seva limitació. El que no sabem és com reaccionarien els usuaris amb aquest tipus de canvi. Per dir-ho d’alguna manera, Twitter perdria les seves senyes d’identitat. Imaginem que això és el que també estan valorant els seus directius.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Les grans companyies accepten la censura

Twitter i Blogger, els darrers exemples
By , on 2 de febrer de 2012

Des del nostre punt de vista occidental i  tradicionalmente democràtic, ens pot sobtar que uns drets tan bàsics com són el dret a la informació i a la llibertat d’expressió no siguin conceptualment els mateixos arreu del món. Aquesta circunstància és la que es troba a la base de la decisió de moltes companyies de software o de serveis online de doblegar-se, per dir-ho d’alguna manera, a la imposició d’una censura de continguts.

Blogger aplicarà una censura basada en el nostre país d'origen

Fa uns dies vam conèixer que Twitter començaria a aplicar-se una autocensura que bloquejaria els continguts potencialmente ofensius en determinats països. Per exemple, la llibertat d’expressió és un dret irrevocable dels ciutadans dels Estats Units o de la Unió Europea, però en altres contrades, com ara els països àrabs, la Xina o Korea del Nord, els governs tenen la darrera paraula sobre el que es pot dir o no es pot dir.

Tots recordem el paper que van tenir les xarxes socials en la denominada “Primavera Àrab” del 2010, que va suposar la caiguda d’alguns règims del nord ‘Africa. Doncs bé, sembla que serà complicat que aquesta manifestació de llibertat es torni a repetir, com a mínim a Twitter, per aquesta autocensura de la que parlem. Si al país X està prohibit parlar d’un tema, el Twitter esborrarà totes les piulades sobre això.

Continue reading »

Comments (0)
Internet

Google fidelitza, Facebook hi pesca

Registre automàtic de Gmail i Google+ i ofertes a Vevo
By , on 22 de gener de 2012

Seguint la línia començada uns mesos enrere amb el llançament de Google+, la intenció del gegant de les cerques és la de potenciar la seva nova xarxa social per fer front als grans dominadors, Twitter i sobretot Facebook. Per aconseguir-ho, els de Google no s’estan d’obligar d’alguna manera als seus nous usuaris a registrar-se com a usuaris també del seu programa de correu, el gmail, i de la seva xarxa social.

Google+, la xarxa social de Google

Google ha redissenyat el formulari de registre d’usuaris i ara, a l’hora de fer-te el compte, també t’estàs creant un perfil de Google+ i un compte de correu. De fet, el que diu Google és que ser un dels seus usuaris registrats no és només per fer cerques, sino que hi ha tot un món d’aplicacions i eines que podem fer servir de manera gratuïta i que podem gaudir amb un sol registre unificat. Personalment crec que és un avantatge, perquè fins ara havíem de crear un per un tots els usuaris per cadascun dels serveis, amb l’embolic que això suposava després a l’hora de fer els logins. En qualsevol cas, un cop fet el regsitre únic, tenim la possibilitat d’eliminar individualitzadament el perfil de Google, el contingut de Google+ o el compte de Gmail.

La comunitat d’usuaris de Google+ no para de crèixer i ja està als 90 milions de persones, mentre que el programa de correu, el Gamail, ha superat els 350 milions d’usauris. No obstant, Google encara està lluny del volum d’usuari que ha acumulat Facebook en els seus pocs anys de vida. Des de la seva posició dominadora de les xarxes socials, Facebook li ha volgut fer una jugada a Google. La notícia és que Facebook ha establert negociacions amb Vevo per tal que aquest servei de vídeos musicals online deixi Youtube, la plataforma de vídeos de Google, i faci una migració als seus servidors i plataforma. Vevo i Google encara tenen contracte per un any, per tant caldrà esperar a veure com es desenvolupen les negociacions.

Continue reading »

Comments (0)
Internet

El Twitter com a baròmetre de l’estat d’ànim

Un estudi publicat a la revista Science es serveix dels tuits per mesurar l’estat d’ànim de les persones
By , on 5 de octubre de 2011

Twitter és el mitjà de comunicació més directe dels que trobem a la xarxa. Les seves característiques, dir el que penses, sents o opines en 140 caràcters, el fan molt adient per copsar l’estat d’ànim de les persones, quin és el seu humor, quan es senten millor i quan es senten pitjor. Aquest tipus d’anàlisi sociològic, fonamentat en el contingut de les “piulades” dels usuaris de Twitter, serveix com un indicador per tal de conèixer com es troba la gent. Per dur-lo a terme, s’han analitzat gairebé dos milions i mig de piulades mitjançant diverses eines informàtiques que filtraven els continguts i els classificaven segons representessin emocions positives o negatives.

Sembla que el Twitter és la clau per saber com ens trobem

Podem pensar que l’estudi és una mica esbiaixat, perquè tot i que s’han recollit piulades de tot  el món, només s’han codificat les que són en anglès. Per tant, els estats d’ànim que es reflecteixen són més aviat de la població anglòfona. En aquest sentit, destaquen dates especials de caràcter universal amb piulades positives per sobre del normal, com el dia de Sant Valentí, el dia del Pare, Any Nou o el Nadal, però també d’altres més americanes com el Dia d’Acció de Gràcies o més angleses com el casament del príncep Guillem. Per la banda negativa, també percebem aquest origen anglosaxó de les piulades amb fets com la mort de la cantant Amy Winehouse, les revoltes a Londres o l’aniversari dels atemptats de l’11 de setembre a Nova York. Aquests pics de piulades negatives, també van acompanyats d’altres més universals, com la mort de Bin Laden o el terratrèmol de Japó.
Continue reading »

Comments (0)
Pàgina 1 de 212

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio