Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘visita’

Especials

Barcelona, una smartcity que inspira al món

Barcelona és un referent en els projectes tecnològics a nivell mundial
By , on 27 de febrer de 2014

Aquesta setmana s’ha celebrat a Barcelona el Mobile World Congress 2014, una nova edició del congrés de tecnologia mòbil més important del món que la capital catalana mantindrà, com a mínim, fins el 2018. Sense cap mena de dubte, Barcelona s’ha convertit en els darrers anys en un referent de la tecnologia i la innovació i ja és la primera smartcity d’Espanya, la cuarta d’Europa i la desena del món.

A més de ser un focus per a tot tipus d’empreses i projectes relacionats amb la tecnologia, la ciutat manté la seva essència amb ingredients elementals com la cultura, tradició, gastronomia, clima o història, entre d’altres. Tot fa que la Ciutat Comtal sigui cada dia més atractiva per als viatges de plaer i professionals, inspirant a tothom qui la visita. En altres àmbits creatius com els del disseny, la fotografia o l’art, Barcelona n’és també un referent i disposa de més de 100.000 professionals treballant a la ciutat.

Després de la celebració del Mobile World Congress, Barcelona continua en el camí de la innovació amb projectes que la converteixen cada cop en una ciutat més cosmopolita, amb més serveis i comoditats per a tothom qui hi viu o viatja, i és un punt cada cop més brillant a la geografia mundial.

Comments (0)
General

Noves oportunitats de negoci amb la geolocalització

By , on 15 de gener de 2013
FourSquare

FourSquare al mòbil

Amb l’arribada dels smartphones, mitjançant la tecnologia 3G, és possible conèixer on ens trobem en qualsevol moment. El que pot ser criticat com a una violació del dret a la intimitat, amb por a que el poder sàpiga a tothora on ens trobem i què fem, també és veritat que es creen unes oportunitats de negoci mai vistes fins ara. A les ciutats on vivim avui dia, aquest tipus de tecnologia permet explotar els serveis de geolocalització d’una manera molt innovadora, despertant l’interès comercial de moltes companyies. Però ara bé, també pot tenir una funció social, educativa o divulgativa, per exemple, per difondre el patrimoni històric i cultural del territori a tots els visitants i residents.

Una xarxa social molt famosa per la geolocalització és FourSquare. És molt utilitzada, principalment, per un públic jove gràcies als smartphones. La seva dinàmica és molt senzilla, ja que cada usuari, quan es dirigeix a algun lloc (per exemple, va a prendre una copa al bar, va a veure una obra de teatre, va al cinema a veure una pel•lícula…), ho fa saber a FourSquare i en fa una valoració. Així doncs, persones que volen anar a fer una copa, poden veure quins locals estan millor valorats pels usuaris. A més a més, els usuaris reben punts i premis per opinar o per visitar molts llocs un local. A l’hora de sortir, els usuaris poden realitzar cerques en funció dels seus interessos. Així doncs, es crea com una base de dades de locals i opinions. Sens dubte, és una xarxa social útil pels usuaris, però amb un interès important per part dels comerços i propietaris de negocis d’oci.

FourSquare, avui dia, té molt d’èxit. Té més de 30 milions de persones registrades i té més de 3 bilions de referències. Si es visita moltes vegades un local, es fan molts “check-in”, es guanyen punts que es poden canviar per categories com alcalde, novell, ressacós, Jobs (de Steve Jobs, si et registres en moltes botigues Apple), etc. T’imagines que visites tantes vegades un mateix bar que ja t’anomenen l’alcalde i tot? És, a més a més, una forma divertida de compartir experiències i localitzacions amb altres usuaris, creant un llenguatge en comú i anècdotes per explicar.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, General

Re.vu fa brillar el teu currículum

Una eina que ens farà més visibles a la xarxa
By , on 21 de novembre de 2011
Re.vu

Re-vu converteix el teu currículum en una obra d'art.

Vivim una època en què mai no falten candidats per a un lloc de treball qualsevol, més bé el contrari, cosa que lògicament dificulta bastant la dura tasca de trobar feina, ja que la competència és força ferotge. Com evitar que el nostre currículum acabe abocat a la trituradora de paper llest per ser reciclat? La primera cosa que necessitem, òbviament és que es fixen en el nostre currículum. Re.vu és una eina que ens pot facilitar enormement la visibilitat.

Currículum sobri en text, format clàssic, estructurat en apartats, innovador i modern? Com que en aquest tema hi ha diverses teories i cap veritat absoluta, re.vu ofereix la possibilitat de combinar tots els formats de currículum, des de la infografia al portafoli, passant com no pel model tradicional. Tots ells accessibles des d’un mateix lloc centralitzat. Per començar a fer servir re.vu només caldrà que ens registrem i triem URL, que durà el format re.vu/nomd’usuari. Continue reading »

Comments (0)
General

Sonimagfoto & Multimedia 2011 ja és a Barcelona

Hem visitat el Saló de la imatge i de les tecnologies multimèdia, que ocuparà el Recinte Firal de Gran Via del 23 al 27 de març
By , on 24 de març de 2011

Els amants de la imatge, la fotografia i els gadgets multimèdia en general segurament ja haureu tingut ocasió de trepitjar el lloc on des del dia 23 de març se celebra la nostra cita periòdica amb aquest món que tant ens apassiona. Ens referim, és clar, al Sonimagfoto & Multimedia 2011, el saló que reuneix les últimes novetats del sector de la imatge i les tecnologies digitals que ocuparà el Recinte firal de Gran Via de Barcelona fins el diumenge 27 de març.

Sonimagfoto reunirà durant 5 dies tots els amants de la imatge i la fotografia

Les principals marques del mercat participaran en aquesta 11 ª edició carregada d’activitats, exposicions i conferències. De fet, aquest és el Saló de referència per als que vulguin aprendre les últimes tècniques en retoc digital i tractament de la imatge, de la mà d’especialistes de primer nivell. El visitant realment no tindrà temps per avorrir-entre visita als estands i les moltes propostes que s’han organitzat per a aquest any.

Nosaltres hem tingut ocasió de visitar els seus centenars de metres quadrats dedicats tant a tecnologies per als professionals com a productes més enfocats al consum, i no n’hem tornat indiferents. Cal dir que en un indret com aquest, expressament dedicat a la imatge, destacavem més nosaltres fotografiant-ho tot amb els nostres smartphones, que no els reporters carregats de complexos i pesats equips fotogràfics.

Sigui com sigui, la veritat és que ja des del principi ens hem quedat meravellats amb l’espai i la seva disposició, molt ben aprofitada per totes les marques que enguany hi són presents. I també, com és obvi, de molts productes novedosos, que van des de càmeres ja enfocades a la Internet mòbil fins a sistemes de revelatge fotogràfic en relleu.

Potser sí que en general s’ha trobat a faltar una mica més d’espai, ja que el pavelló número 1 del recinte firal Gran Via 2 no és precisament inmens. Tanmateix, com comentem, l’estructuració d’aquest Sonimagfoto ha estat molt aconseguida, i no hem tingut la sensació de trobar excessius espais desaprofitats o la presència de marques o comerços poc interessants que s’acostumen a colar en aquest tipus d’esdeveniments. Com és tradicional també, no hi eren tots, però tots els que estaven hi eren. Amb això volem dir que el benefici de tenir un saló més reduït és que la visita també es fa més amena i productiva, perquè podem dedicar el nostre temps a les firmes que han fet l’esforç d’estar-hi presents i no perdre’ns per un mar de stands “inútils” com pot passar altres vegades.

A més, podriem dir que el Sonimagfoto d’aquest any tenia una clara vocació experiencial més que no pas material. Evidentment sí que hi havia molts productes i algunes novetats agradables (com l’augment de qualitat dels mòbils per a fotografia o de les càmeres en 3D), cosa normal tenint en compte que al cap i a la fi la indústria es basa en ells. Però ens referim a que el més interessant pel visitant no era simplement “veure coses”, sinó “tastar-les” i aprendre de les tecnologies que hi estaven presents. En aquest sentit, el que més hem gaudit eren els molts “tallers” que s’anaven oferint per tot arreu. Al stand de Casanova, per exemple, anaven passant diferents professionals que presentaven petits workshops per aprendre a realitzar operacions amb Lightroom o d’altres softwares de tractament d’imatge. A la zona del pavelló 1 dedicat a l’AFP també s’oferien periòdicament xerrades més que interessants per conèixer els secrets de la professió.

A banda, no s’ha d’oblidar espais paral·lels on s’ofereixen el gruix de les activitats, és a dir “Les Jornades Tècniques i les Conferències”. Un altre exemple és la “Aula Digital Adobe” que té lloc del 23 al 26 al Pavelló 4.1, i que servirà de classe magistral sobre les últimes tendències digitals en el tractament de la imatge, aproximant-se a les noves versions dels programes de la marca.

També és destacable el “Congrés Internacional Fòrum de Fotògrafs”, que reuneix el 24 i 25 de març alguns dels millors exponents internacionals de la fotografia de casaments, amb ponències i tallers, entre d’altres, Joe Buissink, Xpression International i Robert Lli.

Sonimagfoto 2011 obre així les seves portes tant a públic en general com a professionals durant 5 intensos dies (amb un horari de 10 a 19h), fins al 27 de març. Cal recordar també que el preu de l’entrada serà de 9 euros per als dies entre setmana i de 12 per al cap de setmana, amb descomptes per als socis del Carnet Jove i gratuïtat en l’entrada per als menors de 12 anys.

Les millors marques del sector han dut els seus productes al saló d'enguany

Finalment, destaquem que els àmbits que es contempla tractar aquest any són com sempre molt diversos, per la qual cosa de ben segur qualsevol persona trobarà algun tema del seu interès:
* Captura de la imatge: Càmeres compactes, càmeres reflex, càmeres de vídeo, camphones, mòbils multimèdia, escàners.
* Emmagatzematge de la imatge: Targetes de memòria, memòries USB, discs durs i discos durs multimèdia, pel lícula.
* Edició de la imatge: Programari per a l’edició, manipulació i retoc.
* Processament de la imatge: Laboratori de revelat, minilabs, quioscos digitals, empreses de serveis per a tractament i còpia de la imatge.
* Sortida de la imatge: Impressió imatge digital, impressió domèstica, impressió format mitjà i gran format, impressió sobre diversos objectes i materials, àlbums i marcs (digitals).
* Sistemes AV Multimèdia: Projectors, pantalles planes (plasma, LCD), equips de suport informàtic multimèdia, lectors / gravadors CD, DVD, Blu Ray Disc, TDT, reproductors MP4, Home Entertainment.
* Accessoris i Consumibles: Bateries, carregadors, cables, bosses, objectius, filtres, binoculars, motxilles, maletes, maletins, trípodes, papers, tintes, cartutxos, suports per a la imatge
* Equips d’estudi i per a professionals: Il luminació, acumuladors d’estudi, pantalles, reflectores, taules de llum, taules de manipulació.
* Serveis per a la imatge: Serveis auxiliars de la imatge, serveis d’Internet, operadors de telefonia mòbil.
* Foto Art: Fine Art Printing, interiorisme, decoració.
* Altres: Mitjans de comunicació, formació, escoles, associacions …

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
El nou servei ve dels Estats Units, expandint-se a nivell internacional

Compra’t un amic i perde’t… a través d’Internet

Podem oferir els nostres serveis com a amics i cobrar per això, o bé adquirir els serveis d'un amic
By , on 29 de gener de 2011

La web de Rent a Friend i part del llistat de ciutats de l'Estat Espanyol on hi podeu "llogar amics"

A vosaltres no us han dit mai aquella frase tan suada de “au! ves, i compra’t un amic!”? Doncs ara, si és el cas, ja podreu deixar a qui us l’engegui amb un pam de nas gràcies a Internet i… un servei que permet precisament això, comprar -o més aviat llogar- un amic. I és que la Xarxa de xarxes no deixa de sorprendre’ns més i més a cada dia que passa!

La iniciativa ve, com molts de vosaltres ja deveu haver intuït, dels Estats Units (un país prou curiós per a algunes coses vist des de la nostra òptica), s’ha començat a internacionalitzar, i té l’explícit títol de Rent a Friend (literalment, lloga un amic). Ja es troba disponible al nostre país, i es poden trobar “amics de lloguer”, per exemple, a Barcelona i Tarragona (a Girona i Lleida sembla que encara no hi ha ningú).

En aquest servei tenim dues possibilitats: esdevenir un “amic de lloguer”, oferint el nostre temps per a què d’altres el lloguin, o bé un usuari que compra temps i amistats. En el primer cas, donar-se d’alta a la pàgina web és gratuït, havent d’omplir un perfil que serà el que veuran els possibles interessats en llogar-nos com a amics, i posar un preu a aquests serveis (que pot ser gratuït).
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet
El motiu és que decauria l'interès en la xarxa social més popular del planeta

No, mai podreu saber qui visita el vostre perfil de Facebook

Compte amb les aplicacions de Facebook que diuen que us poden proporcionar aquesta informació
By , on 16 de agost de 2010

Poder o no poder veure qui visita els perfils, un tema sempre polèmic al Facebook. Imatge: Guillem Alsina

D’ençà de la gran popularització de Facebook, una de les grans preocupacions dels usuaris d’aquesta xarxa social ha estat saber qui visitava el seu perfil. És una funcionalitat que està present en un gran nombre d’altres xarxes socials, tant professionals com personals, però que curiosament no es pot trobar enlloc a Facebook. I, personalment, no crec que s’hi trobi mai.

El motiu és simple, i les noies ho entendreu ràpidament (els nois caldrà que traieu la vostra part femenina durant uns moments i us poseu a la pell d’una dona): us faria gaire gràcia saber que els vostres ex i una miríada del que podrien ser catalogats com a pervertits de tota mena estan mirant el que publiqueu a Facebook? i oi que si ho sabéssiu, sospesaríeu seriosament la possibilitat d’abandonar la xarxa?

Ara capgirem l’exercici (noies, traieu la vostra part masculina): a quants nois els faria gràcia que les noies a les qui els miren les fotos, llegeixen el seu mur i repassen de tant en tant les seves amistats, sabessin de la seva activitat. Tot i que m’atreveixo a dir que és quelcom comú, la majoria dels qui ho fan no ho confessen, i és una activitat que pot anar des de la innocent curiositat fins al perillós i real assetjament.

Sense aquest anonimat en les accions de tots els qui participen en la xarxa social més gran del món (500 milions d’usuaris i ja caminant cap als 600), l’activitat en les seves pàgines davallaria notablement, quelcom que no li interessa a la mateixa Facebook; quanta menys activitat, menor nombre d’usuaris interessats, i això equival a menys ingressos.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat
L'antiga zona industrial del Poblenou barceloní és ara el motor tecnològic de Catalunya

La meva visita al 22@

El projecte va arrencar amb la recuperació del barri de cara als jocs olímpics
By , on 21 de juliol de 2010

La zona del Poblenou en la qual s'enmarca el 22@. Imatge cortesia de 22@

Fa uns dies vaig tenir el plaer i l’honor de fer una visita al districte tecnològic de Barcelona, el famós 22@. Aquesta oportunitat em va venir de la mà de l’amic Eduard Batlle, director de les edicions en línia del Punt Diari i el diari Avui, a més de ser una persona extremadament activa pel que fa a l’organització de tota mena d’actes relacionats amb les noves tecnologies.

De fet, i encara que he emprat el terme visita, potser el més correcte fóra anomenar-ho recepció, car gairebé tot l’acte va transcórrer a les oficines que aquesta iniciativa té a la mateixa illa de cases que ocupa el centre comercial de Glòries, i la segona part que inicialment constituïa una visita a peu per alguns dels edificis emblemàtics de la zona, vam decidir bescanviar-la entre tots els assistents (calculo que érem una quinzena de persones) per prendre alguna cosa en un bar mentre el nostre hoste en representació del projecte 22@ ens responia als dubtes i les preguntes que tinguéssim.

El districte tecnològic de Barcelona 22@ ocupa una part del barri del Poblenou, una zona que fa uns dos segles havia impulsat l’activitat industrial catalana i a la qual se la va arribar a conèixer pel “Manchester català”. Però un cop finalitzada la Segona Guerra Mundial, el Poblenou va patir com ningú la fi del procés encetat amb la revolució industrial, i cap a la dècada dels seixanta del segle XX, l’activitat industrial va canviar i es va traslladar.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Noticies

Vídeoconsultes contra les llistes d’espera a la sanitat pública

L'empresa que ho proposa no és del tot imparcial, ja que ofereix solucions de videoconferència
By , on 11 de abril de 2009
Així podria ser una consulta mèdica dins d'un temps?

Així podria ser una consulta mèdica dins d'un temps?

Un recent estudi de l’empresa Dialcom ha posat de relleu que la majoria dels usuaris de la sanitat pública creu que les vídeoconsultes ajudarien a reduir el greu problema de llistes d’espera que inunden tots els hospitals i dispensaris. Gairebé 9 de cada 10 enquestats es va manifestar en aquest sentit (un 87%).

Dialcom no és una part del tot imparcial en el tema, ja que desenvolupa precisament solucions de col·laboració per vídeo i videoconferència, però el què m’ha frepat més ha estat el nombre de persones que s’ha mostrat favorable a la implantació d’aquesta tecnologia, el què significa que almenys saben que existeix alguna forma de comunicar-se per vídeo a través d’una xarxa de comunicacions (que pot ser Internet, i estic segur que la majoria dels que han respost afirmativament hi pensaven) de manera interactiva.

Moltes de les consultes realitzades en hospitals i dispensaris no requereixen d’una exploració, i molts cops també els pacients no realitzen una consulta senzilla per mandra a fer el desplaçament fins al centre mèdic i esperar el seu torn a la cua.

Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Professional

Google presentarà als internautes anuncis basats en els seus interessos

El sistema emprat ja ha generat crítiques per violar la privacitat
By , on 16 de març de 2009
Google AdSense

Google AdSense

La presentació d’anuncis es refina encara més per donar pas a veure en quines pàgines es mou l’internauta per tal de presentar-li la publicitat més adequada per al seu perfil. No obstant, això que pot semblar pràctic i de fet ho és per als anunciants, pot representar un perill: la invasió de la privacitat.

Aquesta nova tecnologia l’aplica Google en el seu popular servei AdSense, i l’ha batejat com a “anuncis per interessos”. Funciona de la següent manera: quan naveguem per Internet, acostumem a centrar la nostra activitat en pàgines amb continguts que ens interessin (cosa lògica). A Google només li cal emmagatzemar en algun lloc aquesta informació i analitzar-la a posteriori per extreure’n conclusions i deduir per on es mouen els interessos de l’internauta.

En concret, i en el cas que ens ocupa, l’emmagatzematge de les dades es realitza a l’ordinador local de l’internauta emprant per a això les anomenades cookies. Aquestes consisteixen en petits fitxers de text en els quals s’hi emmagatzemen dades que són emprades a posteriori pels servidors web per determinar certs paràmetres de comunicació amb el navegador.

Continue reading »

Comments (0)
Hardware, Mòbils

Qtek S200, funcionalitat a cop de llapis

By , on 8 de maig de 2007

qtek s200

A Informàtica.cat hem tingut l’oportunitat de provar aquest mòbil, propietat del meu company de feina Joel . El xaval necessitava actualitzar una mica el seu mòbil i va optar per aquest aparatet que va trobar eBay per uns 330€. El meu company buscava alguna cosa amb la qual poder fer els seus “treballets” orientats a internet, una bona sincronització amb el PC, si era possible amb funcions de tipus PDA, i que a més li permetés trucar per telèfon fins i tot!!

El Qtek S200 cumpleix amb tots els requisits.

Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio