Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘xarxes socials’

Noticies

Twitter podria llançar una app de missatgeria instantània

La xarxa social ha estancat el seu creixement
By , on 20 de abril de 2016

Twitter

Els responsables de la xarxa social Twitter podrien estar planificant la creació d’un servei de missatgeria instantània entre usuaris i grups d’usuaris, segons anuncia un reportatge de re/code. Aquesta informació assegura que durant el darrer any haurien surgit diverses converses sobre la possibilitat de crear una aplicació de missatgeria separada de Twitter.

La nova aplicació que podria estar disposada a llençar Twitter tindria com objectiu que els usuaris poguessin parlar en un xat privat o grupal d’una forma més distesa que amb els actuals Missatges Directes de la xarxa social. Així doncs, es tractaria d’una idea similar a la de Facebook amb la seva app Messenger. No obstant, aquest llançament emmascara una pregunta: serà aquesta la solució per a l’estancament de Twitter?

Segons apunten al reportatge, aquesta idea va ser proposades fa unes setmanes pel director comercial de Twitter, Eckart Walther, qui hauria preguntat directament al president executiu de l’empresa sobre el desenvolupament d’una funció de missatgeria independent a Twitter. L’argument és que una aplicació d’aquest estil podria ajudar al creixement dels usuaris de Twitter perquè atrauria a un públic diferent que empenyeria de nou el servei principal, que sembla estancar-se des de fa un temps.

La font consultada per re/code indica que aquestes converses a l’interior de Twitter sobre possibles apps de missatgeria separades s’han sostingut durant molt temps, sense arribar a cap acord definitiu. Recentment es va saber de la possibilitat que Twitter llanci adhesius per a l’edició de fotografies, una nova millora per a Twitter que podria animar als usuaris més joves acostumats a Snapchat a donar-li una oportunitat al servei de micro-blogging. I sembla que crear una app de missatgeria podria ser una decisió a replantejar-se en un futur proper.

I encara que els usuaris són importants, també ho és els diners. I si ben una app de missatgeria instantània portaria més persones que utilitzin el servei per a comunicar-se, també permetria que Twitter pogués oferir noves eines i serveis a les empreses, que podrien utilitzar-ho com un vehicle de comunicació directa.

La idea no és eixelebrada. Facebook la va engegar en 2014, quan va llançar una aplicació de Messenger separada del app principal, amb l’objectiu de poder-hi treballar de forma independent amb el temps, com ja ho està fent. També altres serveis i companyies han optat per crear els seus propis sistemes de missatgeria instantània per a donar una millor resposta a les incidències i disposar d’una via de comunicació directa amb el client.

 

Comments (0)
Internet

YouTube presenta un servei Premium sense anuncis i amb contingut exclusiu

YouTube Red arriba el 28 d’octubre a EE.UU
By , on 31 de octubre de 2015

youtube

L’accés a continguts originals i vídeos sense anunci, aquests són els poderosos reclams de YouTube Red, el nou servei de subscripció Premium de la plataforma més popular de vídeos online. Els usuaris de YouTube Red podran accedir als continguts de la xarxa sense anuncis i al servei Google Play Music; de moment, la subscripció només estarà disponible als Estats Units a partir del 28 d’octubre però s’anirà estenent progressivament a altres països.

YouTube ha fet oficial que, en menys d’una setmana, llençarà aquest nou servei de subscripció Premium. El primer més serà de proba i gratuït. Un cop superat aquest període, el servei YouTube Red costarà 9,99 dòlars mensuals per a la versió d’escriptori i per a la versió mòbil Android; en canvi, els usuaris de iOS que vulguin gaudir de les avantatges del servei Premium de YouTube hauran de pagar una mica més, uns 12,99 dòlars cada mes.

La subscripció a YouTube Red permetrà gaudir de continguts originals i vídeos sense anuncis,però també permetrà l’accés a altres serveis com YouTube Gaming, la plataforma de vídeos YouTube Kids i a Google Play Músic. A més, els subscriptors podran accedir properament al futur servei de música en ‘streaming’ YouTube Músic, que promet ser un bon competidor d’altres serveis com Apple Music. Continue reading »

Comments (0)
Internet

‘Who Deleted Me’: la nova app per saber qui ha deixat de ser amic teu a Facebook

L’aplicació t’informa sobre el teu flux d’amistats
By , on 17 de juliol de 2015

who deleted me

Els usuaris de Facebook ara podran saber qui els ha eliminat de entre les seves amistats gràcies a l’aplicació ‘Who Deleted Me’, que està actualment disponible gratuïtament per sistemes operatius iOS i Android. Una eina que ens pot servir per saber si l’altre persona no vol mantindre el contacte amb nosaltres o si no està disponible per altres motius

Segur que més d’una vegada has anat a buscar a algú entre els teus amics a Facebook i has descobert que no estava en la teva llista; doncs amb la nova aplicació ‘Who Deleted Me’ podràs saber si aquesta persona et va eliminar o es va esborrar el compte, podent arribar a saber quan ho va fer. La seva és una promesa que han fet moltíssimes aplicacions que han aparegut anteriorment, però en realitat solien ser una excusa per instal•lar ‘malware’ o distribuir ‘spam’.

Una vegada inicies l’aplicació en el teu dispositiu mòbil amb Android o iOS et surt en pantalla on apareix el número i el nom dels contactes que t’ha eliminat de la seva llista d’amics o els usuaris que s’han esborrat el compte a Facebook ( i que per això ja no apareixen a les teves llistes) o que has agregat recentment com a amic. A més d’aquestes dades, l’aplicació et permet accedir als seus noms a Facebook, saber l’última vegada que vau ser amics a la xarxa social i si et van eliminar a tu o vas ser tu qui va fer aquest pas.

‘Who Deleted Me’ no té caràcter retroactiu; solament rastreja la teva llista de contactes una vegada la tinguis instal•lada. Per la qual cosa, si vols assabentar-te si algú fa un any va deixar de ser amic teu, no podràs fer-ho. Això sí, des del moment en el qual la instal•lis, no se t’escaparà ningú que surti del teu cercle. A més, l’aplicació també et permet saber quan va ser l’última vegada que els teus amics es van connectar a la xarxa social.

Ara mateix la app té algun problema per saturació, a causa de la quantitat de gent que l’ha descarregat i iniciat sessió en l’últim mes (més de 300.000 dels 500.000 usuaris que té ja), però la companyia està treballant en això, segons ha fet saber Buzzfeed. Aquest programa no és alguna cosa nou a la disposició dels usuaris, sinó que existeix des del 2009 a manera d’extensió per al navegador. No obstant això, ha estat el seu salt al món de les aplicacions per a dispositius mòbils el que ha disparat la seva popularitat.

‘Who Deleted Me’ és una eina com menys curiosa que, igual que va ocórrer amb coses com el famós doble check blau de WhatsApp, pot portar amb si molts problemes dins del teu cercle sentimental o d’amistats. Però, qui sap, potser a algú li ve bé saber quan va ser l’última vegada que es va connectar la seva parella a Facebook o aquell amic de classe que té les teves anotacions i no hi ha manera que et contesti per retornar-te’ls…

 

Comments (0)
Mòbils

Facebook introduirà un cercador d’enllaços a la seva app

Alguns usuaris iOS han pogut provar el nou botó
By , on 15 de maig de 2015

fb

La xarxa social Facebook està interessada en afegir un motor de cerca dins de la seva aplicació per a ‘smartphones’, segons han informat alguns usuaris que han descobert un botó nou en la darrera actualització de l’aplicació per a iPhone. Els nous canvis porten a pensar que els responsables de la xarxa social més popular estan preparant una actualització en la que s’inclogui un motor de cerca propi dins l’app.

El mitjà especialitzat ‘TechChrunch’ ha apuntat que l’aplicació de la xarxa social per excel•lència per a usuaris iOS compta amb un botó denominat “afegir enllaç” (add a link), que es triba situat al costat del botó per incloure fotografies o localitzacions. Una vegada que els usuaris seleccionen la opció per afegir un enllaç a la seva actualització d’estat o comentari es desplega un teclat, amb el qual es poden buscar enllaços per paraules claus.

Una vegada s’ha realitzat la cerca de l’enllaç, els usuaris que utilitzen l’aplicació de Facebook desde els seus iPhones també reben una sèrie de suggeriments sobre noticies relacionades amb les paraules claus que han cercat a través del botó ‘Add a link’. Així doncs, segons senyala el portal ‘TechChrunch’ a partir de l’experiència dels primers usuaris iOS en utilitzar aquetsa nova opció, Facebook hauria incorporat un cercador dins de la seva app. Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Twitter implementarà sis noves millores durant els propers mesos

La xarxa social busca renovar la seva imatge
By , on 14 de novembre de 2014

Twitter
La xarxa social Twitter implementarà una sèrie de millores durant els propers mesos, entre les quals s’inclouen la nova missatgeria, més contingut multimèdia i un ‘timeline’ personalitzat; segons ha anunciat la companyia en el passat Dia de l’Analista a Sant Francisco (Estats Units). En l’esdeveniment, Twitter va anunciar l’engegada de sis noves funcions amb motiu de captar més usuaris i renovar la seva imatge.

‘Timeline’ Destacat: Aquesta nova funció utilitzarà una sèrie d’algorismes per ressaltar els ‘tuits’ destacats que s’han publicat mentre l’usuari ha romàs inactiu a la xarxa social. D’aquesta forma, Twitter només mostrarà aquells ‘tuits’ que l’usuari consideri rellevants, com per exemple els comptes de les persones a les quals segueix o amb qui interactua cada dia, evitant la resta de publicacions d’altres comptes que no resulten d’interès per a l’usuari.

‘Timeline’ Instantani: A més del ‘timeline’ destacat, Twitter també inclourà un ‘timeline’ instantani que mostrarà els ‘tuits’ que tinguin gran repercussió a la xarxa independentment que l’usuari segueixi el compte. “Creiem que qualsevol persona ha de ser capaç d’arribar a Twitter i sentir-se immediatament immers en aquest món”, va assenyalar el CEO de Twitter, Dick Costolo.

Notícies d’última hora: Per a incrementar la velocitat de transmissió de la informació, Twitter planeja llançar més alertes d’última hora relacionades amb la geolocalización dels usuaris, avisant-los de qualsevol fenomen meteorològic poc comú com és el cas d’un tornado, per exemple, així com de notícies d’última hora destacades.

Editar vídeo i compartir característiques a temps real: A través de la nova funció Compose Tweet els usuaris ja no hauran d’obrir Vaig venir per gravar vídeos sinó que podran “prendre, editar i compartir vídeo en temps real en la plataforma de Twitter”, segons va explicar la companyia. Aquesta funció estarà disponible en el primer semestre de 2015. Aquesta millora se suma a la ja anunciada creació d’un sistema de podcast per escoltar àudios.

Millores en la missatgeria privada: Des de Twitter són conscients del fort creixement de les aplicacions de missatgeria instantània pel que, segons Costolo, la companyia s’ha compromès a dotar d’una “funcionalitat significativa” a aquest servei. El primer canvi que experimentarà Twitter serà l’expansió de l’ús de missatges directes. Amb aquesta funció, que arribarà a partir de la setmana vinent, els usuaris podrien enviar un ‘tuit’ públic en un DM (missatge directe) a una altra persona i mantenir una conversa privada sobre això.

Més aplicacions independents: D’altra banda, la companyia ha anunciat que planeja crear més aplicacions independents per ajudar a expandir el seu ecosistema encara que ha descartat el servei de música. Finalment, el director financer de Twitter, Anthony Noto, ha estat taxatiu respecte al servei de subscripció de Twitter i ha expressat que no té cap intenció d’implantar-ho.

Imatge: HowardLake

Comments (0)
Cibersocietat

Twitter incorpora la reproducció d’àudios en podcast

Ja no cal abandonar Twitter per escoltar àudios
By , on 20 de octubre de 2014

La xarxa social Twitter, juntament amb SoundCloud, ha llançat una nova característica per als usuaris d’aquesta plataforma social sota el nom de ‘Audio Card’. Aquesta nova opció permetrà als seus usuaris reproduir ‘podcasts’, música i altres arxius d’àudio directament des de la seva pàgina d’inici o de missatges de Twitter.

La xarxa de ‘microblogging’ va presentar el dijous ‘Audio Card’, una característica a través de la qual els usuaris poden escoltar una varietat de continguts d’àudio mentre naveguen per la seva pàgina d’inici des del seu dispositiu mòbil, tant en iOS com en Android. Per començar, Twitter ha promès oferir primer aquesta característica als socis del sistema SoundCloud, entre els que s’inclouen fonts tan diverses com la NASA, el Washington Post, CNN, David Guetta, Coldplay i Warner Music. Continue reading »

Comments (0)
Internet

L’App Facebook Messenger incorpora codi spyware

L’empresa té accés a tot el que en fan els usuaris
By , on 25 de setembre de 2014

L’empresa Facebook ha fet una forta aposta en les aplicacions de missatgeria instantània, bé sigui la compra de WhatsApp o la creació de diferents aplicacions com el xat d’esborrat automàtic ‘Slingshot’. Tot i això, l’empresa de Mark Zukerberg ha volgut fer una aposta forta per la seva aplicació Facebook Messenger obligant als usuaris a descarregar obligatòriament aquesta aplicació de missatgeria instantània.

L’obligació mai és ven rebuda, però menys si aquesta aplicació allotja codi ‘spyware’ al seu interior. Segons defensen a ‘Motherboard’, Jonathan Zdziarski, investigador de seguretat i forense de iOS s’ha dedicat a estudiar l’aplicació Facebook Messenger; i ha descobert que l’App rastreja i emmagatzema tots els moviments de l’usuari. No és alguna cosa que ens estranyi, ja que ara les pàgines s’han vist obligades a revelar i advertir l’ús de ‘cockies’ o els usuaris hem d’acceptar una sèrie de permisos cada vegada que instal•lem una aplicació, però sembla que Facebook Messenger va una mica més enllà. Continue reading »

Comments (0)
Internet

Els adolescents segueixen preferint ‘Facebook’

La xarxa social més usada pels adolescents és ‘Facebook’
By , on 9 de setembre de 2014

facebook

Facebook segueix liderant les xarxes socials, al contrari de les xifres aportades en 2013 per la pròpia companyia, el cap de la qual de finances havia admès que els adolescents estaven visitant el lloc amb menor freqüència als Estats Units. A partir de les xifres de l’any passat, diversos analistes nord-americans van pronosticar que els joves estaven desapareixent d’aquesta xarxa social, però les noves dades mostren una tendència totalment oposada.

En l’últim trimestre de l’any passat, el director financer de Facebook, David Ebersman, va admetre que el lloc havia experimentat “una disminució en l’ús diari, especialment entre els adolescents més joves”. Després d’aquestes paraules, investigadors de les universitats nord-americanes que conformen la’ Ivy League’ van pronosticar que el servei estaria pràcticament mort pel 2017 i, fins i tot, el president Barak Obama en va assegurar que els joves “no usen més Facebook”.

Però la reina de les xarxes socials continua sent Facebook ja que el 28% dels usuaris es connecten “tot el temps” un percentatge més elevat que el mateix perfil d’usuari en altres xarxes. Així ho revela l’última enquesta realitzada online per la consultora Forrester a joves dels Estats Units; on es mostra que Facebook segueix sent la xarxa preferida dels internautes joves. Com a novetat, aquest informe compara l’ús de Facebook amb el d’altres plataformes socials com Snapchat, Instagram i Tumblr.

Afortunadament per Facebook, el president es va equivocar. Recentment hem enquestat online a 4517 joves nord-americans –usuaris de 12 a 17 anys d’edat– i es va trobar que Facebook segueix sent la xarxa social preferida de moment”, indica el reporti al que va accedir Temps Argentí.

Les dades mostren que Facebook és encara la xarxa social dominant l’ús entre els joves de 12 a 17 anys. Entre els resultats del treball es troben dades numèriques precises, com per exemple que “més de tres quartes parts dels joves en línia utilitzen Facebook”. Segons apunten els responsables de l’estudi,Facebook va comprar la plataforma ‘WhatsApp’ i ‘Instagram’ precisament perquè “aquests serveis li estaven robant als usuaris més joves”.

Tot i que la popularitat d’altres xarxes i plataformes socials ha augmentat i els joves disposen de diferents perfils en aquestes Apps, Facebook segueix presumint de més usuaris actius en aquesta franja d’edat que el segon i tercer servei més populars. De fet, el 57% dels joves usuaris de Facebook va assegurar que usa més aquesta xarxa social que qualsevol altre ciberespai social; i a més “genera major freqüència d’ús” destaquen els responsables de l’estudi.

Sobre aquest tema, l’enquesta va revelar que els adolescents estan passant més temps en Facebook, no menys, i que la majoria dels usuaris joves d’aquesta xarxa social, incloent el 50% dels quals tenen 12 i 13 anys d’edat, estan en Facebook varies vegades al dia. Fins i tot, són més els qui diuen que va augmentar el temps que utilitzen Facebook en relació a els qui diuen que van disminuir el seu ús. Tanmateix, els usuaris més joves de l’estudi van ser els més propensos a dir que estan passant més temps en el lloc.

L’augment de l’adopció de telèfons intel•ligents per part dels adolescents impulsarà cada vegada major ús de Facebook. Els joves que usen telèfons intel•ligents són gairebé dues vegades més propensos a dir que utilitzen Facebook tot el temps que els usuaris de telèfons comuns, i l’ús de telèfons intel•ligents creix significativament a mesura que els que avui tenen 12 i 13 anys d’edat arriben a 16 i 17 anys.
Imatge: marcopako 

Comments (0)
Cibersocietat

Protegeix-te de robatori de dades personals a Facebook

Coneix els 5 errors de seguretat més comuns a Facebook
By , on 2 de juliol de 2014

Les xarxes socials poden resultar perillosos per a la seguretat de l’usuari si s’utilitzen de forma inadequada o no es tenen en compte certes precaucions, especialment quan s’és molt jove. La precaució és la recomanació més important alhora d’obrir i ampliar els perfils a les xarxes socials, no només de cara a buscar una feina, sinó per evitar que la informació que publiquen pugui caure a mans inadequades.

D’acord a un rànquing elaborat per Kaspersky Lab, els usuaris de Facebookuna majoria que cada cop és més minsa– acostumen a caure en els mateixos errors: publicar la biografia completa, publicar els ‘posts’ en obert, usar contrasenyes que no són segures, compartir la ubicació i agregar a ‘amics’ que realment no coneixem. Però, per què és tan perillós descuidar la privacitat a Facebook?

Publicar la biografia completa

Les dates assenyalades poden convertir-se en una competició per veure quants “m’agrada” acaben fent els amics i familiars que tenim agregats al nostre perfil; però convé recordar que molts serveis que utilitzem, incloent bancs i institucions financeres, utilitzen les dates de naixement per donar accés al teu compte o accedir a altra informació. Tenir aquesta dada en obert facilita el robatori.

Els cibercriminales escolleixen Facebookk i altres xarxes socials per cometre els seus crims, ja que aquests espais web són una recopilació tot tipus de dades personals, per després seleccionar els comptes més importants i pendre’ls la informació. Per això, és convenient no publicar la data de naixement o altres dades sensibles a les xarxes socials o no fer-ho de forma completa (no especificar l’any, per exemple). També cal evitar revelar noms de familiars, animals domèstics i altres dades semblants, que moltes vegades s’usen per a atacs d’enginyeria social.

Publicar els ‘posts’ en obert

Qualsevol pot llegir el que publiques: els teus amics, la teva mare, els teus fills, el teu cap, el teu ex, agències d’ocupació, l’empresa on has entregat el currículum o companyies de màrqueting i persones que estan planejant un frau amb les teves dades. Publicar ‘posts en obert’ també pot donar lloc a malentesos mitjançant terceres persones que, potser no coneixes directament, però tenen amics en comú amb tu. Aquesta situació sol passar i, de fet, són nombrosos els casos en els quals algun ‘post’ imprudent ha estat compartit a les xarxes socials i ha implicat canvis dràstics en la vida de les persones.

Per tant, la recomanació dels experts en aquest cas és restringir les publicacions a “només amb amics” o “amics d’amics” per defecte, podent canviar la configuració per a posts específics que volguem compartir amb els usuaris de la xarxa social Facebook. S’ha de tindre en compte que les publicacions escrites no són només la única informació susceptible, les fotografies o vídeos també poden ser objecte de disputa amb la gent del teu entorn o que no coneixes. Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat

Facebook planta cara a ‘Snapchat’ amb una aplicació similar

‘Slingshot’ podria ser el nom de la futura aplicació
By , on 27 de maig de 2014

facebookLa xarxa social Facebook s’ha convertit en la més utilitzada arreu del món per gestionar les comunicacions, però tot i tindre tan d’èxit la companyia de Mark Zuckerberg ha acumulat un bon nombre de fracassos. Tot i els revés que ha experimentat Facebook en alguns dels seus productes, l’estratègia del gegant de les xarxes socials ha estat perseverar de mil formes diferents fins aconseguir els seus objectius.

Aquest és el cas del darrer producte que Facebook espera llençar properament, segons ha destacat la publicació especialitzada ‘Financial Estafis’: un sistema de missatgeria instantània on els caràcters són esborrats automàticament poc després que el destinatari llegeixi el text. Una forma de comunicació especialment dissenyada per atreure al públic adolescent, un sector que s’ha resistit a caure en la xarxa social per excel•lència.

El públic adolescent prefereix nous sistemes de missatgeria instantània, que poc tenen a veure amb les regles de joc de Facebook, com per exemple ‘Snapchat’, l’aplicació de missatgeria efímera que els de la xarxa social de Zuckerberg van intentar comprar l’any passat sense èxit. Segons apunta la publicació ‘Financial Estafits’, Facebook pretenen arravatar-li part del seu públic amb una App pròpia de similars característiques, en la qual pel que sembla estan treballant molt dur perquè sigui un producte d’alt nivell i poder llançar-la al més aviat possible. Continue reading »

Comments (0)
Pàgina 1 de 3123

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio