Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 

Post tagged with ‘yahoo’

Internet

Yahoo! bloquejarà l’accés a internautes amb comptes a Facebook i Google

Els serveis quedaran restringits als usuaris registrats
By , on 13 de març de 2014

El motor de cerca Yahoo! deixarà de permetre l’accés a alguns dels seus serveis online, entre els quals s’inclouen Flickr o Fantasy Sports, a tots aquells usuaris que iniciïn sessió des dels comptes de Google i Facebook. Aquest bloqueig a l’accés dels serveis extres al buscador es realitzarà de forma gradual però acabarà afectant a tots els internautes sense una compta a Yahoo!

La mesura s’implantarà de forma gradual, i els usuaris hauran de registrar-se amb la ID de Yahoo! per accedir a aquests serveis del portal de cerca per internet, segons ha informat una portaveu de la companyia a l’agència periodística Reuters. Aquest és l’últim moviment de la nova CEO de Yahoo!, Marissa Mayer, que forma part d’una estratègia de reforçar l’interès dels usuaris pels productes de la web de la companyia així com per reavivar els estancats ingressos.

“Yahoo! està treballant contínuament a millorar l’experiència de l’usuari”, va dir la companyia, “i el nou procés ens permetrà oferir la millor experiència personalitzada a tots”. Però l’empresa Yahoo! ha acabat definint a aquests “tots” com a usuaris registrats al portal, començant per bloquejar el pas als serveis que disposa la plataforma a tots aquells usuaris que tinguin els comptes de Facebook o Google connectats en el moment d’accedir-hi.

Des que Mayer va prendre les regnes de la companyia Yahoo! a l’any 2012, l’empresa d’Internet ha llançat noves versions de molts dels seus principals productes i serveis, entre els quals s’inclouen Yahoo! Mail i Yahoo! Finance. Tanmateix, l’any passat Yahoo! va anunciar un programa per reciclar els IDs inactius dels usuaris, de manera que permetia als nous usuaris demanar adreces de correus que no havien estat usades durant més de dotze mesos per poder tindre dades més fiables del públic registrat.

Amb aquesta nova mesura, en la que prohibirà l’accés des de Facebook i Google als serveis de Yahoo!, la ex cap executiva de Google i ara responsable de Yahoo! , es troba duent a terme una pla contrari al que va adoptar en 2010 i 2011 Yahoo! sota el lideratge de la seva predecessora, la CEO Carol Bartz. Així doncs, l’empresa d’internet ha fet un canvi substancial en la seva política per a aconseguir un major volum d’internautes i usuaris registrats.

Continue reading »

Comments (0)
Internet

Marissa Mayer, nova CEO de Yahoo!

L’executiva ha estat durant els últims anys una de les cares més visibles de Google
By , on 17 de juliol de 2012

Yahoo! pren la iniciativa en la seva competició amb Google i presenta a Marissa Mayer com a CEO de la companyia. L’executiva va ser la primera treballadora de Google i ha estat durant anys una de les cares més visibles de l’empresa.

L'executiva té un currículum envejable

Sota el seu càrrec va a arribar a estar el desenvolupament del cercador, Google News i Google Images. Tot i així, en els últims mesos la seva carrera professional va sofrir un retrocés, quan Larry Page, CEO de Google, la relegà a Google Maps. Un fet que segurament ha facilitat la sortida de Mayer de Google.

Per la seva part, Yahoo! comunicà a través d’una nota de premsa que la contractació de Mayer significa un “renovat punt de vista per l’innovació de productes amb l’objecte d’impulsar l’experiència de l’usuari i dels ingressos en publicitat”. De la mateixa forma, amb la incorporació de l’executiva espera consolidar la seva cúpula directiva, en crisi des de fa uns anys. I és que per Yahoo! es tracta de la cinquena CEO en cinc anys, una xifra molt negativa per l’empresa, que deixa patent la incapacitat per mantenir aquest lloc estable.

Continue reading »

Comments (0)
Internet, Noticies
Fruït de l'acord entre ambdues empreses

Usuaris de Yahoo!: en pocs dies començareu a fer servir el cercador Bing de Microsoft

El més paradoxal és que els usuaris d'Ubuntu també faran servir el cercador de Microsoft a partir de la propera versió
By , on 24 de febrer de 2010
Yahoo! començarà ben aviat a fer servir el motor de cerques de Bing. Fotomuntatge: Guillem Alsina

Yahoo! començarà ben aviat a fer servir el motor de cerques de Bing. Fotomuntatge: Guillem Alsina

Al juliol del 2009, Yahoo! i Microsoft donaven a conèixer que havien arribat a un acord comercial pel qual el cercador Bing esdevindria el motor de cerques per al portal de Yahoo! (que, no ho oblidem, és més un portal que no pas un cercador a l’estil de Google o del mateix Bing), mentre que aquesta companyia es convertiria en la venedora de publicitat en exclusiva per a ambdues iniciatives.

D’aquesta manera es tancava un període convuls, encetat amb la tornada de Jerry Yang i l’oferta de compra no sol·licitada posada sobre la taula per Microsoft, i que va acabar amb el fracàs estrepitós de la companyia de Redmond (i que, de passada, enfortí a Google) i amb la sortida de Jerry Yang substituït per Carol Bartz, persona més propera a les posicions de la multinacional de Steve Ballmer segons alguns. La sortida de Yang, segons algunes veus, es va realitzar també per la porta falsa, malgrat que el fundador de Yahoo! va afirmar que, simplement, consistia en una segona retirada després d’ajudar la companyia que havia creat, en un moment difícil.

Després de tota aquesta traumàtica seqüència d’esdeveniments, finalment els dos gegants (Yahoo! i Microsoft) van trobar un punt d’equilibri i enteniment, tot i que van sorgir altres problemes, ara ja fora del control i l’abast d’ambdues corporacions: les autoritats reguladores europees. Perquè si bé les autoritats nord-americanes van donar ràpidament el seu vistiplau a l’acord, Europa sembla encaminar-se sempre en direcció contrària al que diuen els seus col·legues de l’altra banda de l’Atlàntic i, conseqüentment, van voler revisar amb lupa tota la documentació relacionada.
Continue reading »

Comments (0)
Cibersocietat, Internet, Linux
Canonical guanyarà diners gràcies al canvi del cercador

Ubuntu abandona Google en favor de Yahoo!

Això és una mostra més de la “deserció” que està patint Google per part dels seus antics socis
By , on 18 de febrer de 2010
Canonical és una altra empresa que canvia Google per un altre. Fotomuntatge: Guillem Alsina

Canonical és una altra empresa que canvia Google per un altre. Fotomuntatge: Guillem Alsina

Mitjançant la llista de correu de desenvolupament d’Ubuntu, Rick Spencer (cap d’enginyers a Canonical) ha anunciat recentment que la companyia en la que treballa està a un pas de tancar un acord amb Yahoo! per tal que aquesta darrera sigui la proveïdora de cerques per defecte en la propera versió d’Ubuntu, la 10.04.

Firefox és el navegador web per defecte en aquesta distribució, i malgrat l’acord comercial que lliga la Fundació Mozilla amb Google per tal que el cercador d’aquest darrer equipi al Firefox, el fet que el browser de la guineu de foc sigui programari lliure pot dur a la modificació d’aquest aspecte. L’acord que he esmentat entre Google i Mozilla fa que el famós cercador sigui l’emprat per defecte en el quadre de cerca que podem trobar a la part superior dreta de la finestra del Firefox, al costat de la barra d’adreça.

El tema no manca d’importància, doncs part dels ingressos per publicitat que Google obté dels usuaris que fan clic en els anuncis presentats a rel d’una cerca realitzada des d’aquest quadre, van a parar a la Fundació Mozilla, erigint-se en la major part dels diners que aquesta gestiona. No em dec equivocar gaire, doncs, si dic que hi ha moltes probabilitats que directius de Mozilla estiguin ja en converses amb els seus homòlegs de Canonical per fer-los canviar d’opinió. Si bé el canvi no ha estat materialitzat, és gairebé segur i es podrà veure amb tots probabilitat a les primeres betes d’Ubuntu 10.04 .

Òbviament, aquest canvi no es fa perquè si; l’acord entre Canonical i Yahoo! és semblant al que he explicat que mantenen Google i Mozilla: a partir de la seva entrada en vigor, una part del què faci de calaix Yahoo! per les cerques des del quadre del Firefox de les noves Ubuntu, anirà a parar a Canonical. La companyia sud-africana invertirà aquests diners en millorar el seu sistema operatiu.
Continue reading »

Comments (0)
Internet
La companyia del cercador pot estar pagant una expansió massa ràpida i ambiciosa

A Google comencen a fer-li el buit

L'abans considerat soci de negocis, és ara vist com un rival directe per moltes empreses
By , on 8 de febrer de 2010
Molts antics col·laboradors de Google li estan buscant recanvi. Fotomuntatge: Guillem Alsina

Molts antics col·laboradors de Google li estan buscant recanvi. Fotomuntatge: Guillem Alsina

Dos titulars m’han cridat l’atenció els darrers dies: el primer feia referència a com tots els socis de Google en el camp de la telefonia mòbil (que empren Android en els telèfons que fabriquen) que tenen interessos a la Xina, han girat l’esquena a la multinacional del cercador, indiferents a les trifulques d’aquesta amb el govern del gegantí país asiàtic, i el segon sobre el canvi de proveïdor de cerques que farà Ubuntu per a aquesta propera versió, des de Google a Yahoo!

I és que per a molts, la de Mountain View ja no és aquella afable empresa que va néixer a l’habitació de dos estudiants de Stanford, si no un monstre que devora tot allò que li surt al pas, i amb la que si ara t’hi entens, en el futur t’hi hauràs de barallar.

Tot això no ve arrel del Nexus One, el telèfon que segons molts té enfrontada a Google amb la resta dels fabricants que empren Android, malgrat que si pot tenir-hi alguna cosa a veure. No, és quelcom més profund.

I és que en pocs anys, Google ha crescut molt i entrat en molts territoris, el què l’ha dut a ser considerada com a competència per algunes empreses que li han estat aliades, així com a despertar els recels d’aquelles que hi tenen tractes avui i la consideren amiga.
Continue reading »

Comments (2)
Cibersocietat, Internet, Noticies
Havia estat un dels serveis d'allotjament pioners d'Internet

Adéu Geocities, adéu

By , on 17 de maig de 2009
Fotomuntatge que ens indica com era Geocities al principi i com és ara

Fotomuntatge que ens indica com era Geocities al principi i com és ara. Foto: Wikipedia/Guillem Alsina

Yahoo! ha anunciat la fi d’un servei mític a Internet: el d’allotjament de pàgines web Geocities. Aquest no és un dels moderns serveis que cauen sota la denominació 2.0, sinó que ve d’una època anterior, la què podríem considerar 1.0 i en la qual Internet es popularitzava a marxes forçades, no existia el P2P, i tot allò que pesés més d’un megabyte ja era massa gran per al gust dels internautes i l’ample de banda de les connexions a l’ús.

Geocities permetia allotjar gratuïtament pàgines web, obrint un compte amb el què et donaven un espai molt petit i, a sobre, t’hi posaven publicitat seva. Aquest darrer punt és, malgrat la molèstia, evident. Bé s’havien de guanyar la vida amb alguna cosa i, de fet, és el mateix (i uns quants anys abans) que fa Google amb els seus serveis: prestar-los gratuïtament als usuaris a canvi de què aquests hi vegin una certa quantitat de publicitat.

Aquest fou un servei molt popular, fins a tal punt que va despertar l’interès de les principals companyies de la incipient Internet. Així fou com el 1999, Geocities fou adquirida per Yahoo!, una operació que ja deixava una mica tocada a l’empresa, car no agradava als usuaris. Des de llavors ençà, i sobretot amb l’explosió dels blocs i la Web 2.0, Geocities ha anat davallant en nombre d’usuaris fins arribar a una situació en la que li és més rendible a Yahoo! tancar-la que seguir mantenint-la.

Continue reading »

Comments (0)
Noticies

Microsoft incorporarà capacitats de cerca semàntica al Live.com

By , on 24 de juliol de 2008
Powerset, la darrera adquisicio de Microsoft

Amb l’adquisició de la companyia Powerset, especialitzada en motors de cerca que empren tecnologies de reconeixement i anàlisi semàntic, la companyia de Redmond es prepara pel que pugui ser en el pols que manté per fer-se amb tot o part de Yahoo!.

Recentment, Microsoft ha donat a conèixer l’adquisició que ha fet de Powerset, una jove empresa (i que segons tinc entès, es formà en un dels vivers d’empreses de la mateixa Microsoft) especialitzada en el camp de les cerques d’informació i, més concretament en l’adaptació de les anomenades cerques semàntiques.

Fem un petit parèntesi per explicar aquest concepte de cerques semàntiques: quan busquem quelcom a Internet, emprem per a aquesta tasca una eina de recerca com Google, Yahoo! o el mateix Live.com, que consisteix bàsicament en un quadre de text en el qual hi escrivim una sèrie de paraules, les que anomenem “paraules clau” i que consisteixen en els termes que es trobaran dins del text de les pàgines que ens retornarà com a resultat l’eina de recerca. Així, per exemple, si volem saber qui va descobrir Amèrica, haurem d’introduir al cercador les paraules clau que considerem hauran de sortir a les pàgines de resultats, com per exemple Amèrica, descobriment, descobrir (la diferència entre temps verbals compta), Cristòfor Colom (cas que coneixem el nom del descobridor), Pinta, Niña, Santa Maria,…

Continue reading »

Comments (0)
Noticies, Software

Yahoo! donarà suport per Hadoop

By , on 6 de setembre de 2007

hadoop-logo.jpg

Yahoo! donarà suport per Hadoop, una plataforma software open source que permet fer aplicacions que maneguin grans quantitats de dades mitjançant el tractament d’aquestes dades de manera distribuida y paralela en moltes màquines servidores.

Fins ara, Hadoop era una eina més dintre del projecte Apache. Això sí, molt interessant per aquelles empreses que necessiten desenvolupar una aplicació que manegui grans quantitats de dades a un cost baix, tant de recursos hardware, com de software (com monetaris). A partir d’ara rebrà suport de Yahoo!, amb la qual cosa la plataforma creixerà gràcies a que les proves que no es podien fer abans ara sí que es podran fer. I es que aconseguir ingents quantitats de dades per testejar realment aquest tipus d’eines es molt complicat y costòs. Però Yahoo! ja te aquestes dades, i per tant, Doug Cutting, el creador de Hadoop i fitxat pel gegant de cercadors, tindrà material de sobres per putinejar més amb la seva criatura.

Tot això ha d’implicar que la plataforma Hadoop s’ha d’acabar per veure com una alternativa real a fer servir en aplicacions “sèries” dedicades, per exemple, al data mining. Cliqueu als enllaços si voleu aprofundir en la noticia o en la tecnologia i capacitats de Hadoop.

Fonts: ZDNet, Hadoop, O’Reilly Radar.

Comments (0)

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio