Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat, Entrevista, Professional
Impulsor de diverses xarxes i esdeveniments de networking a Catalunya i també a fora

Antoni Porras: the networKING

Hi parlem de les dificultats d'encetar una activitat així a casa nostra i dels avantatges del networking
By , on 6 de setembre de 2010

Antoni Porras, en ple exercici de la seva feina

Si hagués de presentar avui l’Antoni Porras als Estats Units, ho tindria molt fàcil: simplement em caldria dir que és un self-made-man, un home fet a si mateix, una figura que allà els encanta i que aquí potser -malauradament- no valorem gaire. Ja fa temps que el conec, i si una virtut puc destacar d’ell (malgrat que en té moltes més) és que sempre que l’he vist tenia un somriure als llavis i les millors paraules per a tothom. És un networker nat, un connector que es guanya la vida fent que la gent es coneguin entre ells. Com? doncs no us perdeu aquesta xerrada que informàtica.cat ha tingut amb ell i us n’assabentareu.

Informàtica.cat – Com definiries el networking?

Antoni Porras – A l’actualitat se’n parla molt de Networking, gràcies especialment al “boom” de les Xarxes Socials a Internet. Hi han moltes definicions i posar-se d’acord no és feina fàcil, aquesta seria la meva: “Networking és l’art de crear, gestionar, ampliar i mantenir la xarxa de contactes, bé sigui via on-line (virtual: xarxes socials, professionals, missatgeria instantània, blog, web, ..) com també off-line (presencial: esdeveniments, trobades, activitats, dinars i sopars de negocis, …) de manera que ambdues parts guanyin, es generin sinergies, col·laboracions, negocis, …i s’aconsegueixin i consolidin relacions duradores i de confiança, intercanviant idees, consells, informacions, contactes, referències,… cuidant les relacions de manera estructurada i metòdica”.

En el meu cas, com a pioner del networking professional a Espanya a més de ser la meva feina, és sobretot un estil de vida, una actitud. Gaudint de totes les interaccions del dia a dia.

I.cat – La teva empresa, APSNetworking, es guanya la vida a base de fer que la gent es conegui. Ens ho expliques una mica?

A.P. – Bé, tinc diferents línies de negoci, totes relacionades amb els contactes, les referències i les relacions, amb la gestió estratègica dels contactes a nivell local, nacional i internacional. Connectem persones i empresaris, i els aconseguim augmentar la seva xifra de negoci fent contactes per a captar nous clients, i també aconseguir descomptes i promocions. No només això, també obtenim informació per catalitzar els processos, per això organitzem trobades presencials periòdicament:

  • 6º NetworkerClub (Networking Business Club)
  • 1er. Club de Networking professional espanyol, pioners a Espanya
  • Organitzem esdeveniments presencials mensualment a diferents ciutats, per exemple a Barcelona tots els 2ns dijous i a Madrid els 3rs dijous de mes, també puntualment a altres ciutats.
  • Aquí tothom pot pertànyer essent Membre (no paga) o fer-se Soci (pagant una petita quota)
  • Formació: és fonamental per aprendre de manera ràpida i efectiva tot el que ens ofereix el networking.
  • Conferències
  • Cursos
  • Networking
  • Social Media
  • Identitat digital
  • Parlar en públic
  • Monogràfics: Facebook, Twitter, Youtube, …
  • APSNetworKING Consultoria estratègica & networking
  • Sóc facilitador de contactes i catalitzador de negocis
  • Especialistes en Netwoking Plans des del Social Media plan fins prospecció comercial i investigació de mercats
  • Aquí hi ha empreses que volen venir a vendre a Espanya o bé empreses d’aquí que volen internacionalitzar

I.cat – Imaginem que jo acabo de muntar una empresa i no tinc clients. Vull buscar-ne i per això decideixo establir un pla de networking amb un professional com tu. Quines mesures acostuma a incloure un pla d’aquest tipus?

A.P. – D’entrada és important saber què és el que volem, segmentar de manera molt definida a on volem anar, llavors marcar un Networking Plan i seguir aquest pla d’accions. El primer pas es fer una petita auditoria de quines eines estan fent servir l’empresa o el professional. Veure quines son les més adequades segons el seu sector, llavors també aplicarem diferents mètriques per avaluar què estem fent i si són més efectives unes o altres.

Hem de seguir una sèrie d’indicadors de saber on som i on volem anar. És important tenir una estratègia, per tenir posicionament, presència, visibilitat i, sobretot, credibilitat.

Molt important son les keywords (paraules clau) que curiosament la majoria no tenen, és un dels 1rs exercicis que recomano. Per poder focalitzar i començar la recerca ordenadament.

Saber com s’està gestionant els contactes, bé siguin clients, proveïdors, possibles clients, col·laboradors, i si fan servir bases de dades, cercant quin tipus d’informació tenen i en quins formats o programes ho tenen.

I.cat – Aquells qui ara mateix estiguin llegint això potser pensaran que cal algun tipus de “do de gents” per dur endavant una estratègia de networking, com ara saber parlar en públic. És cert això?

A.P. – En funció del nostre caràcter ens trobarem més a gust en l’on-line darrera la pantalla de l’ordinador i altres de caire més comercial o extrovertit, el que realment és efectiu és la combinació dels 2 tant virtual com presencial. Vaig crear un format d’esdeveniment justament on els assistents de manera voluntària podien presentar els seus negocis, idees, projectes,…

Està clar que si aprenem i arribem a dominar una serie de tècniques com parlar en públic ens ajudaran especialment per l’èxit de la nostra empresa. Parlar en públic és una de les assignatures pendents de molta gent al nostre país, per la qual necessitem molta pràctica a banda de tècniques. També conèixer el llenguatge no verbal ens ajudarà als esdeveniments a ser molt més efectius.

I.cat – El networking online ha anat guanyant importància gràcies a serveis com els proporcionats per LinkedIn o Xing, però necessitem continuar gaudint d’un networking presencial?

A.P. – Efectivament; l’explosió de les Xarxes Socials a nivell virtual (on-line) han ajudat considerablement a donar a conèixer aquesta paraula. No obstant el veritable poder del Networking es troba en la combinació entre el virtual (on-line) i el presencial /cara a cara (off-line), sobretot es basa en la confiança.

I.cat – Tinc poc temps i recursos per començar una estratègia de networking. Què em recomanes per anar al gra?

A.P. – El 1r de tot és entendre que el networking és la manera més efectiva i econòmica de fer negocis. No obstant també vol dir temps i per tant recursos, però si es té una estratègia pot arribar a ser molt efectiva amb una inversió molt reduïda. El networking funciona però també s’ha de treballar.

  • Obrir el teu perfil a diferents xarxes generalistes:
  • Socials, la líder indiscutible és Facebook
  • Professionals, veure quina és la més adient segons el nostre mercat, les més importants son LinkedIn, Xing, Viadeo,…
  • Verticals, del teu sector o mercat
  • Per interessos, existeixen moltes eines especifiques.
  • Marcar un calendari d’esdeveniments a nivell local, nacional i/o internacional

I.cat – Networking professional però… també personal?

A.P. – Absolutament; és fonamental crear relacions de confiança, llavors es generen els negocis. Bé, m’agrada aquesta matització, ja que quan es parla per exemple a les xarxes socials, molts han pensat de manera errònia que és per xatejar o potser lligar, però darrera d’aquestes potents eines hi ha molt de negoci si es coneixen bé.

Depenent del sector on treballem passarem del professional al personal i al revés també. Pensem que tenim productes que són de consum, i estan en un mercat transversal, llavors ens interessa tenir una massa crítica important, si són més específics també hi ha canals per optimitzar el nostre negoci, i poden ser des d’un contacte personal. La meva recomanació és no descartar mai a ningú.

I.cat – Parla’ns una mica dels esdeveniments que has organitzat en aquests darrers anys aquí i a fora

A.P. – Segons la teoria dels 6 graus de separació, vaig marcar al mapa mundial 6 ciutats per diferents motius, en aquest cas van ser: Buenos Aires, Santo Domingo, Miami, Montecarlo, Moscou i Dubai. Moscou vaig haver de canviar-ho ja que pel conflicte amb Ossètia del Sud hi havia problemes amb el visat, però va ser molt positiu ja que vaig triar Londres, i ens ha anat molt bé amb 3 esdeveniments en aquesta fantàstica ciutat, i al 3r varem convocar 100 persones.

A Espanya, els hem organitzat a Girona, Barcelona, Madrid, Mallorca, Eivissa, Lleida, Saragossa, València i Múrcia. Tenim un calendari on trobar totes les dates

Tenim diferents formats com els Speednetworking, que son molt efectius i els 6 Graus, que son el nom de la ciutat i el 6 Graus o 6 Grados, on tens 60 segons per presentar el que tu vulguis, ja bé sigui la teva empresa, independentment dels productes o serveis, o ser un emprenedor que cerca inversor i viceversa, també assisteixen molts professionals independents, freelance, etc.

Tot això formava part d’una estratègia per escriure un llibre que espero presentar a finals de setembre, principis d’octubre, amb 18 capítols, amb 12 teòric-tècnics i 6 de pràctics on parlo dels meus viatges pel món, i de com els contactes ens poden facilitar molt la vida i generar nous negocis.

I.cat – Toni, doncs només ens resta agraïr-te que ens hagis dedicat aquesta estona, ja saps que a informàtica.cat és tan casa teva com nostra, i si vols afegir alguna cosa més…

A.P. – Moltes gràcies a vosaltres per convidar-me a participar. Tota aquesta revolució és un nou canvi de paradigma que donarà moltes oportunitats a molts que vegin les possibilitats, és també una nova democràcia digital. Fenòmens com la Xarxa Social per excel·lència anomenada Facebook amb prop de 500 M. d’usuaris demostren que cada cop més hi hem d’estar a la xarxa; no obstant si a més tenim l’oportunitat de trobar-nos cara a cara tenim moltes oportunitats de fer negocis. Per qualsevol consulta estic a la vostra disposició al club virtual on tothom hi pot participar

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Antoni Porras: the networKING”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio