Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Entrevista

BCN2013, els primers mundials de natació 2.0

Una competició molt potent i comentada a Twitter, Facebook, Instagram i Youtube
By , on 30 de juliol de 2013

Natación BCN 2013

La percepció dels grans esdeveniments esportius per part del públic s’ha transformat en els darrers anys. Si l’any passat, amb Londres 2012, es va dir que van ser els Jocs Olímpics de les xarxes socials, només cal esperar que en un futur la cosa anirà a més i que els organitzadors ja potenciaran aquesta característica per donar més visibilitat a la trobada. Durant aquests dies s’està celebrant a Barcelona els Mundials de Natació. És una competició important però que, malauradament, no té tanta visibilitat com uns Jocs Olímpics (que inclús interrompen la programació habitual de molts canals). Ara bé, també s’ha encarregat de potenciar la seva aparició per les diferents xarxes socials.

L’objectiu dels organitzadors és que aquests mundials puguin ser els primers 2.0. Per això, hi ha professionals i col·laboradors ubicats a les diferents competicions que s’encarreguen de transmetre a través de les xarxes com Twitter o Facebook les imatges o els comentaris sobre què hi està passant. La seva idea és crear un espai on professionals, treballadors i aficionats puguin comentar i valorar les diferents proves. Per exemple, a Twitter hi ha el hashtag #Barcelona2013 o #synchro per poder estar al dia de les espectaculars coreografies aquàtiques dels diferents equips participants.

A Twitter s’han creat 6 canals diferents per poder organitzar la informació en funció de les diferents disciplines de la competició. Hi ha #swimming, #synchro, #waterpolo, #openwater, #diving, #highdiving. Per suposat, tot en anglès per poder potenciar la interactuació amb el públic d’arreu del món. La idea és poder proporcionar informació a temps real a una audiència potencial de més de 200 milions d’usuaris a través d’aquesta potent xarxa social. És un projecte prou efectiu, tal i com es pot veure en els darrers dies, amb #synchro com a Trending Topic. Barcelona es vol presentar com una ciutat perfecte per allotjar grans esdeveniments esportius però també per fer-ne ressò a través de les xarxes socials.

Malgrat les grades es vegin buides a la televisió, sembla ser que les competicions estan sent un èxit a les xarxes socials i s’està aconseguint l’objectiu de ser un esdeveniment 2.0. A Facebook, la pàgina oficial de BCN2013 ja té més de 16.000 seguidors, que estan al dia de la competició amb fotografies de gran qualitat de les proves, així com dels esportistes preparant-se per donar-ho tot. També hi ha un canal de Youtube on s’hi poden veure tots els vídeos promocionals, breus reportatges educatius i cançons promocionals com la d’Els Amics de les Arts. Ara per ara, només cal gaudir de la competició, ja es valorarà la seva presència a les xarxes socials un cop finalitzi, però sí que és cert que l’esforç per ser-hi és molt potent i notable.

Foto / Jim Bahn

Comments and Trackbacks closed.

Comments of “BCN2013, els primers mundials de natació 2.0”

We have closed the comments.

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio