Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
General

Noves oportunitats de negoci amb la geolocalització

By , on 15 de gener de 2013
FourSquare

FourSquare al mòbil

Amb l’arribada dels smartphones, mitjançant la tecnologia 3G, és possible conèixer on ens trobem en qualsevol moment. El que pot ser criticat com a una violació del dret a la intimitat, amb por a que el poder sàpiga a tothora on ens trobem i què fem, també és veritat que es creen unes oportunitats de negoci mai vistes fins ara. A les ciutats on vivim avui dia, aquest tipus de tecnologia permet explotar els serveis de geolocalització d’una manera molt innovadora, despertant l’interès comercial de moltes companyies. Però ara bé, també pot tenir una funció social, educativa o divulgativa, per exemple, per difondre el patrimoni històric i cultural del territori a tots els visitants i residents.

Una xarxa social molt famosa per la geolocalització és FourSquare. És molt utilitzada, principalment, per un públic jove gràcies als smartphones. La seva dinàmica és molt senzilla, ja que cada usuari, quan es dirigeix a algun lloc (per exemple, va a prendre una copa al bar, va a veure una obra de teatre, va al cinema a veure una pel•lícula…), ho fa saber a FourSquare i en fa una valoració. Així doncs, persones que volen anar a fer una copa, poden veure quins locals estan millor valorats pels usuaris. A més a més, els usuaris reben punts i premis per opinar o per visitar molts llocs un local. A l’hora de sortir, els usuaris poden realitzar cerques en funció dels seus interessos. Així doncs, es crea com una base de dades de locals i opinions. Sens dubte, és una xarxa social útil pels usuaris, però amb un interès important per part dels comerços i propietaris de negocis d’oci.

FourSquare, avui dia, té molt d’èxit. Té més de 30 milions de persones registrades i té més de 3 bilions de referències. Si es visita moltes vegades un local, es fan molts “check-in”, es guanyen punts que es poden canviar per categories com alcalde, novell, ressacós, Jobs (de Steve Jobs, si et registres en moltes botigues Apple), etc. T’imagines que visites tantes vegades un mateix bar que ja t’anomenen l’alcalde i tot? És, a més a més, una forma divertida de compartir experiències i localitzacions amb altres usuaris, creant un llenguatge en comú i anècdotes per explicar.

Cada any, el dia 16 d’abril se celebra el FourSquare Day. S’ha triat aquesta data perquè l’abril és el mes número 4 i el número 16 és el quadrat del 4. És un dia oficial a Nova York, Toronto, Texas, Miami, Santo Domingo… I consisteix en què, en molts locals adscrits a FourSquare, com McDonald’s o Starbucks, ofereixen preus especials, descomptes i premis pels usuaris que utilitzin la xarxa social.

Font: El País

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Noves oportunitats de negoci amb la geolocalització”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio