Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Internet
La companyia del cercador pot estar pagant una expansió massa ràpida i ambiciosa

A Google comencen a fer-li el buit

L'abans considerat soci de negocis, és ara vist com un rival directe per moltes empreses
By , on 8 de febrer de 2010
Molts antics col·laboradors de Google li estan buscant recanvi. Fotomuntatge: Guillem Alsina

Molts antics col·laboradors de Google li estan buscant recanvi. Fotomuntatge: Guillem Alsina

Dos titulars m’han cridat l’atenció els darrers dies: el primer feia referència a com tots els socis de Google en el camp de la telefonia mòbil (que empren Android en els telèfons que fabriquen) que tenen interessos a la Xina, han girat l’esquena a la multinacional del cercador, indiferents a les trifulques d’aquesta amb el govern del gegantí país asiàtic, i el segon sobre el canvi de proveïdor de cerques que farà Ubuntu per a aquesta propera versió, des de Google a Yahoo!

I és que per a molts, la de Mountain View ja no és aquella afable empresa que va néixer a l’habitació de dos estudiants de Stanford, si no un monstre que devora tot allò que li surt al pas, i amb la que si ara t’hi entens, en el futur t’hi hauràs de barallar.

Tot això no ve arrel del Nexus One, el telèfon que segons molts té enfrontada a Google amb la resta dels fabricants que empren Android, malgrat que si pot tenir-hi alguna cosa a veure. No, és quelcom més profund.

I és que en pocs anys, Google ha crescut molt i entrat en molts territoris, el què l’ha dut a ser considerada com a competència per algunes empreses que li han estat aliades, així com a despertar els recels d’aquelles que hi tenen tractes avui i la consideren amiga.

Aquesta situació pot ser ben aprofitada per Yahoo!, Microsoft, i la miríada de proveïdors de serveis en línia més locals, que triomfen cadascun al seu país d’origen, per treure-li un tros de pastís a la gran multinacional nord-americana. Yahoo! sembla que ja ho ha començat a fer, doncs Canonical cobrarà una part del què ingressi la companyia nord-americana en concepte de publicitat per les cerques a través del seu sistema.

I on queda el don’t be evil*? Mentre que per a uns, Google ha fet molt pels internautes de tot el món sense demanar gaire a canvi, per a d’altres aquesta companyia està esdevenint massa poderosa i gestionant massa dades i massa privades com per deixar-la créixer més. És per tot això, per sentir-se amenaçades i per la mala imatge pública que en alguns cercles comença a prendre Google, que la resta d’empreses del sector comencen, encara lleugerament, a girar-li l’esquena.

I tu què creus? Google continua sent tan bona com abans, o s’ha passat al cantó fosc de la foça?

* No siguis dolent en anglès, leitmotiv de Google adoptat en una gens dissimulada referència a Microsoft, el “dolent” de la pel·lícula segons molts.

Comment | Trackbacks Closed.

2 Comments en “A Google comencen a fer-li el buit”

1

Totes les empreses volen acaparar el 100% del mercat i aniquilar a tots els adversaris, o és que us penseu que yahoo no voldria tenir el 100% del tràfic de cerques?
El fet de passar de google a yahoo com a cercador per defecte em sembla més una “boutade” dels ubunteros que un moviment general.

2

Hola Jordi,

sembla evident que aquest ‘buit’ és relatiu, hauria de passar una cosa molt greu perquè Google tingués problemes. Darrerament han aparegut notícies com les declaracions del Sr. Alierta que també han provocat la reacció de Google i altres empreses del sector, però res que els faci tremolar en cap cas. Són un imperi…

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio