Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Internet

Amazon Underground: arriba a Espanya la botiga d’aplicacions gratuïtes

Underground és una tenda d’apps
By , on 11 de desembre de 2015

El gegant del comerç electrònic Amazon ha llançat a Espanya ‘Underground’, una nova tenda d’aplicacions per Android que permet descarregar de forma gratuïta apps i videojocs que en altres tendes, com Google Play o App Store, són de pagament. D’aquesta forma, els usuaris amb sistema operatiu Android poden accedir gratuïtament a continguts que a altres plataformes són de pagament d’una forma totalment legal.

I on està el truc? Doncs és la pròpia Amazon qui paga als desenvolupadors pel temps que els usuaris passen dins d’aquests programes. Així doncs, la plataforma ‘Underground’ de Espanya estrena el seu servei amb una oferta de més d’1.000 apps i jocs com ‘Monument Valley’, ‘Final Kick’, ‘Cut the Rope: Magic’, ‘Facetune’, ‘Star Wars: Knights of the Old Republic’, ‘Frozen Free Fall’ i ‘Goat Simulator’ entre moltes altres opcions.

Per tots és sabut que Amazon és una de les tendes online més populars del món i en moltes ocasions marca una tendència a seguir per les altres companyies del sector. No solament en els seus agressius preus, sinó mitjançant estratègies que fidelitzin al client i m’incentivin el consum, com el seu programa Amazon Premium, que entre altres avantatges elimina les despeses d’enviament i ofereix emmagatzematge en el núvol de fotos.

En aquesta ocasió, Amazon ha considerat que oferir videojocs i aplicacions que normalment són de pagament (o amb micropagament) de forma gratuïta pot ser una gran forma d’atreure clients i atraure als desenvolupadors. Sens dubte, una posició molt intel•ligent, ja que les descàrregues gratuïtes funcionen millor que les de pagament i que també beneficia als desenvolupadors, doncs normalment aquests ocupen les primeres posicions en beneficis econòmics.

No obstant això, algunes aplicacions en la seva versió gratuïta ofereixen una experiència al client mutilada i, en ocasions, tan orientada a obtenir microtransaccions per adquirir extres a l’aplicació o per a aconseguir passar a la seva versió de pagament que resulta molest. Per evitar caure en aquest tipus de productes, que no són els desitjats per als consumidors d’aplicacions, Amazon espera que el seu model sigui un èxit entre els desenvolupadors.

El nou model de Amazon per a una tenda d’aplicacions per a dispositius mòbils té com a objectiu atreure més clients amb compte d’usuari a la seva tenda, amb uns beneficis enormes per a desenvolupadors i consumidor: oferir aplicacions de pagament gratis; i, quan es tracta d’un joc amb microtransacciones, l’usuari té un crèdit considerable per desbloquejar-les. D’aquesta forma s’evita un producte de qualitat mediocre que no atrauria al públic que busca una bona aplicació gratuïta.

Per exemple, en el joc ‘Frozen Free Fall’, una aplicació que normalment requereix compres in-app per desbloquejar nivells addicionals i aconseguir prestacions extra. La versió de Amazon Undergroud oferirà als clients disposaran vides il•limitades sense haver de fer cap pagament i rebran 31,87 euros gratis per a compres ‘in-app’. Per altra banda, a ‘Goat Simulator’costa habitualment 4,99 euros en tendes d’aplicacions però per als clients de Amazon es podrà descarregar gratis a través de la seva plataforma Underground.

Com funciona Amazon Underground?

Després del seu pas per Regne Unit i Alemanya, Amazon Underground s’estrena com a aplicació independent i també integrada en les altres ‘apps’ de la companyia a Espanya, entre altres 15 nous països. La nova plataforma d’aplicacions permetrà als usuaris descarregar productes de pagament o amb micropagament integrat sense costos; mentre que per als desenvolupadors cada usuari usant el seu programari els reportarà 0,0018 euros per minut de benefici.

Per aconseguir aquest programari sense cost per als usuaris, Amazon corre amb les despeses. Així doncs, és la tenda online la que paga als desenvolupadors pel temps d’ús de les aplicacions. L’objectiu és atreure tràfic i clients a la seva tenda, amb una experiència el més neta possible. Per compensar el cost zero de les aplicacions, l’usuari es trobarà amb altres opcions de compra dins de Underground i es mostraran alguns anuncis de Amazon molt puntuals però mai durant la partida.

Segons la companyia, els desenvolupadors estan veient com les seves aplicacions generen ingressos d’una forma completament nova. La filosofia de Amazon amb aquesta monetizació per temps d’ús és que els desenvolupadors no hagin de menjar-se el cap amb la forma de treure rendiment econòmic al joc i que així se centrin, exclusivament, a oferir una experiència de qualitat i entretingudes. Els desenvolupadors semblen encantats.

Els desenvolupadors interessats a publicar apps o jocs en Amazon Underground solament han de pujar-los a través del portal per al desenvolupador dedicat a aquest nou servei. De moment, la companyia manté negociacions amb diversos operadors i fabricadors de ‘smartphones’ per integrar la seva tenda per defecte en alguns terminals, però encara no ha tancat cap acord concret.

Amazon Underground ja està disponible a Espanya per a usuaris amb sistemes operatius Android a través de la seva pàgina web www.amazon.es/underground. En canvi, els usuaris de terminals Kindle de Amazon rebran l’accés al portal d’aplicacions Underground de forma automàtica.

Imatge: C_osett

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Amazon Underground: arriba a Espanya la botiga d’aplicacions gratuïtes”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio