Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Internet, Noticies, windows
Substitueix a Live.com

Bing, el nou cercador de Microsoft que li vol fer la competència a Google

By , on 23 de juny de 2009
Bing, un cercador molt "acolorit"

Bing, un cercador molt "acolorit"

La companyia fundada per Bill Gates està mosca perquè no triomfa a Internet, no és la primera. I no només ho dic jo; qualsevol que segueixi una mica les noticies del món tecnològic recordarà l’intent de compra que la multinacional nord-americana va protagonitzar sobre un altre dels “grans” d’Internet, Yahoo!. I l’objectiu de tot plegat no era ni més ni menys que fer ombra a Google en el terreny de les cerques i la publicitat en línia, els seus dos grans feus.

Microsoft va entrar a Internet una mica desorientada. El gran guru Bill Gates se li va acudir afirmar que no li veia futur a la Xarxa de xarxes… de fet, no era el primer cop que ficava la pota, ja que anteriorment també havia opinat que amb 640 kilobytes de memòria RAM en un ordinador n’hi hauria d’haver prou fins a la fi dels temps… En fi, ningú sembla tenir una bola de vidre amb la qual veure el futur, i Gates no n’és una excepció, tot i que per sort per a ell, l’home ha tingut més encerts que errades al llarg de la seva vida.

Microsoft va començar apostant per crear la seva pròpia xarxa, MSN (el nom us és familiar?), pensant que aquesta acabaria amb Internet. La cosa va anar més aviat a l’inrevés, i Microsoft va haver de començar a improvisar sobre la marxa una estratègia a Internet. Però, és clar, aquestes coses no es poden fer a la babalà, i més havent-hi companyies establertes fermament a la xarxa com la mateixa Yahoo! o Netscape.

En els navegadors no li va costar gaire fer-se amb el control, amb pràctiques il·lícites pel mig, però en el camp dels serveis en línia va ser una altra cosa. La irrupció de Google, que va destronar a Yahoo! com la pàgina més vista i servei més emprat, li va posar les coses encara més difícils a la companyia de Redmond.

Ho va intentar amb Live, ho va tornar a intentar adquirint Yahoo!, i davant del fracàs d’aquestes dues iniciatives, Microsoft s’ha decidit finalment a plantar-li cara a Google en el seu mateix terreny, i és per això que ha presentat Bing.

I abans de continuar amb el nou cercador de Microsoft, una reflexió: es pot considerar que el segon o tercer motor de recerca i una de les primeres pàgines més consultades d’Internet ha fracassat? ja m’agradaria a mi fracassar així!

Els nois de Steve Ballmer han definit a Bing com a quelcom diferent d’un simple cercador. L’han anomenat una “eina de presa de decisions”, ja que als simples resultats d’una cerca hi afegeix una sèrie de dades que, en teoria, ens han d’ajudar a prendre decisions. Així, si busquem informació sobre un determinat model d’ordinador, ens podem trobar amb resultats de comparatives i un resum de les botigues en línia on comprar-lo.

És per això que Microsoft ha signat una sèrie d’acords amb altres companyies que li proporcionen aquests petits extres que necessita com les comparatives de compra. En aquest cas concret, la companyia de Redmond compta amb el suport de Ciao, líder a Europa en quant a comparació de llocs de venda en línia i que, a més a més, permet als seus usuaris comentar el producte amb les seves impressions personals.

La veritat és que Bing és una opció més per a un públic que està massa acostumat a Google, però encara disposat a canviar. Potser l’únic obstacle amb què topi sigui la mala imatge de marca que té Microsoft en molts sectors, i potser per això la companyia de Steve Ballmer sembla haver evitat posar el seu logotip a la seva nova criatura.


Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Bing, el nou cercador de Microsoft que li vol fer la competència a Google”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio