Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Internet

Els comentaris públics de Facebook al Google

Finalment, el Googlebot pot llegir part del text amagat per JavaScript i AJAX
By , on 10 de novembre de 2011

Les xarxes socials ocupen cada dia un lloc més predominant al món d’Internet. El gran volum d’informació que es genera en aquestes xarxes no pot passar inadvertit a l’hora de fer cerques i és per això que Google ha fet evolucionar el seu robot, el Googlebot per tal que finalment pugui retornar resultats originats als comentaris públics de Facebook.

Google ja indexa els comentaris de Facebook

Fins ara, aquesta tasca era molt complicada per al motor de cerques de Google, ja que tant Facebook com altres portals web on predominen els comentaris fan servir aplicacions per gestionar els continguts que no eren visibles pel Googlebot (Facebook Comments, Disqus o Intense Debate). Aquestes aplicacions estan basades en JavaScript i mostren el seu contingut en un iframe (marc intel·ligent) que es carrega dinàmicament, de manera que fins ara als ulls de l’aranya de cerca no existien a l’hora de fer l’exploració (la càrrega es fa mitjançant AJAX, un llenguatge de comunicació síncrona entre el servidor i el navegador de l’usuari).

Des de fa uns dies, Google ja indexa als resultats de les cerques aquests comentaris públics de Facebook (els que s’han fet mitjançant el Facebook Connect) i ara comença la tasca dels experts en SEO per esbrinar si això pot repercutir en el posicionament de les pàgines. D’entrada, Google no ha especificat quin pes tindran aquests comentaris en el seu algorisme de cerca, no sabem si ajudaran a posicionar una pàgina o bé poden ser un llast perquè d’ençà els canvis que es van fer l’estiu de 2011, el més important es la qualitat i extensió dels continguts i no la quantitat.

D’altra banda, moltes pàgines actuals havien descartat la utilització d’AJAX i JavaScript malgrat les grans possibilitats que oferien. Ara, amb aquesta innovació de Google, es poden començar a replantejar alguns dissenys i funcionalitats, un fet que pot suposar una revolució en com es fan les planes web i com es decideixen les estratègies de posicionament. No ens queda cap dubte que el Googlebot és cada cop més intel·ligent. A més, ha posat el seu punt de mira en l’altre gran d’Internet en aquests moments. Google ha deixat d’ignorar aquesta gran part de la web (els comentaris) que cada dia generen els més de 500 milions d’usuaris de Facebook. Si tot aquest nou volum d’informació troba el seu lloc a Google, potser els “PageRank” de moltes pàgines començaran a caure i perdran la seva posició privilegiada al capdavant dels resultats de les cerques. No cal dir tampoc que els administradors de moltes pàgines hauran de filar prim a l’hora de moderar els comentaris si no volen que aquests s’omplin d’enllaços per posicionar altres planes.

Foto | meneame comunicacions, sl en Flickr

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Els comentaris públics de Facebook al Google”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio