Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Internet

Google penalitza els llocs amb molta publicitat

Probablement serà la fi de l'abús de la publicitat a la part superior de les pàgines
By , on 30 de gener de 2012

Quants cops has entrat a una pàgina web i has teingut molta feina per trobar el seu contingut original entre tanta publicitat? És un costum molt desagradable que algunes pàgines totalment orientades a la publicitat han estat practicant des de fa molt de temps. En concret, les pàgines que més molesten són aquelles que només entrar-hi et col·loquen una capa de publicitat per sobre el contingut i t’has de preocupar de tancarla o de fer un llarg scroll cap a baix.

Segons BrowserResize, la nostra web no abusa de la publicitat

Doncs bé, des de fa uns dies Google ha aplicat una nova modificació al seu algorisme de cerca que penalitza aquest tipus de pàgines en els resultats que hi mostra. Aquesta modificació no implica que les pàgines amb publicitat normal o adequada en siguin penalitzades, només afectarà a les que tenen una relació publicitat-continguts molt alta i, a més, aquests últims estan gairebé amagats. Aquesta mesura pretèn beneficiar els usuaris del cercador, per a que no es trobin amb aquestes sorpreses quan fan una cerca a Google mai més i respon a les peticions de molts d’aquests usuaris i les seves queixes per la manca de continguts d’algunes págines que apareixien al capdemunt de les seves cerques.

Ara bé, aquesta actuació obre un gran debat entre els webmasters, que senten la necessitat d’expressar la seva confusió al respecte. Perquè… qui determina què és molta informació en la part superior de la pàgina? On està el límit de molta, poca o raonable? I el que és més important, influeix la mida de la pantalla en el que es considera la part superior de la pàgina, perquè si és així, gairebé qualsevol pàgina, començant per la dels resultats de Google, si es mira en un netbook, per exemple, semblarà que tota la seva part superior és publicitat (és on apareixen els resultats promocionats de Google). Qui serà el jutge, per dir-li d’alguna manera, que decidirà el nivell de publicitat d’una pàgina?

Matt Cutts, guru del SEO (optimització per motors de cerques) i enginyer de Google, considera que el canvi afectarà a 1 de cada 100 cerques. També ha manifestat que els webmasters haurien de veure les seves pàgines a diferents resolucions, donant a ententre que, efectivament, el tamany de la pantalla també juga un paper en el posicionament segons la quantitat de publicitat que s’hi troba a la part superior. De fet, al blog de Google on parlen sobre el tema ofereixen un accés directe a una aplicació que permet comprovar el que es veu d’una pàgina a diferents resolucions. Els anuncis a la part superior de la página o per sobre de la mateixa pàgina són molt comuns perquè són els que més rendiment ofereixen, en termes econòmics. Ara, si els webmasters volen mantenir el posicionament de les seves págines, hauran d’anar amb compte de no abusar-ne. Un altre dubte que es planteja és què considera Google com publicitat: els banners, qualsevol imatge d’un producte, els espais d’AdSense (que ells mateixos gestionen), els links a pàgines afiliades?

Font | Google Webmaster Central Blog

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Google penalitza els llocs amb molta publicitat”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio