Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat, Internet, windows

Ha aconseguit Bing el seu objectiu?

Amb tan sols un 0,66% de quota "robada" a Google, es pot dubtar de què la nova aposta de Microsoft sigui, de moment, reeixida
By , on 1 de agost de 2009
El cercador Bing, en el qual hi destaca la imatge de fons
El cercador Bing, en el qual hi destaca la imatge de fons

Ja fa un mes que Microsoft va llançar-li el guant a la cara de Google amb Bing, el seu nou cercador que substitueix a MSN i Live com a eines de cerca a Internet. L’abassegador domini que té Google de més del 80% del tràfic mundial en cercadors, ha fet plantejar a Microsoft una política agressiva a la Xarxa de xarxes, un cop fracassats els intents per oferir productes que superessin als de Google, o fins i tot d’adquirir un dels més directes rivals d’aquesta, Yahoo!

Bing es postula com a quelcom més que un cercador, com una eina per a prendre decisions. Per autotitular-se d’aquesta manera, el què fa és complementar els resultats de les cerques amb informacions addicionals que poden ser d’utilitat als internautes. Per exemple, si cerquem alguna informació sobre un producte, Bing ens pot retornar entre altres referències una comparativa de preus en diversos comerços en línia. I si cerquem un hotel, ens pot retornar referències sobre agències de viatges, i localitzacions en mapes de la ciutat en què es troba aquest hotel i que poden ser del nostre interès.

Tot i que algunes veus han afirmat que Bing està robant quota de mercat a Google, jo veig que segons les estadístiques de Net Applications (companyia de consultoria que es dedica entre altres coses a fer aquests estudis), aquesta transferència és molt mínima, gairebé imperceptible.

Fem quatre números: abans de què Bing comencés a operar, MSN i Live Search tenien respectivament un 2,94 i 2,49% del mercat, el què suma un 5,43%. Aproximadament un mes després de la posada en funcionament del nou cercador, aquest ha conquerit els cors del 5,31% dels usuaris, mentre que Live Search (que continua actiu en alguns llocs) reté el 0,66% de les cerques mundials. Tot plegat fa un 5,97%, un 0,66% més que en la situació anterior.

Per a mi, i tot i que si que s’ha arrabassat un xic de quota a la competència, aquesta és tan minsa en comparació als esforços de màrqueting i publicitat que ha fet Microsoft, que es pot parlar amb tota propietat de fracàs. No se a qui se li ha acudit dir triomfalment que la companyia de Redmond li ha arrabassat quota de mercat a Google, i que l’èxit de Bing pot representar la tornada a l’arena de Microsoft amb garanties de poder fer-li front a Google a Internet, però per a mi és obvi que la cosa no és així.

Potser això s’ha esdevingut perquè estem en època estival a l’hemisferi nord, i la gent no està per gaires noticies d’informàtica i si amb més atenció a la platja, la piscina, el sol i la marxa nocturna. Tal vegada a partir del setembre això serà tota una altra història, però el que és de moment, és al meu parer un fracàs de Bing.

I què hagués estat un èxit per a mi? doncs amb els mitjans que s’han invertit, pel cap baix aconseguir manllevar-li un 3-4% del mercat a Google i al seu cercador en el primer mes de vida, això si hauria estat un bon indici.

A partir de què passi l’estiu, sabrem com continua aquesta història…

Imatge: Guillem Alsina

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Ha aconseguit Bing el seu objectiu?”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio