Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Internet

L’embolic de las companyies d’ADSL

Com treure’n profit de la batalla per no perdre usuaris
By , on 5 de desembre de 2011

Molt sovint per televisió, a la premsa o a internet veiem anuncis de servis d’ADSL molt i molt barats, unes megaofertes que no podem deixar escapar. Tot i que són molt atractives, una gran part del usuaris no podem aprofitar-les, perquè a les nostres llars no arriba el que s’anomena “cobertura directa”.

Saps com pagar menys pel teu ADSL?

Què vol dir això? A Catalunya, i a tota Espanya, la major part de la xarxes de telefonia per on funciona l’ADSL són propietat de Telefónica (ara Movistar). Això provoca que, fora de les seves xarxes a les grans àrees de població, les altres companyies no poden oferir els seus serveis sense haver de pagar el manteniment a Telefónica. Això fa que, tot i haver ADSL a 19 euros o menys, sense haver de tenir telèfon, molts de nosaltres hem de contractar la línea de telèfon per tenir també l’ADSL i a uns preus superiors.

Així, sempre en funció de les companyies i fora de les promocions per nous clients, tenir ADSL en un poble petit surt, com a mínim, entre 50 i 70 euros. Ara bé, si som nous usuaris podem gaudir de descomptes, sin tenim l’ADSL i la línia de mòbil amb la mateixa companyia ens fan descomptes, etc. Tot i això, els prop de 15 euros més IVA del manteniment de la línia no ens el treu ningú.

En aquests casos, preveient que no és factible que tinguem cobertura directa a la nostra llar, el millor es aprofitar-se’n de les promocions d’una manera sistemàtica. Si no tenim línia ni ADSL, una ràpida cerca per Internet ens reportarà prou informació com per trobar el més barat. En quant al servei, la qualitat és la mateixa, partint de la base que les línies són de Telefònica. L’ample de banda que podrem aconseguir serà el mateix si fa o no fa amb una companyia o una altra i amb el servei tècnic, doncs ens podem trobar de tot tenint en compte que als “call centers” hi ha persones que no tenen cap formació tècnica i que en saben menys de línies, conexions, routers o soroll a la xarxa que molts de nosaltres.

Si ja tenim ADSL, pot passar que tinguem un compromís de permanència amb una companyia. Quan això passa estem una mica lligats de mans, però generalment aquests compromisos estan relacionats amb ofertes que ja estem gaudint. Si s’està acabant aquest període d’exclusivitat o bé no en tenim, podem fer servir les nostres armes per aconseguir millors ofertes, com per exemple canviar d’empresa. Darrerament les companyies telefòniques, sobre tot les més grans i més cares, estan patint una fuita constant d’usuaris cap a opcions més econòmiques. Aquest fet provoca que quan reben una sol·licitud de portabilitat d’una línia (un concepte que abans era exclusiu de les línies mòbils) immediatament fan una contraoferta que, en el pitjor dels casos, iguala la de la companyia a la que volem marxar. Tot per mantenir un client.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “L’embolic de las companyies d’ADSL”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio