Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat, Internet

Puc guanyar diners a Internet?

By , on 14 de octubre de 2008
Com fer-se ric a Internet, la pregunta que tard o d\'hora tots ens hem fet

És una de les primeres preguntes -si no la primera- que es fan aquells internautes que han deixat enrere l’estat de principiants i s’han decidit a desenvolupar alguna activitat a la Xarxa, ja sigui escrivint un bloc, un grup en una xarxa social o un lloc web dedicat a alguna temàtica.

Deixaré de banda els comerços que es dediquen a la venda en línia, ja que el supòsit de negoci és el mateix que si s’obre una botiga o una oficina professional en qualsevol ciutat, i passaré a parlar de tot allò que es refereix a activitats no dedicades explícitament al comerç, a la venda de bens i serveis.

Naturalment, quan parlem de guanyar diners a Internet, de seguida ens ve al cap la publicitat, les esponsoritzacions i programes com Google AdSense. Es pot viure d’aquests ingressos? La resposta és no, però


[ad]

Perquè no? Bé, parlo una mica per l’experiència pròpia i per allò que he anat parlant amb companys que mantenen llocs web. El tema és el següent: els programes tipus AdSense de Google (potser el més popular en aquest camp), paguen un tant per cada clic que els visitants de les nostres pàgines fan als anuncis que hi posem, quantitat que oscil·la entre els 10 centaus i mig dòlar. Evidentment, és una quantitat molt escassa, però aquí del que es tracta és d’anar sumant clics poc a poc.

La portada online d\'una coneguda revista dedicada al mon dels negocis, en la que es parlava dels blocsLa teoria és bona, però la pràctica ens indica que com a molt i anant força bé podem arribar a un 1% dels internautes que ens visiten clicant en els anuncis que es veuen a les nostres planes. Això ens dona que, si tenim 1.000 visitants diaris (cosa que no està gens malament), de mitjana tindrem uns 10 clics a la nostra publicitat, el que situarà els ingressos en uns 4 dòlars al dia, uns 120 al mes.

Això, ja us ho dic, essent optimista, perquè el més habitual amb aquesta xifra de visitants és guanyar entre 1 i 2 dòlars, car molts internautes són reacis a punxar sobre la publicitat que es mostra a les pàgines web. Això representa entre 30 i 60 dòlars al mes, una xifra que si bé ens permet pagar-nos un allotjament mitjanament decent per al nostre bloc, òbviament no ens permet jubilar-nos ben joves. Si, a més, tenim en compte que per tenir uns 1.000 visitants diaris, ens ho hem de treballar, ja que el més normal és tenir entre un 10 i un 20% d’aquesta xifra, la cosa sembla que no pinta bé.

Potser amb un simple bloc gestionat per vosaltres mateixos no tindreu gaire oportunitat de treure-us un sou (com a màxim un més o menys magre sobresou), però i si aquest bloc i la seva publicitat ho complementem amb coses com per exemple marxandatge? (gorres, samarretes,…) I si fem servir el bloc com un pont per vendre un servei o producte? Per exemple, podem tenir un bloc sobre moda lligat a una botiga de roba virtual, o un bloc sobre finances lligat a una corredoria d’agents de borsa que ofereixen els seus serveis publicitant-se en el bloc. En definitiva, és buscar-se un mecenatge o espònsor.

També podem optar a treballar per compte d’altres, escrivint no en el nostre bloc sinó en el bloc d’una empresa o grup editorial. A Internet, i gràcies a l’explosió dels blocs, ens trobem amb el que es coneixen com a “xarxes de blocs“, i que consisteixen en la unió de diversos blocs monotemàtics (malgrat que no existeixi relació entre els temes que tracta cadascun dels membres). Una d’aquestes xarxes és, precisament, SmallSquid. l’editora d’aquest bloc, que està constantment a la “caça i captura” de nous talents.

Amb aquesta opció els guanys són superiors, ja que no deixarà de ser una feina, amb el conseqüent salari. Ja hi ha blocaires que es guanyen la vida amb aquesta feina, desenvolupant una tasca de tipus periodístic. I, parlant de periodistes, a molts actes i convencions ja consideren els blocaires com a tals, rebent les mateixes acreditacions, tracte i accés a les instal·lacions de premsa, la qual cosa, i us ho dic com a experiència pròpia, és de gran utilitat quan es cobreix algun esdeveniment.

I fora dels blocs? Hi ha possibilitat de guanyar diners si no és amb la creació de continguts de text per a la Web? Doncs si, gràcies a què els serveis de podcasts i vídeo en línia estan a l’ordre del dia, també podem crear continguts i obtenir benefici de forma directa (publicitat, patrocinis) o indirecta, guanyant fama i a partir d’aquesta contractes. Aquest ha estat el mètode emprat per algun cantant o grup musical, que d’altra manera ho haurien tingut força cru per poder entrar en el catàleg d’una discogràfica.

També tenim les xarxes socials, comunitats de persones unides a algun portal d’Internet (Facebook, Hi5, Xing, LinkedIn,…) i que s’interrelacionen per aficions i gustos que comparteixen. Aquestes comunitats virtuals són ideals per a la realització de campanyes publicitàries i estudis. Ser el líder d’una d’aquestes comunitats ens posiciona com a “influenciador“, un terme emprat sobretot per a l’àmbit tecnològic.

Així, un influenciador podria ser aquella persona que té un bloc tecnològic o un grup al Facebook, i que es dedica a comentar als seus contactes a Internet i lectors la seva opinió sobre els nous aparells que surten al mercat, ja siguin telèfons mòbils, ordinadors o perifèrics i, a partir d’aquí, aconsegueix influenciar les compres d’aquestes persones.

Òbviament, els fabricants i distribuïdors es fixen en aquests individus, i si bé a alguns es limiten a regalar-los objectes per acostar-los a les seves posicions i que en facin bones crítiques, altres els patrocinen o fins i tot els posen a sou.

El secret per a poder guanyar diners amb Internet és fàcil: facis el que facis, fes-ho bé. Allò difícil és arribar al nivell de superar als altres que s’hi dediquen, i que poden tenir les mateixes esperances que nosaltres de guanyar-se la vida amb Internet.

Com afecta la crisi global al sector dels continguts i les iniciatives a Internet?

Donada l’actual conjuntura econòmica de crisi o recessió (digueu-li com vulgueu), és lògic que ens preguntem si el ram de la informàtica i especialment el d’Internet se’n ressenteix. Bé doncs, tenim indicis per a no estar tan tristos com el sector immobiliari però tampoc per tirar coets.

Per una banda, estic sentint molts responsables d’empreses tecnològiques que es queixen de que els clients els estan cancel·lant projectes (normalment referits a la implantació de CRM‘s, ERP‘s o algun altre projecte de gran magnitud), i als botiguers que no es venen tants ordinadors. Aquesta és la part negativa.

L’aspecte positiu, o que almenys s’intueix en aquest sentit, és que en xifres macroeconòmiques la regressió no ha afectat a la industria tecnològica, i que per tant és de preveure o bé que la crisi no ens afectarà tant, que no serà tant duradora o que començarem la recuperació de forma molt més ràpida.

Concretament, els negocis a Internet no sembla que s’hagin vist afectats per aquesta corrent, i no hi ha hagut una nova “explosió de bombolla“. Així doncs, les xarxes de blocs i altres negocis relacionats amb els continguts continuen facturant a bon ritme, no del tot aliens a la crisi mundial però tampoc havent-hi caigut de ple.

Aquestes són noticies optimistes per als que ens guanyem la vida en aquest sector i per als que aspiren a guanyar-se-la.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Puc guanyar diners a Internet?”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio