Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat, Internet, Noticies

Què és l’efecte Twitter?

Brüno és el primer film obertament afectat
By , on 16 de agost de 2009
Un compte de Twitter

Un compte de Twitter

Recentment s’ha estrenat a la cartellera nord-americana la darrera genialitat de l’iconoclasta còmic nord-americà Sacha Baron Cohen, en la que com ja és costum es fica amb el mort i qui el vetlla. El primer dia fou un èxit de recaptació, però el segon va caure fins gairebé un 40% a les guixetes. Què havia passat? “Brüno”, que és com es titula la pel·lícula, havia estat víctima del què ja es coneix com a “efecte Twitter”.

Twitter és un microbloc del qual ja n’hem parlat amb anterioritat en aquesta mateixa publicació, que s’ha guanyat per dret propi l’apel·latiu de xarxa social, ja que les sinergies que crea entre els seus usuaris equivalen a un Facebook o Hi5. En obrir un compte (que és gratuït), l’internauta disposa d’un bloc amb una limitació de 160 caràcters per entrada, entrades que a diferència de les que estem acostumats en un bloc, no tenen títol ni cos, sinó una única àrea de text.

Si bé fa uns anys, Twitter semblava un simple “divertimento” per als més geeks, actualment les empreses ja hi confien, i el seu potencial ha atret inversors de tota mena, que hi han començat a abocar els seus diners. S’ha convertit, en definitiva, en un servei emblemàtic de la nova Web 2.0 amb un present en el què molts no li veuen la forma de treure’n diners, però que al mateix temps pressenteixen que en el futur serà molt rentable.


El cas és que molts usuaris, molts internautes, comencen a buscar informació i opinions d’altres internautes sobre serveis i productes dins de Twitter, entre els altres comptes. Per a ells, primen més les opinions d’altres usuaris com ells que no pas la d’experts que escriuen, per exemple, als diaris locals o que surten en programes de televisió. Això ha afectat de ple a l’industria cinematogràfica, que veu com es “twiteja” des de les mateixes sales de cinema durant la projecció de l’estrena, o just després de sortir de la sala. Els smartphones són els nous aliats d’aquests “twitaires”, ja que les tarifes d’accés a Internet des del mòbil comencen a ser realment assequibles, i no és difícil fer uns quants comentaris des d’aquests dispositius dins d’una sala de cinema.

Brüno ha patit aquest efecte: els twitaires nord-americans van començar a fer comentaris tot just passada l’estrena, i van criticar àcidament les escenes de nuesa i sexe que conté el metratge. Recordem que als Estats Units en particular i al món anglosaxó en general, no sempre funcionen bé les bromes grolleres, d’humor “de brotxa grossa” que en altres llocs si dóna resultat. Del 14,4 milions de dòlars recaptats el primer dia de projecció, Brüno va passar als 8,8 el segon, una davallada important. Els analistes coincideixen en afirmar que aquesta fou deguda a l’efecte Twitter.

Les productores i els actors ja han començat a jugar amb aquest fenomen; els darrers twitegen des dels mateixos sets de rodatge, explicant anècdotes i novetats sobre la pel·lícula en la què estan treballant, generant amb això interès sobre ella. Les productores, al seu torn, obren comptes de Twitter oficials per a les seves pel·lícules, aprofitant així les sinergies amb els seus followers i fidelitzant-los per a què quan es presenti la pel·lícula, la vagin a veure.

Pel què us he explicat, pot quedar-vos la impressió que l’efecte Twitter ataca negativament a les pel·lícules, essent això extensible a molts altres camps, però és simplement un nou fenomen que als afectats els cal saber gestionar-lo per aconseguir convertir-lo en un factor que jugui al seu favor i no en contra.

Imatge: Guillem Alsina

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Què és l’efecte Twitter?”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio