Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Cibersocietat, Internet, Tutorial
Cada dia és més popular i utilitzat en el sector empresarial

Twitter: quant més petit, més eixerit

By , on 25 de febrer de 2009
twitter

Si, com en tantes altres coses, en el món de la tecnologia en general i de la informàtica en particular, la mida importa. Però a diferència de la resta, funciona a l’inrevés: quant més petit, millor.

Això funciona per als ordinadors (com els netbooks, portàtils ultrapetits molt atractius per als usuaris), telèfons mòbils, i fins i tot els serveis en línia a Internet. Twitter n’és un bon exemple, portant l’art dels blocaires a la seva mínima expressió.

A Twitter se’l defineix com a un microbloc. Un bloc, en essència, no és més que una mena de diari en línia, en el qual els articles o “posts” (com se’ls anomena en aquest entorn) s’ordenen de forma cronològica inversa, és a dir, els més recents són els primers que veiem, i quant més profunditzem en el bloc i més enrere ens remuntem, veurem posts més antics.

Això, en principi, és contrari al què dicta la lògica. Acostumats al format d’un llibre, esperem sempre veure i llegir en primer lloc allò que ha estat escrit amb més antiguitat, però és que el format de les pàgines web d’Internet ens ho ha canviat tot, incloent els conceptes, usos i costums. No debades, ens és molt més còmode (i per això es fa així) que en entrar en un lloc web veiem en primer lloc les darreres actualitzacions, els continguts més moderns, ja que així només d’entrada ens assabentem de les darreres novetats enlloc d’haver d’anar-les a buscar com passaria en un diari escrit de format tradicional.

Els blocs han gaudit i gaudeixen d’un gran èxit, fins a tal punt que la seva fórmula s’ha barrejat amb les eines d’edició de les publicacions online tradicionals com ara els principals diaris i mitjans de comunicació fins a diluir-se en certa mesura. Actualment, grans “monstres” de la comunicació empren als seus llocs web el format dels blocs i moltes de les seves eines de publicació, potenciant fins i tot la creació de blocs temàtics i per als seus redactors com a complement dels seus continguts tradicionals.

Si agafem un bloc i en comprimim els continguts al màxim n’obtenim un microbloc; la fórmula és senzilla: limitem fins a un cert punt la llargada que poden tenir els posts, per exemple 140 caràcters, i obtindrem una mena de telegrama ben breu amb el que comunicarem un esdeveniment molt concret. Això és el que fa Twitter.

Twitter, més enllà del pur divertiment social

Nascut el 2006, Twitter semblava de bon principi una d’aquestes idees destinades a quedar-se en un simple “divertimento”, una moda passatgera o a fracassar miserablement. El seu ús primigeni fou el d’anunciar a tot el món què estava fent l’usuari en tot moment.

Un compte de Twitter pot servir també per a l'empresa

Un compte de Twitter pot servir també per a l'empresa

Així doncs, en el Twitter d’una persona hi podíem llegir coses com “me’n vaig a rentar les dents”, “estic veient la tele una estona” o “preparant-me per agafar el tren a Barcelona”, fets insubstancials de la vida quotidiana. És lògic que vist això, hom es preguntés perquè havia de reeixir quelcom tan mundà i que no aportava gaire res més que una diversió molt bàsica. Fins que les empreses hi van trobar l’utilitat.

Cada compte de Twitter, cada usuari, genera automàticament un “feed” RSS al qual ens podem subscriure. Els llocs web de les empreses presenten sovint una gran quantitat d’actualitzacions a diari, amb el que es fa difícil estar-les incloent totes en un índex o a la plana principal. Si creeu un Twitter on hi aneu fent constar les actualitzacions del vostre lloc web corporatiu, tant li fa a quina secció hi incloeu novetats, que si les reflectiu al Twitter, tothom podrà estar al corrent de tot allò que canvia a la vostra plana web.

Mentre es descobria això, Twitter creava també entre els usuaris un fenomen de fans. Hi ha internautes que en obrir el seu navegador es connecten de seguida a llocs com Facebook o el mateix Twitter, i hi romanen mentre són a l’ordinador, xatejant amb els seus contactes i bescanviant informació i actualitzacions.

Aprofitant aquesta sinergia, no poques empreses van començar a fer-se visibles al Twitter, buscant arrossegar a usuaris per a què en seguissin les novetats i, d’aquesta manera, crear una comunitat vinculada als seus productes.

Twitter dóna també a les empreses l’oportunitat de tractar amb els seus clients o potencials clients d’una manera més informal, de tu a tu i sense les convencions socials tan serioses que acostumen a guiar la relació client-empresa, i aquesta sembla ser una fórmula que aquells qui estan connectats agraeixen i aprecien.

Un exemple d’ús de Twitter

Donar-se d’alta al Twitter és ben senzill, i només ens caldrà donar al sistema el nostre nom, usuari, contrasenya d’accés i adreça de correu electrònic. Tot seguit ens permetrà buscar a les llibretes de contactes del Gmail, Hotmail o Yahoo! Mail pels nostres contactes, per si volem fidelitzar-los al nostre compte de Twitter. Tot seguit ens proposarà uns quants perfils per a seguir, i finalment podrem començar a escriure les nostres entrades.

Twitter és usat, per exemple, pels mitjans de comunicació en línia o portals horitzontals que toquen molts i variats temes per tal de fer constar als seus lectors totes les novetats que publiquen. Per a les empreses també és vàlid, podent donar a conèixer als clients o distribuïdors les seves darreres novetats en qualsevol secció del seu lloc web.

Com que estem limitats a 140 caràcters en cada entrada i la majoria de les vegades ens interessarà incloure un enllaç a l’entrada d’un bloc o un altre article en línia, haurem de recórrer a estratagemes que ens permetin reduir la llargada d’una adreça web. Això ho podem fer de forma automatitzada gràcies a serveis com TinyURL.com o bit.ly, que prenent com a base una URL completa (per exemple http://www.informatica.cat/internet/mobile-world-congress-2009-molts-serveis-per-a-no-res.html) la retalla a un codi alfanumèric amb una redirecció des del mateix servidor que proporciona el servei (continuant amb l’exemple donat, http://tinyurl.com/bwggb6).

Fins i tot hi ha alguns serveis que a partir dels anteriorment descrits i d’un “feed” RSS com el que genera qualsevol bloc, poden “alimentar” un compte de Twitter amb les entrades d’un bloc. És el cas de Twitterfeed, amb el qual podrem ajuntar fins i tot les entrades de diversos blocs o seccions d’un lloc web (sempre i quan cadascuna d’elles generi el seu RSS independent) en un sol “twit”.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Twitter: quant més petit, més eixerit”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio