Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Mac

La guerra dels grans jocs a la Mac App Store

Amb el llançament de la tenda virtual d'aplicacions per Mac, títols importants volen entrar en aquest nou model de negoci en expansió
By , on 15 de febrer de 2011

La tenda virtual d’aplicaciones pel sistema operatiu portàtil de Apple (iOS 4) està plagada de propostes variades i per a tots els gustos, resolent problemàtiques de tot tipus. Des de precisos serveis de geolocalització fins a versions reduïdes de les xarxes socials més usuals, com Facebook, tot hi és present. I són els videojocs un gran sector que ha vist crèixer els seus ingressos exponencialment gràcies a l’èxit de iPhone i els seus germans (iPad, iPod Touch, etc.).

La Mac App Store està plena de títols molt variats, en contingut i cost

Fins ara, a l’App Store de iOS estavem acostumats a veure a la secció de jocs aquells títols que destacaven per ser més casuals. Parlem d’aquells que no requereixen que ens aprenguem una gran història, de manera que puguem pausar i reprendre quan vulguem sense dificultats. És per això que els creadors de títols com Angry Birds s’han llançat de cap a la Mac App Store (el servei d’aplicacions per al sistema operatiu d’ordinador de Apple) amb l’esperança de poder repetir la mateixa explosió de descàrregues i beneficis que a iOS.

I a priori sembla ser que la cosa funciona: el milió de descàrregues del primer dia a la tenda d’aplicacions de Mac OS X ho va demostrar. I al top-vendes dels ocells voladors l’han acompanyat molts d’altres que repten al jugador de Mac a intensos partits de futbol, solucionar trencaclosques de colors o jugar al mac poker.

Però al costat d’aquests jocs casuals que han donat el salt a Mac hi ha un altre tipus de títols que poden entrar perfectament a l’App Store per fer la seva pròpia competència ferotge. Son els grans jocs comercials i molt més complexos que fins ara s’han venut físicament.

Quines conseqüències pot portar l’arribada d’aquests jocs a la Mac App Store ens preguntem molts. El primer que cal veure és la reacció dels usuaris, que és el que millor definirà si aquests seguiran presents a la tenda o si d’altra banda, preferiran les fòrmules tradicionals de venda. I de moment ja hi ha reaccions negatives davant els primers llançaments d’aquest tipus.

Posem per exemple l’exitós joc de guerra Call of Duty 4: Modern Warfare. És un títol que ja té una mica de temps, encara que és relativament recent i amb uns gràfics excel·lents. Una bona elecció per al sistema operatiu d’Apple, que s’ha venut en format de disc DVD des de finals de setembre del 2008 per Mac OS X i fins i tot un any abans per Windows. El seu preu actual a Amazon és d’aproximadament 32 dòlars. El preu del joc en Steam 25 euros. Finalment, el preu a la Mac App Store puja fins als quasi 50 dòlars.

Repassant aquestes xifres veiem obvi que falla alguna cosa. Com poden col·locar preus tan diferents en dues tendes que són tan similars entre elles? Pot ser que als desenvolupadors no els hagi fet gràcia la quota per poder desenvolupar i publicar a la Mac App Store (30% dels guanys per Apple més la quota anual d’Apple Developer), però estem parlant de multinacionals veteranes a la hora de fer grans llançaments. No hauria de ser un problema, i no volem ni començar a pensar que el preu sigui més car simplement perquè està portat a Mac OS X. Per tant, alguna cosa a tenir en compte primer de tot és, sens dubte, cuidar el preu del joc.

I ja que hem esmentat el Steam, comentar també que els grans jocs ja poden comercialitzar-se allí i estar disponibles per a Mac OS X, en una plataforma que té una gran comunitat d’usuaris. Pot ser que les empreses importants com a EA, BioWare i altres responsables de grans títols comercials decideixin no entrar a la Mac App Store, ja que seria ficar-se al mateix lloc però per una porta una mica més complicada. Però pel que sembla alguns s’han aventurat per aquest camí difícil, com és el cas de Call of Duty 4 de la mà d’Aspyr Mitjana.

Un altre exemple de joc complex és Civilization IV, disponible a la Mac App Store nord-americana a un preu promocional de 23 euros. Aquesta vegada sí que han encertat amb el preu, ja que és més barat que a les tendes físiques, però es tracta d’una circumstància promocional que s’acabarà d’aquí poc i, una vegada més, no està disponible a Espanya.

Per tant, abans que les grans companyies d’oci del món decideixin entrar a l’App Store a la recerca dels grans beneficis que han tingut altres companyies més petites o fins i tot grups de persones que s’han unit per fer un joc, haurien d’entendre el particular model de negoci de la tenda. I això implica no pujar preus, ni restringir la disponibilitat dels seus productes a un territori determinat. I és que si algú vol apostar fort a aquesta partida online poker que s’està jugant a la taula d’Apple, cal abans conèixer les cartes i els contrincants. Esperem certament que la tendència canviï, o Steam acabarà fent-se amb aquest negoci.

Foto: Popsci

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “La guerra dels grans jocs a la Mac App Store”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio