Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Mòbils

Les vendes d’HTC es disparen amb l’èxit dels smartphones

Descobrim l’empresa i dos dels models més exitosos
By , on 9 de juliol de 2010

HTC Hero

HTC és una empresa taiwanesa el nom complet de la qual és High Tech Computer Corporation. Avui en dia aquest nom ens és familiar; el veiem en un munt de catàlegs i és un dels productes estrella pels principals operadors de telefonia. Sembla mentida que faci tan sols uns anys aquesta companyia es fes dir OEM i fabriqués gairebé en exclusiva mòbils de ‘marca blanca’, és a dir, aquells que es fan dir pel mateix nom que l’operador (Orange, per exemple). Quin és el secret? Doncs que, tot i que no ha abandonat aquesta tendència, una nova estratègia n’ha revolucionat el volum de vendes.

Aquesta companyia s’ha llençat de ple, sobretot a partir del 2006, al món dels smartphones, és a dir, al d’aquells terminals que permeten gaudir d’internet al teu mòbil. Una aposta de futur assegurat que, a dia d’avui, acapara els anhels de la majoria de consumidors. Lluny de fer una incursió tímida, cauta i progressiva, HTC ha tingut el plaer d’entrar per la porta gran y de la mà del millor aliat que es pugui tenir: Google.

Així doncs, HTC ha començat a comercialitzar amb nom propi tota una línia d’smartphones amb sistema operatiu Android, l’impulsat per Google, i ha continuat amb la tradició de fabricar un bon nombre de terminals amb el Windows Mobile de Microsoft. I, malgrat haver de competir amb pesos pesats com l’IPhone o els mòbils Blackberry, ha aconseguit fer-se un lloc a cops de colze i convertir-se si no en una amenaça, sí en algú a tenir en compte. Fins el punt que les vendes d’HTC han augmentat un 58% durant el segon trimestre d’enguany, segons informa CincoDías.com. Un percentatge que s’espera que creixi fins el 60 o 70% durant els propers mesos.

Què ofereix HTC que no ens doni la competència? Què podem dir dels seus productes? Per no estendre’ns més en línies generals, n’analitzarem dos models: l’HTC Hero i l’HTC Touch.

L’HTC Hero és, pel que s’observa a simple vista, un mòbil dirigit a un públic més aviat juvenil. O, si més no, que dóna al mòbil un ús més relacionat amb l’oci i la vida social que amb la feina. Només cal veure l’eslògan: “Sigues valent, sigues tu mateix”. Aquest model, equipat amb la interfaç Rosie del sistema operatiu Android, ven com a punt fort la personalització a la màxima potència.

Així, per exemple, no només podem fer-nos un menú d’inici a mida segons els nostres gustos, sino que també podem adaptar-ne la grandària i estètica de les aplicacions i gaudir de totes aquelles que s’actualitzen a temps real, com ara la previsió meteorològica. Permet, a més, ordenar tot allò que tenim al nostre dispositiu per persones enlloc de per aplicacions. És a dir, tenir tota la informació relacionada amb una persona només accedint-hi mitjançant el seu nom. Fins i tot és possible comprovar a l’instant si ha actualitzat al Facebook o els darrers correus que us heu enviat, podent de la mateixa manera comunicar-t’hi tal i com desitgis a l’instant.

L’HTC Hero també permet ordenar, seleccionar i tenir sempre a mà aquells e-mails o converses per les quals tenim un especial interès. És, com vèiem, un mòbil pensat pels joves que pretén competir amb l’IPhone millorant un dels punts febles del dispositiu d’Apple. Per cert, i com a apunt final, cal afegir que la rotació de l’HTC Hero és de 360º. Això vol dir que podem donar una volta sencera al nostre mòbil mentre mirem una fotografia i sense que mai estigui cap per baix.

Es tracta, doncs, d’un mòbil amb internet amb prou capacitat per moure’s pel mercat competitiu. No obstant això, potser sigui un competidor digne per a l’IPhone o per a certs models de Samsung i Nokia. Però, què passa amb la Blackberry? HTC també té un model amb intencions de fer-li ombra.

HTC Touch

Parlem de l’HTC Touch, un dispositiu que, a diferència de l’anterior, és ideal per a empreses. El sistema operatiu que utilitza és el Windows Mobile 6, per la qual cosa inclou l’Outlook i les aplicacions més importants del Microsoft Office. La interfaç d’usuari és senzilla i còmode sobretot per a tot allò relacionat amb la navegació, i els punts forts del dispositiu són l’intercanvi d’arxius mutimedia, el correu electrònic i la comunicació via xat. A tot plegat cal sumar-hi una pantalla tàctil equipada amb tecnologia intuïtiva que fa igual de fàcil utilitzar el mòbil amb el dit que amb bolígraf. Per acabar, i gràcies a l’aposta pel multimedia, també en destaca la qualitat del reproductor de música i clips de vídeo.

El millor és que tots aquests mòbils, d’un nivell de sofisticació impressionant, es poden aconseguir cada cop més facilment . De la mateixa manera que les companyies proveïdores de dispositius competeixen per oferir el millor, els operadors competeixen per oferir el millor al millor preu per tal de captar clients. Així doncs, els particulars poden aconseguir un HTC Hero de contracte per 0 euros amb Orange. I, de la mateixa manera, els pimes i autònoms poden fer-se amb un HTC Desire o HTC Tatoo gratuïtament també. La lluita és a tot arreu, beneficiant l’usuari mentre les tarifes d’internet al mòbil es democratitzen. Un dels exemples més clars són les Tarifes Dofí d’Orange, pioneres en posar en un mateix sac trucades i internet. El futur ja és aquí i té forma d’smartphone.

Així doncs, el món avança i les empreses més astutes creixen i s’hi adapten. HTC és l’exemple més clar, però també d’altres s’estan començant a ficar les piles i adaptar-se al mercat. No obstant això, l’estratègia de l’empresa taiwanesa ha estat molt intel·ligent. Qualsevol que s’hi sumi ara fa tard, tot i que haurà d’acabar fent-ho perquè d’aquí no gaire tots anirem amb un smartphone a cost zero i sofisticació mil a les mans.

Fotos: CreativeTools.se – PackshotCreator – HTC Hero Android per Creative Tools i HTC Touch 2 per Rudy Herman a Flickr.com.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Les vendes d’HTC es disparen amb l’èxit dels smartphones”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio