Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Noticies
Google, Yahoo!, Opera i Microsoft han estat presents d'una o altra manera a la fira nord-americana

Aquestes són les propostes per a la televisió del futur

By , on 25 de gener de 2011

Un dels televisors connectats amb la solució de Google que Sony ha presentat al CES

Aviat deixarem de veure la televisió tal i com la veiem ara, i no m’estic referint al canvi a la TDT (apagada analògica) que ens va portar més decepcions que no pas innovació, si no a una manera realment més interactiva de veure la “caixa tonta”, que passarà a ser un xic més intel·ligent.

Mirem-nos, doncs, cadascuna de les alternatives que presenten els principals fabricants d’aquest tipus de solucions:

Google TV: és sens dubte la solució que més suport està rebent dels grans fabricants, i en el recent CES tots i cadascun d’ells li han dedicat algun o altre llançament. Especialment bo ha estat el recolzament ofert per Sony, que ha llançat tot un reguitzell de models basats en aquesta tecnologia. No debades és, juntament amb la companyia del cercador, la creadora d’aquesta plataforma.

L’opció de Google es basa en Android (com no podia ser d’altra manera), afegint funcionalitats d’ordinador al nostre televisor. Així, comptem amb un teclat que fa també la funció de ratolí, i que ens permet obrir un navegador web (Chrome) i apps per treballar amb el que sigui.

Per a aquells que vulguin estalviar-se comprar un televisor nou, Logitech comercialitza el Revue, una capseta que es connecta al nostre televisor i que porta tota la resta.

Yahoo!: ja tenia una proposició per a la TV intel·ligent abans que Google, però tal i com ha passat i passa amb Apple i Microsoft, sembla que fins que no ho treuen determinades companyies, no existeix.

La pionera d’Internet aposta per mantenir l’emissió televisiva com a eix central del que veu l’usuari, però l’embolcalla d’una sèrie d’informació addicional relacionada amb l’emissió, una mena d’AdSense interactiu. Aquests continguts relacionats, que poden ser publicitat o vídeos, pàgines web, etc. es poden desplegar al mateix televisor o bé en un ordinador o fins i tot smartphone.

El millor d’aquesta tecnologia és que no cal que el proveïdor del contingut comuniqui res a Yahoo!, ni tan sols la seva programació. La tecnologia desenvolupada per Yahoo! és capaç de reconèixer què és el que s’està veient en aquell moment (ja sigui una emissió televisiva com un DVD que s’està reproduint) i adaptar-hi els continguts relacionats.

Opera: la companyia noruega també parla de televisors connectats, i el que ofereix és una sèrie d’eines de programació (un SDK, Software Development Kit) per a què els fabricants integrin en els seus aparells

Microsoft: no ha fet cap escarafall, de tal manera que hom pot pensar que està fora de la cursa dels televisors intel·ligents, i de fet potser no hi és per voluntat pròpia. L’única mostra que he trobat de la seva presència en aquest tipus d’aparell ha estat un televisor del fabricant xinès Haier, basat en un processador d’AMD, amb el Windows Embedded 7 i l’interfície del Media Center.

Les opcions que hi ha al mercat en aquests moments difereixen lleugerament entre elles, però si m’hagués de quedar amb alguna probablement seria amb la de Google seguida de la d’Opera. El motiu? l’obertura i les capacitats d’ampliació de la primera i les ampliacions mitjançant widgets de la segona juntament al fet que el productor noruec cuida molt els seus productes.

Foto: ramseymohsen a Flickr sota llicència Creative Commons

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Aquestes són les propostes per a la televisió del futur”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio