Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Noticies

Cuil, la nova competència de Google?

By , on 12 de agost de 2008
L\'espartana aparença de Cuil

Aquests darrers dies s’està sentint a parlar molt de Cuil, un nou motor de recerca que ha nascut de la mà d’un grup d’ex-enginyers de Google, l’eina de recerca líder indiscutible actualment a Internet, i que busca precisament fer-li a aquest darrer el que sembla impossible: la competència.

Google es troba ben afiançat al capdamunt de la llista de llocs web més visitat, i és per davant del Live de Microsoft i Yahoo!, l’eina de recerca més emprada a tot el món amb diferència. De fet, el neologisme “googlejar” ja pràcticament equival a cercar un contingut a Internet, malgrat que es fa servir molt més als Estats Units i al món anglosaxó en general que no pas per les nostres latituds.

Cuil presenta també una aparença molt simple, igual que el seu competidor: el logotip del cercador sobre el quadre de text on hi introduïm els termes que volem buscar, el botó per enviar aquests termes al motor de recerca, i un parell d’enllaços per conèixer més informació sobre la iniciativa i la corresponent informació de copyright.


[ad]

Un detall que m’ha fet gràcia de la interfície és que si el fons de la pàgina de Google és d’un blanc immaculat, en aquest cas Cuil aposta pel negre, fent-me recordar els casos de cercadors basats en Google que recorrien a l’ús del fons fosc adduint un estalvi energètic en l’ús de la pantalla al no fer-la brillar tant (quelcom que en principi sembla que es va demostrar com a fals), com ara Black Google o Google Negro.

Però Cuil va més enllà de l’aparença. Per començar, el fet que estigui apadrinat per ex-enginyers de la companyia de Mountain View ja ens fa parar més l’orella, ja que la gent que treballa o ha treballat a Google són coneguts per la seva inventiva (almenys els tècnics, naturalment). Segons aquestes mateixes persones, els motors de recerca no han crescut i evolucionat al mateix ritme en què ho ha fet la web, i el que cal és una revolució en aquest sentit.

Cuil empra un sistema de valoració de les pàgines que indexa en funció de la rellevància del contingut, res de nou que no haguem vist abans, però imagino que amb uns algoritmes diferents dels que fa servir Google per atorgar el seu ja famós Pagerank. Així, se’ns explica que no es limita a presentar les planes que contenen les paraules clau que hem introduït en el quadre de cerca, sinó que també valora la resta del text present a la pàgina.

Pot ser que, precisament, Cuil es refereixi al Pagerank quan parla de “sistemes de mètrica basats en una popularitat superficial“. Tota una declaració d’intencions alhora que atac al que des de Cuil consideren com el seu principal competidor.

Aquest nou cercador també presumeix de tenir a les seves bases de dades més pàgines web que cap altre motor de cerca, tot i haver començat des de zero.

Un aspecte molt a tenir en compte (i més avui en dia) és el de la privacitat. Els responsables de Cuil afirmen que no guarden cap log de ningú, ja que ells “analitzen la web, no els usuaris“. M’agradarà veure quan triguen les autoritats federals nord-americanes en fixar-se en aquest petit detall i a investigar si això és així. I si ho és, a pressionar-los per a què deixi de ser-ho.

Sincerament, en la meva modesta opinió em sembla que ara per ara voler fer-li la competència a Google en el terreny de les cerques és dificilíssim si no impossible, ja que aquesta companyia compta amb el recolzament del públic internauta i amb una sèrie de serveis afegits com la suite en línia Google Docs que es fan difícils d’encalçar i superar per part de qualsevol altre, però que el fet de qüestionar al líder i intentar assaltar aquesta primera posició és saludable. A fi de comptes, la web ha anat evolucionant d’aquesta manera.

De totes formes, em sembla que la gent de Cuil s’ha “passat” una mica en afirmar que són els que tenen més planes indexades i que donen els millors resultats d’una forma tan ràpida. Primer ho haurien de demostrar i guanyar-se el favor del públic, per després passar a dir que són els millors. Actuar amb senzillesa i humilitat seria molt recomanable en aquest cas.

durant les properes setmanes/mesos anirem inspeccionant aquest jove i prometedor cercador a veure quines novetats ens porta.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Cuil, la nova competència de Google?”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio