Informatica.CAT
Informatica.cat es un bloc sobre informàtica on es tracta temes d'interès... 
Noticies

Facebook compra Whatsapp per 19.000 milions de dòlars

Les empreses han negat canvis per als usuaris
By , on 20 de febrer de 2014

L’empresa líder a les xarxes socials Facebook ha anunciat aquest dimarts l’adquisició de l’aplicació de missatgeria instantània WhatsApp per 19.000 milions de dòlars (prop dels 13.800 milions d’euros). Aquesta és la major adquisició que ha dut a terme l’empresa de Zuckerberg en els seus deu anys d’història, estant molt per sobre dels 1.000 milions que va pagar en 2012 per la xarxa social de fotos Instagram.

El fundador de Facebook, Mark Zuckerberg ha destacat que la aplicació de missatgeria instantània WhatsApp està “en el camí de connectar a mil milions de persona. Els serveis que arriben a aquest nivell tenen un valor increïble”. Segons afirma la companyia californiana, aquesta adquisició accelera la capacitat de Facebook per portar la connectivitat i la utilitat al món ja que la combinació d’ambdós serveis ajudarà a accelerar el creixement i la participació dels usuaris de les dues companyies.

Però l’adquisició de l’aplicació per part de Facebook ha suscitat els dubtes de gran part dels usuaris sobre temes com la publicitat, la gratuïtat del servei o la combinació amb el sistema de xat anunciat per Facebook per a telefonia mòbil. Precisament, els primers en intentar esborrar els dubtes dels usuaris sobre la compra de Facebook van ser les pròpies empreses implicades, que es van donar pressa en assegurar que no hi haurà canvis en la política que l’equip de WhatsApp ha dut a terme fins ara.

El fundador de WhatsApp, Jan Koum, ha explicat que la companyia de missatgeria instantània operant de forma independent i mantindrà la seva marca, tot i que part de l’equip de l’aplicació s’unirà a la Junta Directiva de Facebook. Tanmateix, Koum ha aclarit que no hi haurà anuncis i es mantindrà la quota anual a partir del primer any d’utilització del servei de missatgeria instantània per a ‘smartphones’; tot i que aquest dòlar anual no el paguin la gran majoria d’usuaris degut a promocions.

“WhatsApp continuarà operant de manera autònoma i independent. Podreu continuar usant el servei per una quota sense importar on vives o quin telèfon usis. I pots estar segur que cap anunci interromprà la vostra comunicació”.

Així doncs, els caps de les dues empreses han explicat que no s’esperen canvis en cap de les dues plataformes a curt termini, al menys, que en puguin afectar directament als seus usuaris i subscriptors. No obstant això, l’empresa liderada per Zuckerberg ha vist en la compra de WhatsApp una oportunitat de negoci amb molt d’èxit que el portarà a tindre una base de dades molt completa sobre gran part dels usuaris de la xarxa a partir de la informació que dipositen a Facebook, Instagram i ara a WhatsApp.

Noves possibilitats de comunicació a l’horitzó
Les possibilitats de l’adquisició de Whatsapp per part de Facebook hauran d’esperar un temps, però Zuckerberg ha assegurat per la seva banda que aquesta nova aliança permetrà “un món més obert i connectat”. En el seu perfil a la xarxa social, Zuckerberg ha assegurat que “WhatsApp complementarà els nostres serveis de xat i missatgeria perquè puguem oferir noves eines a la nostra comunitat” en una clara voluntat d’assegurar la supervivència de Facebook dins de la telefonia mòbil.

A més, l’operació és una mostra més de la carrera per integrar nous serveis i competidors entre els gegants d’internet, que reconeixen en les aplicacions de xarxes socials un dels nínxols de més potencial creixement. Al respecte, WhatsApp té uns 400 milions d’usuaris mensuals en actiu, que han optat per aquest sistema de missatgeria mòbil enfront dels tradicionals SMS; mentre que el gegant de les xarxes socials encadena una caiguda en el nombre dels usuaris des de fa anys.

No obstant, les bones perspectives tecnològiques queden en suspens pels dubtes dels experts sobre el pagament que ha fet Facebook per adquirir l’aplicació de missatgeria instantània. Segons destaquen, la App te un cost de subscripció anual d’un dòlar però permet enviar missatges, fotos i vídeo de forma gratuïta i sense incloure publicitat. A més, darrerament les aplicacions de missatgeria per a mòbils han anat guanyat terreny i convertint-se en perillosos competidors per a Whatsapp.

Imatge: TechCrunch

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Facebook compra Whatsapp per 19.000 milions de dòlars”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio